AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har to barn på 7 og 9 fra et tidligere forhold. Før jul hadde jeg en one night stand med en mann jeg møtte på venninnetur, og ble gravid. Jeg har ingen kontakt med ham utover en melding jeg har sendt om graviditeten, og han bor langt unna. Han virker ikke spesielt interessert i barnet og kommer neppe til å være en deltagende part. Abort er ikke et alternativ føler jeg, da jeg ikke orker tanken på den psykiske påkjenningen. Vil beholde, men er usikker på hvordan jeg skal informere barna om at de skal få et nytt søsken som har en far de aldri har møtt. Er også engstelig for hvordan foreldrene mine kommer til å ta nyheten, da de har stilt veldig opp for meg i tiden som alenemor etter mitt samlivsbrudd for noen år siden. Jeg har trengt dem veldig de seneste årene, da det å være alene med to barn samtidig som jeg er i full jobb ikke har vært en enkel kabal. De har hentet i barnehage og på skole, hatt ungene mine på overnattinger slik at jeg har fått avlastning, bidratt med økonomiske ting osv. Jeg er redd de føler at jeg er "utakknemlig" siden jeg får et nytt barn som vil gjøre kabalen vanskelig igjen, etter at de har stått på for meg i flere år.. Noen råd? Anonymous poster hash: 995c0...e07 1
Populært innlegg Gjest BettyBoop Skrevet 3. februar 2014 Populært innlegg #2 Skrevet 3. februar 2014 jeg har et råd men du vil ikke like det.. 97
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Ditt valg og ditt ansvar, sånn er det. La besteforeldre få lov å være besteforeldre og ikke reserve foreldre.Anonymous poster hash: 7da5d...dee 37
Kontormus Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Ungene vil vel bli begeistret, men besteforeldrene....? Det vel bare å fortelle det, og la stormen komme! 2
Gjest annemor38 Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 jeg har et råd men du vil ikke like det..lyster på å gi samme råd,tror den psykiske påkjenningen ved å beholde er verre enn alternativet assa.... 47
Athene Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Barna takler det nok, som regel er man tilpasningsdyktig i den alderen. Men det virker som om både du og foreldrene dine har en forventning om at de må stille opp for at din kabal skal gå i hop. Dersom du velger å få barnet bør du ta et valg om at du klarer det selv - uten hjelp fra foreldrene. Og det bør også være budskapet til dem. Velger du å få barnet, følge opp to barn som er på full fart inn i tenårene og 100% jobb så bør du vite at du har forutsetningene for å klare det alene. 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 Populært innlegg #7 Skrevet 3. februar 2014 Men hvis du ikke klarer å ta vare på de du allerde har uten besteforeldrene økonomiske og praktiske hjelp - hvordan skal du klare å ta hånd om enda en unge? Anonymous poster hash: 61fd8...1d5 60
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 Populært innlegg #8 Skrevet 3. februar 2014 ETT barn etter ons, hvis man er singel og barnløs, DET kan jeg forstå. Men når du er alene med 2 og sliter med å få kabalen til å gå opp, og er avhengig av dine foreldre... DA synes jeg du burde begynne å tenke litt, å slutte å være egoistisk. Tror som nevnt tidligere at den psykiske belastningen blir mindre ved å ta abort enn å beholde. Tenk på de barna du allerede har! Uansvarlig etter min mening. Jeg ville tatt abort. Uten tvil. Alene med 2 barn hadde vært evig nok. En ting er hvis du hadde vært sammen med faren, og dere gikk fta hverandre... Men å sette et ONS-barn til verden i en hverdag som ikke går opp fra før? Fullstendig idiotisk. Men det er MIN mening!Anonymous poster hash: 85f5c...0f8 58
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Det eneste rådet jeg kan komme på er å spørre den aktuelle mannen om det finnes noen arvelige sykdommer i hans familie. Det kan være greit å vite. Det neste rådet (jeg kom på ett til) blir å spare opp penger til at du kan sterilisere deg. Slik jeg forstår det kommer du (forståelig nok) til å ha mer enn nok å gjøre med tre barn. Jeg tror også du bør være åpen for det kommende barnet angående hvem som er faren dens når barnet spør om slikt. For øvrig så støtter jeg ditt valg om å beholde barnet, men jeg tror det blir noen tøffe tak likevel. Lykke til!
Gjest *kokos* Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Husk at én ting er å få barnevakt til to unger, noe helt annet er å få barnevakt til 3! Stakkars foreldrene dine, og stakkars deg når de ikke orker å stille opp lenger. Jeg hadde aldri fått et tredje barn om jeg var deg.
SmallTalk Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 Hvis du sliter med å ta vare på de to barna du har uten å få hjelp fra foreldrene dine, hvordan skal du da klare å ta vare på barn nr 3? 27
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 Hvis du sliter med og ta vare på 2 barn hvordan blir det med den tredje? Besteforeldre er ferdig med barn og det er vel ikke riktig at de må passe barna dine hele tia. De må vel få lov og nyte sin tid nå. At du ikke brukte prevansjon er meg ubegripelig når du har det vanskelig fra før. Du har to barn som skal opp og fram kanskje noe og tenke på. Anonymous poster hash: 946d6...ff7 13
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 Du har to, og velger å beholde etter et ONS??????? Det går virkelig ikke an å bli dummere. Sorry, men du får ingen gode råd fra meg, du har selv valgt å leve dette livet og ta disse særs ufornuftige valgene! Anonymous poster hash: 13339...b08 19
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #14 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er litt enig med de andre. Hvorfor velger du å få ett barn til når du sliter med å ta vare på de to du har? Anonymous poster hash: bf15c...3a1 10
loffen Skrevet 3. februar 2014 #15 Skrevet 3. februar 2014 Ja, mitt råd blir dessverre også det du ikke vil høre.. Tror du kommer til å slite mer ved å beholde dette barnet enn ikke. 9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #16 Skrevet 3. februar 2014 Hvorfor svarer folk her bare for å dømme? Ting er som di er, hvordan gjøre det beste ut av det? Anonymous poster hash: 6c57f...304 7
Barcelone Skrevet 3. februar 2014 #17 Skrevet 3. februar 2014 Folk svarer da ikke bare for å dømme. TS har to barn hun ikke greier å ta vare på og så skal hun sette et til til verden? Hvor jævlig egoistisk og korttenkt går det an å bli? Blir å utrolig provosert av egoitiske kvinner som ikke ser konsekvendene av tåpligste ideer de har. Makan. 24
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #18 Skrevet 3. februar 2014 Fordi det er et utrolig uansvarlig og dumt valg å beholde et barn du ikke kjenner barnefaren til! Anonymous poster hash: 13339...b08 7
Gjest Riskjeks Skrevet 3. februar 2014 #19 Skrevet 3. februar 2014 Du vet da ikke hvordan det er å ta abort før du har gjort det. Du har jo allerede en innstilling om at du vil synes det er vanskelig. Du får prøve å endre innstilling. Tror ærlig talt påkjenningen ved å beholde dette barnet vil bli langt større enn å ta abort. 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #20 Skrevet 3. februar 2014 Det er sjelden jeg ser på abort som en god løsning, men om man ike klarer å ta vare på de barna en allerede har uten masse hjelp, hvordan tror du da det blir med et til?? Å ja, jeg tror ikke foreldrene dine kommer til å bli særlig begeistret, høres ut som de har nok å gjøre allerede. Hadde du klart deg selv hadde jeg ikke vært negativ til å beholde men man må klare å ta vare på de ungene man har før man setter nye til verden, iiallefall når du ikke har en pappa som ønsker seg dette barnet. Anonymous poster hash: 0a272...9ba 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå