AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Sendingene til den kristne kanalen Visjon Norge skaper storm. Den omstridte amerikanske predikanten Thurman Scrivner framfører sitt provoserende budskap på tv-sendingene til Visjon Norge. Tv-predikanten hevder at kristne ikke behøver å være syke og funksjonshemmede barn er straff for synd. Det har fått mange til å reagere. - Mange er syke og har ikke peiling på at de kan vandre i guddommelig helse, sier Scrivner i et videoklipp som er lagt ut på YouTube. http://www.vl.no/troogkirke/funksjonshemmede-krenket-av-predikant/ Anonymous poster hash: c40a9...b89
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 noe så forstemmende Stakkars funksjonshemmede barn og vanvittige voksne som tror slikt Anonymous poster hash: 5814e...c97
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Min far har levd i den troen. Da jeg ble gravid med nr 1 ville jeg ha en prat om mulige gener som kunne gjøre mitt barn funksjonshemmet. Jeg ble avblåst med at jeg var frisk og siden jeg var et godt menneske ville mine barn bli friske også. Han derimot var sønn av en ond mann og ble derfor offer for Guds straff. Min onkel som har samme funksjonhemming førte videre til sine barn, men ifølge min far var onkel like ond som min farfar. Jeg som er en ihuga ateist er likevel uten synder og har 2 fantastisk flotte friske barn. Diskusjonen med min far var umulig å vinne, og han døde i troen om at hans funksjonhemming var et resultat av hans superonde far. Anonymous poster hash: 88668...da8 1
Gjest Peanut Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Noen ganger blir jeg bare oppgitt. >_<
Trymmir Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 Helt utrolig hva kristne kan få seg til å si. Stakkars folk som lar seg lure! Kristne glemmer det at denne guden deres som har skapt mennesker, verden og alt i den og dessverre da har skapt alt som er negativt...som sykdommer, funksjonshemninger osv... De motsier seg jo selv og dersom de blir konfrontert med dette feier de det bort med at guds veier er uransaklige...eller noe i den dur. Glad jeg ikke er religiøs, skumle greier det der altså. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #6 Skrevet 11. februar 2014 Helt utrolig hva kristne kan få seg til å si. Stakkars folk som lar seg lure! Kristne glemmer det at denne guden deres som har skapt mennesker, verden og alt i den og dessverre da har skapt alt som er negativt...som sykdommer, funksjonshemninger osv... De motsier seg jo selv og dersom de blir konfrontert med dette feier de det bort med at guds veier er uransaklige...eller noe i den dur. Glad jeg ikke er religiøs, skumle greier det der altså. De fleste kristne er ikke som denne manne. Anonymous poster hash: fc076...c8e 3
Trymmir Skrevet 11. februar 2014 #7 Skrevet 11. februar 2014 De fleste kristne er ikke som denne manne. Anonymous poster hash: fc076...c8e Nei selvfølgelig ikke, det finnes heldigvis mange normale oppegående av dem også. Var ikke meningen å påstå at ALLE kristne er like grusomme og uvitende, ser jeg formulerte meg feil der 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #8 Skrevet 11. februar 2014 Mja. Jeg er faktisk ikke kristen. Men i enkelte tilfeller tror jeg nok det er en straff ja. Anonymous poster hash: 317d5...27b
Lutetium 71 Skrevet 11. februar 2014 #9 Skrevet 11. februar 2014 (endret) Prøvde å google opp noe om bakgrunnen til han der Scrivner, men så langt nada.Hadde jo vært morsomt om han hadde vært mye forkjøla f.eks. Endret 11. februar 2014 av Lutetium 71 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #10 Skrevet 15. februar 2014 Gud straffer ikke slik. Hjelpe meg. At folk kan tro det?! Kanskje han derimot gir velsignelse når en får barn med funksjonshemmelse. Ja, , det er sårt. Jeg var assistent for en jente. Som hadde multifunksjonshemning. Ett smil fra henne, og dagen min var reddet :-)Anonymous poster hash: 4cadb...56e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #11 Skrevet 15. februar 2014 Uff! Min far har levd i den troen. Da jeg ble gravid med nr 1 ville jeg ha en prat om mulige gener som kunne gjøre mitt barn funksjonshemmet. Jeg ble avblåst med at jeg var frisk og siden jeg var et godt menneske ville mine barn bli friske også. Han derimot var sønn av en ond mann og ble derfor offer for Guds straff. Min onkel som har samme funksjonhemming førte videre til sine barn, men ifølge min far var onkel like ond som min farfar. Jeg som er en ihuga ateist er likevel uten synder og har 2 fantastisk flotte friske barn. Diskusjonen med min far var umulig å vinne, og han døde i troen om at hans funksjonhemming var et resultat av hans superonde far.Anonymous poster hash: 88668...da8 Anonymous poster hash: 4cadb...56e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #12 Skrevet 15. februar 2014 På NRK2s sendefrekvens nyttårsaften sa en annen frikirkepastor, Jan Hanvold, på TV Visjon Norge at Gud tillot flodbølgekatastrofen slik at folk skulle vende seg i retning kristendommen. Hanvold sa også: «Det var de mest ekstreme muslimske områdene som ble rammet i Indonesia. (...) Og det er jo ingenting å legge skjul på at Thailand er et stort horehus, det er sex-industriens mekka.» http://www.vg.no/nyheter/utenriks/jordskjelv-i-asia/artikkel.php?artid=102068 Det er han som står bak Visjon Norge. Dog, det skal sies, i gamle testamentet mente man at en "forbannelse" vilte over et slektsledd i tre ledd. I dag vet vi at genetiske sykdommer kan ligge dormant i opp til tre generasjoner. Har det ikke brutt ut i løpet av de tre generasjonene så er den grenen på slekstreet kurert. Anonymous poster hash: a529c...6a1
King in the North Skrevet 15. februar 2014 #13 Skrevet 15. februar 2014 Kristne forholder seg til en folkeeventyr bok som ble skrevet da vi trodde jorden var flat, og ikke visste hva stjerner og planeter var. De forholder seg til hendelser, hvis dokumentasjon er flere tusen år gammel. Den dag i dag går det fremdeles diskusjoner på enhver stor hendelse og dets konspirasjonsteoretiske bakteppe. Man kan IKKE forholde seg til religiøse tekster på en annen måte enn at det for det meste er sludder og pølsevev. At normale og høyt utdannede mennesker innerst inne virkelig er religiøse, kan jeg da bare virkelig ikke fatte. Religion er jo så åpenbart en menneskeskapt reaksjon mot alle ubesvarlige og ubehagelige spørsmål naturen har å by på. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #14 Skrevet 15. februar 2014 Rent teknisk var det vitenskapen som hevdet at jorden var flat. Fordelen med vitenskap er at den hele tiden forbedrer seg og korrigerer seg etter det man finner ut av gjennom nyere forskning. Ulempen er at den vitenskap som var moderne for 100 år siden ses på som latterlig i dag (for 200 år siden døde George Washington som følge av det som da var moderne legevitenskap, han utsattes for årelating helt til han ikke pustet lenger). Man skal være skeptisk. Ikke bare til religion men også til vitenskap. Det er jo trass alt ikke så lenge siden at asbest ble hevdet å være verdens beste materiale å bygge hus av. Og tobakk ble hevdet å være sunt for kropp og sjel. På 70-tallet mente man vi var på vei inn i en ny istid. Men man skal ikke tråkke på andre, samme hva de tror og mener. Det er jo nettopp det man kritiserer de kristne for å gjøre. Da hjelper det jo ikke å begå samme "dødssynd" selv. Anonymous poster hash: a529c...6a1 2
Adhara Skrevet 15. februar 2014 #15 Skrevet 15. februar 2014 Tråden er ryddet for krenkende kommentar og svar til dette. Irrlys, mod. 1
Gjest Corto Maltese Skrevet 15. februar 2014 #16 Skrevet 15. februar 2014 Jeg bruker briller når jeg leser eller ser på tv\data skjermen. Dette ser jeg selvsakt på som en straff for mine synder som jeg gjorde mens jeg lå i min mors livmor. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #17 Skrevet 15. februar 2014 Kjenner til noen slike på min fars side av slekta. Snakker om arvesynd, og masse annet tull som de har lært på Visjon Norge og andre ekstreme kilder. Problemet er jo at disse ikke blir fritatt for sykdom heller, ihvertfall ikke på sine eldre dager. Da hadde det vært fristende og ringt bort og forklart at det kanskje er pga noe syndig enten de eller foreldrene har gjort, men så er jeg - i motsetning til dem: IKKE EN FULLSTENDIG HJERNEVASKET IDIOT... Så jeg vil heller anbefale dem å gå til legen enn å skru opp volumet på "Visjon Norge". Anonymous poster hash: 2e8cf...9db 2
Sweet77 Skrevet 15. februar 2014 #18 Skrevet 15. februar 2014 Dette er like vrøvlete som mormonenes lære om at det å ha mørk hudfarge er en straff fra gud. Og som samtidig lærer at mørkhudete likevel kan bli godkjent av gud ...fordi når de slutter å synde, så vil de nemlig bli hvite. Jaddaaa...
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #19 Skrevet 15. februar 2014 Dette er like vrøvlete som mormonenes lære om at det å ha mørk hudfarge er en straff fra gud. Og som samtidig lærer at mørkhudete likevel kan bli godkjent av gud ...fordi når de slutter å synde, så vil de nemlig bli hvite. Jaddaaa... Seriøst? Mener de virkelig det? Anonymous poster hash: afa1b...5ae
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #20 Skrevet 15. februar 2014 Dette er like vrøvlete som mormonenes lære om at det å ha mørk hudfarge er en straff fra gud. Og som samtidig lærer at mørkhudete likevel kan bli godkjent av gud ...fordi når de slutter å synde, så vil de nemlig bli hvite. Jaddaaa... Michael Jackson ble da hvit? Anonymous poster hash: 5b472...044 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå