Gå til innhold

Alle som har laga sushi: spm om noriark

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg lagde meg sushi for første gang i dag, og innholdet ble overraskende bra. Kjøpte noriark på en vanlig asiatisk butikk, og det stinka så fælt at jeg nesten ikke klarer og være her inne, og det smaker skikkelig merkelig også samtidig som at det er helt seigt. Har jeg gjort noe feil? Bør jeg sette det i kjøleskapet og vente til i morgen så er den kanskje ikke så seig og illeluktende?

Har dere opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg lager sushi iblant og har ihvertfall aldri opplevd at de er så seige og stinkende selv. Høres ut som at arkene er gamle eller noe. Tviler på at de blir mindre seige og illeluktende i morgen :)

Edit: hvis du aldri har smakt det før, kanskje du bare ikke liker smaken eller lukten i utgangspunktet?

Endret av zzzzz
Skrevet

Kan det ha blitt for mye fuktighet, f.eks i risen? Det kan ha tendens til å bli litt seigt dersom du bruker for mye fukt og norien står å trekker til seg denne fukten før du spiser.

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg lager sushi iblant og har ihvertfall aldri opplevd at de er så seige og stinkende selv. Høres ut som at arkene er gamle eller noe. Tviler på at de blir mindre seige og illeluktende i morgen :)

Edit: hvis du aldri har smakt det før, kanskje du bare ikke liker smaken eller lukten i utgangspunktet?

har smakt sushi før, og det har ikke vært sånn

huff..

Gjest avocadoen
Skrevet

Kan det ha blitt for mye fuktighet, f.eks i risen? Det kan ha tendens til å bli litt seigt dersom du bruker for mye fukt og norien står å trekker til seg denne fukten før du spiser.

de luktet rart fra før.. risen var ok :P

Skrevet

de luktet rart fra før.. risen var ok :P

Da kan jo de også ha vært gamle/dårlige dersom ikke risen var for fuktig. Bedre lykke til neste gang!

Skrevet

Noriark lukter rart.... Men på ingen måte stank...... Arkene er heller ikke seige før de kommer i kontakt med risen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...