Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går rørte musa på dataen på seg sån at skjermspareren stoppet og skjermen lyste. Og flere ganger har fuglen min klikket helt og skreket og flasket helt uten grunn. Jeg har også hørt lyder som ikke stemmer. Boligen min har aldri vært bygd over kirkegård eller noe sånt. Hvem eller hva kan dette være? Og en ting jeg har tenkt på. Hvorfor går ikke dyr igjen, bare mennesker?

Anonymous poster hash: 96e33...041

Videoannonse
Annonse
Gjest heihade
Skrevet (endret)

Dyr går ikke igjen fordi mennesker ikke går igjen heller.

Endret av heihade
  • Liker 5
Skrevet

Dyr går ikke igjen fordi mennesker ikke går igjen heller.

Det vet vel strengt tatt ikke du.

• Liker 2
Skrevet

Det vet vel strengt tatt ikke du.

Jeg vet ikke at vi ikke bare bor inni et herbarium i stua til en gigantisk hvalross heller, men det er temmelig upraktisk å tenke at det er plausibelt bare for å være på den sikre siden.

Anonymous poster hash: 767ab...b52

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror på historiene i åndenes makt og det gjør mamma også.

Skrevet

Det var litt leit, for det er det virkelig ingen grunn til.
  • Liker 5
Skrevet

Det er vel vanskelig for oss mennesker å få kontakt med dyr, kan hend de går igjen også, men vi ikke får kontakt med dem på samme måten som mennesker?

Jeg tror mer at spøkelser er på en måte "et minne" av noe som har skjedd før, en hendelse som gjentar seg, at det er det vi opplever som at det spøker.

Jeg har selv bodd i et hus der det spøkte så vet akkurat hvordan det er. :)

Anonymous poster hash: cdd47...de8
Skrevet

Gud, denne var søt!

Anonymous poster hash: 4b9fb...f97

• Liker 7
Skrevet

Gud, denne var søt!

Anonymous poster hash: 4b9fb...f97

Yes. Det er supersøtt at også selveste mamma tror på dette.

Anonymous poster hash: 88cd5...87c

Skrevet

Ikke for å ta fra deg all spenningen, men tror du kan slappe av.

Ukjente lyder hører vi alle fra tid til annen, fugler skriker når de vil og pcn kan i grunn leve litt selv den også :P

Sier ikke at det IKKE finnes spøkelser (hvem er jeg til å si at det finnes eller ikke?) men du ville merket det om det eventuelt skulle vært et spøkelse/gjenferd/ånd eller noe i huset ditt.

Jeg tror at om det er sånn at det finnes, og det spøker i huset, så er man ikke i tvil om du skjønner :-P

For å "gå igjen" så man ha en sjel. Vet ikke jeg, jeg høres sikkert kynisk ut nå, men jeg tror ikke feks en mus har en såkalt sjel om du skjønner? Ser du den inn i øyne er det "tomt" om du der i mot ser en hund inn i øyne så blir det annerldes. Det er "noe" der. Mener jeg da :D

Og de som eventuelt går igjen er jo de som har noe uoppgjort vil jeg tro? Tviler på at så mange bikkjer har så mange planer og mål for livet, så det er vel lettere for de å akseptere at det er over. Men vet ikke jeg altså :P

• Liker 1
Skrevet

De som sier man bør slappe av. hvordan VET dere at det ikke er ekte?

Anonymous poster hash: b4546...9bc
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og flyttes til riktig rom.

Rainbow81, mod

Skrevet

Tar ikke stilling til om noen går igjen, men at man (jeg f.eks) kan merke energier fra fortiden, det tror jeg på. Også dyr, men i mindre grad og ikke noe skummelt, bare merkelig å oppleve.

Noen ganger har (senest sist helg) andre sett det samme som meg, også folk som ikke "tror" på det de ser, sist helg var det - sa h`n, som rett fra en grøsser. Vi gikk i en gate der jeg ikke er kjent og jeg så noe i et vindu i et hus som står tomt. Han så det samme.

Jeg sa, ja enig, som fra en ekkel film.

Jeg kan også våkne midt på natta, hatt rare drømmer, hører det knirker på kjøkkenet, men jeg er ikke redd og snur meg bare og sover videre. Jeg liker det ikke, men gidder ikke bry meg. Stoler på at det ikke er noe farlig, og er mer redd innbruddstyver.

Anonymous poster hash: 3f519...1cf
Skrevet

For å "gå igjen" så man ha en sjel. Vet ikke jeg, jeg høres sikkert kynisk ut nå, men jeg tror ikke feks en mus har en såkalt sjel om du skjønner? Ser du den inn i øyne er det "tomt" om du der i mot ser en hund inn i øyne så blir det annerldes. Det er "noe" der. Mener jeg da :D

Nå er det vel egentlig ingen som har sjel, verken dyr som hunder eller gresshopper, eller dyr som mennesker eller sauer, mener nå jeg hvert fall. Men om noen faktisk skulle ha gått igjen, så skulle det enten vært mennesket og alle andre dyr, eller ingen i det hele tatt. Vi er mennesker, en art, ett pattedyr. :)

-------------------

Forøvrig. TV-en min har en tendens til å skru seg på av seg innimellom, irriterende da den lager så mye lyd. Stakkars gjenferd som ikke fikk sett nok på tv før det døde, den har nok mye å ta igjen. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...