Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Puh!

Bryllupet oversteg virkelig våre villeste forventninger. Jeg gikk til tider rundt og var helt svimmel, og er nærmest støl i kinnene etter å ha smilt sammenhengende i tolv timer. Jaggu er det gøy å gifte seg!

Dagen startet fint, min forlover og jeg hadde beregnet passe tid til alt vi skulle rekke før klokken to. Først hentet vi buketten (som var litt for grønn, så vi klippet av bregnene da vi kom hjem) 8) Frisøren lagde fabelaktige glamourkrøller etter at jeg hadde tegnet og forklart ved hjelp av bildene på innbydelsen vår, og sminken ble perfekt lagt av makeup-artisten som kom hjem til forloveren min.

Klokken ett kom pappa. Hans første reaksjon da han så meg i antrekket var å skoggerle, men han forsikret meg at det var bare fordi jeg var så fantastisk fin at han ble helt sjokkert . :ler: Søte pappan min!

Litt senere kom min svoger for å hente oss, i lånt, sølvfarget Porsche. Vi ankom Tinghuset ti over halv to, og da begynte hjertet mitt å banke ekstra hardt. Ellers var jeg forbløffende avbalansert hele formiddagen. Idet jeg kom ut av bilen, begynte trompetisten å spille "Here comes the bride", og pappa gikk sammen med meg opp trappa, hvor min kjære stod og ventet sammen med resten av familien samt en god del venner. Han var kjekkere enn kjekkest i den sølvgrå dressen sin, og når vi gikk rundt og hilste på de oppmøtte følte jeg meg helt svimmel.

Klokken to var det på tide å gå inn i seremonirommet, men rett før dette oppdaget vi at vi hadde glemt ringene! Tidligere på dagen sendte min mann tekstmelding til forloveren min: "Kalas har vel ringene?". Vi trodde dette var en typisk nervøs vits, og sendte bare "ha, ha" tilbake. Men så viste det seg jo at han mente alvor, da! Ringene lå igjen i bokhylla hjemme, der de hadde ligget i flere uker, "men det kunne jo ikke han vite"... :o I hui og hast lånte vi ringer - jeg fikk låne en gullring av mamma, mens han lånte forloverens giftering. :ler:

Seremonien var fin, men vi var litt for ivrige. Idet vi hadde utvekslet ringer, kysset vi og gjorde oss klare til å gå ut døra til tonene av trompetens bryllupsmarsj. Men da vi hadde kommet til døra, ble vi ropt tilbake av vigsleren: "Hei, dere må signere først!" Det hadde vi utrolig nok glemt å tenke på! :wink: Så da var det tilbake igjen, signere, og gå ut nok en gang mens trompetisten gjorde sitt beste for å skape høytid blant en lattermild tilskuerskare. Gift ble vi i hvert fall!

Da vi kom ut på tinghustrappa hadde enda flere venner kommet for å se på, og de jublet, klappet og kastet ris og roseblader. Vi ble helt euforiske og forbløffet, for på dette tidspunktet hadde vi allerede glemt at det stod noen utenfor og ventet! Vi ble stående lenge mens folk fotograferte, så fikk vi et glass champagne før vi satte oss inn i Porschen som freste av gårde til festlokalet på Majorstuen.

Vi hadde 40 til middag, maten var superb (en flink venninne laget den) og talene var morsomme og rørende - akkurat slik de skal være. Jeg måtte sippe litt da min ektemann talte til meg, han var så fantastisk! :hjerter:

Etter at jeg hadde holdt tale (gikk bra!) kom det plutselig musikk over anlegget. Og hvem var det som sang på cd'en? Joda, min elskede mann hadde laget sang til meg på utdrikningslaget, og den hadde de vært i platestudio og spilt inn! Riktignok på en grusom Westlife-melodi, men teksten var hans egen - rørende og uten nødrim! Sniff...

Noen venner kom til kaffen (bryllupskaken fra Pascal var smaskens), og da holdt pappa et lysbildeshow med musikk og tekst til. Han og mamma hadde vært utrolig flinke til å grave frem bilder jeg ikke hadde sett på år og dag, og i allianse med svigers hadde de flettet inn barnebilder av min kjære også!

Resten av vennene våre kom halv ti, og til sammen var vi nok rundt 100. Festen var utrolig morsom, alle hadde det gøy og vi svinset og svanset omkring og smilte mens vi prøvde å snakke litt med alle (og åpnet mengder av flotte gaver innimellom).

Det er nok den mest utrolige dagen jeg har hatt i mitt liv, det må jeg faktisk si. Gledet meg, det gjorde jeg, men hadde ingen aning om at det skulle bli så gøy og så romantisk! Klokken to forlot vi festen (forloveren min fakket buketten!) for å ta inn på Grand. Vi hadde fått rom med flott utsikt, og vi koste oss med champagne og jordbær i senga før vi koste oss med hverandre. :sjarmor: ...og neste morgen fikk vi fantastisk frokost på senga.

Nå har vi pakket klart til den store USA-turen. Vi drar tiiidlig i morgen, og skal kjøre rundt over there i nesten fire uker. Så det blir en god stund til hverdagen kaller!

Skal prøve å få lagt ut et bilde hvis jeg får sparket i gang scanneren før sengetid.

Og lykke til alle dere som gifter dere mens jeg er borte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhh, det hørtes helt fantastisk ut! :hjerter:

Skrevet

Oioioi! For en dag! Akkurat slik jeg vil min dag skal bli! Kan tenke meg han var stilig i en sølvgrå dress.. råtøft! Kan tenke meg du hadde en matchende kjole også ( har ikke vært her så lenge at jeg har fått med meg hvilken).

Gratulerer med vel overstått og ha en fortreffelig tur imorgen!!

Skrevet

Høres ut som om dere hadde det supert :D

Ha en riktig god tur til USA og kos dere masse!

D :)

Skrevet

Så gøy! Gratulerer på etterskudd med flott dag!

M

Skrevet

Det høres ut som en flott dag. Bildene du har lagt ut i albumet var kjempefine. Knallstilig kjole! Gratulerer så mye og ha en god tur til USA!

Skrevet

Ble rørt av å lese dette jeg :oops: Hørtes ut som dere har hatt en fantastisk dag. Gratulerer så mye, og ha en fantastisk bryllupsreise!

Skrevet

Gøy å lese, venter spent på bilder...... :sjarmor:

Skrevet

Høres ut som en kjempe spennende dag!!! Gøy å lese.

Skrevet

Hørtes supert ut!!! Alt gikk "knirkefritt" virker det som.

Gleder meg masse til å se bilder. Ha en strålende bryllupsreise!!

Klem fra Lullu

Skrevet

hørtes ut som en flott dag..HA EN FLOTT TUR TIL USA..vi også drar om en uke..

Skrevet

Nydelige bilder av et stilig brudepar! Gratulerer som nygifte og kooos dere i USA!!

KLem

Skrevet

Nyt nå hvetebrødsdagene i fulle drag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...