Gå til innhold

Montere tilbake metallfeste på gammel veggovn/ panelovn

Lilia

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg holder på å flytte veggovnen og tok av de to grå metallfestene som finnes på hver side på baksiden av ovnen. Ledningen til ovnen henger som regel inni disse metallfestene. Jeg ville ha ledningen i motsatt gående retning da stikkontakten er i motsatt retning, derfor tok jeg av metallfestene og nå er det umulig å få de på igjen.

Er det noen som vet hvordan i hekken man skal få de på? har prøvd alle mulige veier men jeg får ikke presset de på plass.

Panelovnen er av det gamle slaget, med 1 skrue på hver metallfeste nederst og som man må skru av og så kan man bare dra hele ovnen av de to øvre skruene som også er på hver side. Hvite avlange panelovner med riller i øverst. Type Dimplex så jeg.

Det må finnes en vei å begynne å feste disse metallfestene på plass. Ene siden av metallfeste har en krok som skal inni, men da må jeg presse på plass resten og det er umulig å få til 100% så de sitter på plass uten å rikke seg løs.

Sikkert veldig vanskelig å svare når det ikke er noe bilde her, men kan ta et bilde hvis ingen vet hva slags ovner jeg snakker om. Regner med at noen vet.

Holdt på å bli tullete av dette og ga opp etter halv time.

Endret av Lilia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...