AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Hei. Jeg er ny i arbeidslivet og begynte i arbeid i starten av 2013. Tjente 380.000kr i fjor og jeg har 21 dager opptjent ferie i år. Min faste månedslønn er på 34.000kr. Kan noen fortelle meg hvor mye jeg får utbetalt i juni? Anonymous poster hash: b68f1...3d2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Nei, det kan vi ikke fortelle deg. For å få vite sikkert må du spørre lønningskontoret på jobben din. Det er ikke noe som heter "opptjent ferie". Enten har du lovbestemt ferie, dvs. fire uke og en dag, eller så har du det mest vanlige - fem uker. Ettersom du skriver at du har 21 dager ferie regner jeg ut fra at du kun har lovbestemt ferie (4 uker og 1 dag). Da får du antageligvis utbetalt 10,2 % av fjorårets feriepengegrunnlag i juni, samtidig som du trekkes for den ferien du skal avvikle. Anbefaler ellers å google ferieloven og sette deg litt inn i det. Anonymous poster hash: a4dd6...0d8
TrickyCicci Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Sjekk også lønnslippen din for januar. På min står det en egen linje med feriepenger til utbetaling. Og da er det de pengene + en vanlig månedslønn - trekk for ferieukene du får utbetalt i juni. (antar du får feriepenger i juni, det er mest vanlig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå