Nowayback Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 (endret) . Endret 12. mars 2017 av mann_86
Gjest Summers Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Blir feil å kalle det moralske og etiske regler, handler mer om hersketeknikker fra eldre kvinner for å sikre sin egen status. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 (endret) Hvorfor er enkelte folk så innmari hissig på enkelte aldersforskjeller som f.eks mann 30 og kvinne 18..? Når man er 18 år er man lenger ikke barn, og ihvertfall ikke jentene. De klarer veldig fint å gjøre egne valg på den alderen. Menn på 30 er ikke nødvendigvis på et helt annet mentalt nivå, uten at de er underutviklet av den grunn. Hvorfor lager mennesker egne etiske regler for aldersforskjell i et forhold? Hva hadde dere sagt om en 30 år gammel kvinne som gikk etter en 18 årig gutt? Der vil den mentale forskjellen være langt større. Er det ikke enkelt å greit å holde seg til Norges Lover, så får dere heller bli politikere og jobbe for å endre loven, om dere føler noe er galt. Istedenfor for å dømme andres preferanser? Det er vel f.eks ikke lov å kritisere homofile, så hvorfor da kritisere andre for deres valg, så lenge de er samstemte og i tråd med loven? Må bare spørre, for det er mange "bedrevitere" her inne som dømmer andre nord og ned, kaller dem "pedo" osv.. Jeg har mine egne preferanser hva gjelder alder, og ville heller gått ned noen år enn opp. 10 års forskjell (f.eks) er neppe uvanlig i et forhold, og hvis man da treffer sjelevennen når man er 28 og hun 18, hvem er da til å dømme dem? Bortsett fra KG, da..? Hæ? Du tror seriøst at ingen hadde reagert på en gutt på 18 og en kvinne på 30? jeg og foretrekker noe yngre gutter, men jeg går ikke etter tenåringer. Myndig eller ikke. En 18 åring er et barn i mine øyne. De ser ikke engang voksne ut Endret 3. februar 2014 av BettyBoop 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Hvorfor er enkelte folk så innmari hissig på enkelte aldersforskjeller som f.eks mann 30 og kvinne 18..? Når man er 18 år er man lenger ikke barn, og ihvertfall ikke jentene. De klarer veldig fint å gjøre egne valg på den alderen. Menn på 30 er ikke nødvendigvis på et helt annet mentalt nivå, uten at de er underutviklet av den grunn. Hvorfor lager mennesker egne etiske regler for aldersforskjell i et forhold? Hva hadde dere sagt om en 30 år gammel kvinne som gikk etter en 18 årig gutt? Der vil den mentale forskjellen være langt større. Er det ikke enkelt å greit å holde seg til Norges Lover, så får dere heller bli politikere og jobbe for å endre loven, om dere føler noe er galt. Istedenfor for å dømme andres preferanser? Det er vel f.eks ikke lov å kritisere homofile, så hvorfor da kritisere andre for deres valg, så lenge de er samstemte og i tråd med loven? Må bare spørre, for det er mange "bedrevitere" her inne som dømmer andre nord og ned, kaller dem "pedo" osv.. Jeg har mine egne preferanser hva gjelder alder, og ville heller gått ned noen år enn opp. 10 års forskjell (f.eks) er neppe uvanlig i et forhold, og hvis man da treffer sjelevennen når man er 28 og hun 18, hvem er da til å dømme dem? Bortsett fra KG, da..? De aller fleste. En 18 åring for 20 år siden var kanskje voksen, men en 18 åring i dag er fremdeles like moden som de var som 14 åring. Anonymous poster hash: 2911f...eee 4
Nowayback Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2014 (endret) . Endret 12. mars 2017 av mann_86
Gjest BettyBoop Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Hvis man skal dømme dette, kan man like "greit" dømme homofile fordi 2 av samme kjønn er "feil", eller at et forhold der dama er eldre enn mannen er "feil vei". Noe jeg selvsagt tar avstand fra. Blir ikke det samme. Om to homofile på samme alder og modenhetsnivå blir sammen er jo mye mer greit enn at en godt voksen og en som nettopp var et barn skal bli sammen 2
strawberry Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Det er jo i teorien lov for en mann på 50 å ha sex med ei på 16-18 også da. Er jo ikke moralsk eller etisk riktig av den grunn.
Nowayback Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2014 (endret) På 3.2.2014 den 18.00, BettyBoop skrev: . Endret 12. mars 2017 av mann_86
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 En 23-åring regnes som voksen. Kan han bli sammen med en 18-åring da? Det er ikke nødvendigvis store forskjeller mentalt om man er 23, 27 eller 30. Hvor vil du da sette en grense for hvor høyt en 18 åring kan gå opp i partnerens alder? Folk er forskjellige, og har forskjellig modenhetsnivå i forhold til alder. Derfor mener jeg vi ikke bastant kan sette en aldersgrense. Folk vet bedre selv hvem som er en "match" for dem. Det er STOR forskjell på en på 23 og en på 30. Hadde en på 23 datet en på 18 hadde jeg ikke tenkt så mye over det siden antageligvis gutten hadde vært umoden for alderen og passet mentalt med en 18 åring, 18 åringer og 23 åringer er ikke så fryktelig forskjellige i modenhetsnivå. Men hadde en 30 åring datet en på 18 hadde jeg tenkt han var en tilbakestående hebefil og at jentungen hadde hatt daddy issues. SÅ ekkelt er faktisk det. Anonymous poster hash: 2911f...eee 2
Gjest BettyBoop Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Det er STOR forskjell på en på 23 og en på 30. Hadde en på 23 datet en på 18 hadde jeg ikke tenkt så mye over det siden antageligvis gutten hadde vært umoden for alderen og passet mentalt med en 18 åring, 18 åringer og 23 åringer er ikke så fryktelig forskjellige i modenhetsnivå. Men hadde en 30 åring datet en på 18 hadde jeg tenkt han var en tilbakestående hebefil og at jentungen hadde hatt daddy issues. SÅ ekkelt er faktisk det. Anonymous poster hash: 2911f...eee 23 og 30 ser jeg ikke problemet med. Jeg ser problemet når den yngste er tenåring 1
Gjest BettyBoop Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 En 23-åring regnes som voksen. Kan han bli sammen med en 18-åring da? Det er ikke nødvendigvis store forskjeller mentalt om man er 23, 27 eller 30. Hvor vil du da sette en grense for hvor høyt en 18 åring kan gå opp i partnerens alder? Folk er forskjellige, og har forskjellig modenhetsnivå i forhold til alder. Derfor mener jeg vi ikke bastant kan sette en aldersgrense. Folk vet bedre selv hvem som er en "match" for dem. njaa. jeg vet om mange 23 åringer som føler seg laaangt mye mer moden enn 18 åringer.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 23 og 30 ser jeg ikke problemet med. Jeg ser problemet når den yngste er tenåring Jeg svarte på 23 og 18 vrs 30 og 18. Jeg hadde heller ikke løftet øyebrynet om en på 23 og en på 30 datet. Anonymous poster hash: 2911f...eee 2
Gjest BettyBoop Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 Jeg svarte på 23 og 18 vrs 30 og 18. Jeg hadde heller ikke løftet øyebrynet om en på 23 og en på 30 datet. Anonymous poster hash: 2911f...eee åja jeg trodde du mente 18 og 23 vs 23 og 30. Misforsto deg litt der. Men klart 23 og 18 er bedre enn 30 og 18
skreppamedleppa Skrevet 3. februar 2014 #14 Skrevet 3. februar 2014 Den som har levd lengst er ikke alltid den som har levd mest for å si det slik. Jeg bryr meg null, nada og niks med aldersdiferansen til folk. Er man 18 er man per definisjon voksen og langt over den seksuelle lavalder. Om man mener at den aldersgrensen bør heves er en ting, men den grensen ER 18 år og det er det på tide folk skjønner.. Hva voksne myndige folk gjør sammen på frivillig basis har jeg ingenting med. Og etter min mening er det langt mer uetisk og umoralsk å stikke fingeren sin opp i andres forhold med dømmende og klissete pekefingrer. 2
Betty Blue Skrevet 3. februar 2014 #15 Skrevet 3. februar 2014 Hvorfor er enkelte folk så innmari hissig på enkelte aldersforskjeller som f.eks mann 30 og kvinne 18..? Når man er 18 år er man lenger ikke barn, og ihvertfall ikke jentene. De klarer veldig fint å gjøre egne valg på den alderen. Menn på 30 er ikke nødvendigvis på et helt annet mentalt nivå, uten at de er underutviklet av den grunn. Hvorfor lager mennesker egne etiske regler for aldersforskjell i et forhold? Hva hadde dere sagt om en 30 år gammel kvinne som gikk etter en 18 årig gutt? Der vil den mentale forskjellen være langt større. Er det ikke enkelt å greit å holde seg til Norges Lover, så får dere heller bli politikere og jobbe for å endre loven, om dere føler noe er galt. Istedenfor for å dømme andres preferanser? Det er vel f.eks ikke lov å kritisere homofile, så hvorfor da kritisere andre for deres valg, så lenge de er samstemte og i tråd med loven? Må bare spørre, for det er mange "bedrevitere" her inne som dømmer andre nord og ned, kaller dem "pedo" osv.. Jeg har mine egne preferanser hva gjelder alder, og ville heller gått ned noen år enn opp. 10 års forskjell (f.eks) er neppe uvanlig i et forhold, og hvis man da treffer sjelevennen når man er 28 og hun 18, hvem er da til å dømme dem? Bortsett fra KG, da..? Skal være enig i at det finnes unntak. Med som hovedregel handler gjerne forhold mellom en jente på 18 og en mann 30 + om umodne menn og modne 18- årige jenter. Menn på 30 er generelt i en annen livsfase, har en helt annen økonomi, helt andre planer for de neste 5 årene og andre interesser enn en 18 åring. Og mange av dem vet også at en 18- åring er enklere å "forme" og "overtale til ting" enn det en kvinne på f.eks. 26 er... Slike forhold får raskt et preg av en ubalanse.
Nowayback Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #16 Skrevet 3. februar 2014 (endret) . Endret 12. mars 2017 av mann_86
Betty Blue Skrevet 3. februar 2014 #17 Skrevet 3. februar 2014 Den som har levd lengst er ikke alltid den som har levd mest for å si det slik. Jeg bryr meg null, nada og niks med aldersdiferansen til folk. Er man 18 er man per definisjon voksen og langt over den seksuelle lavalder. Om man mener at den aldersgrensen bør heves er en ting, men den grensen ER 18 år og det er det på tide folk skjønner.. Hva voksne myndige folk gjør sammen på frivillig basis har jeg ingenting med. Og etter min mening er det langt mer uetisk og umoralsk å stikke fingeren sin opp i andres forhold med dømmende og klissete pekefingrer. Snakker vi om sex, eller snakker vi om "forhold"?
Betty Blue Skrevet 3. februar 2014 #18 Skrevet 3. februar 2014 Artig å se hvor hyklersk det går an å bli Hvis man mener 30 og 18 er galt, altså 2 voksne mennesker, må man mene at 33 og 21 er galt også. Ellers er man ikke konsekvent. "The main thing" her er vel om 2 samtykkende mennesker er glad i hverandre, og begge er over myndig alder. Det er merkelig at man skal drive på å dømme ting andre folk gjør, som man selv ikke forstår seg på. Nå er du vel ganske unyansert her? Ingen andre enn deg ser ut til å dele inn slike forhold i kun "rett" eller "galt" her... 1
Betty Blue Skrevet 3. februar 2014 #19 Skrevet 3. februar 2014 Det er STOR forskjell på en på 23 og en på 30. Hadde en på 23 datet en på 18 hadde jeg ikke tenkt så mye over det siden antageligvis gutten hadde vært umoden for alderen og passet mentalt med en 18 åring, 18 åringer og 23 åringer er ikke så fryktelig forskjellige i modenhetsnivå. Men hadde en 30 åring datet en på 18 hadde jeg tenkt han var en tilbakestående hebefil og at jentungen hadde hatt daddy issues. SÅ ekkelt er faktisk det. Anonymous poster hash: 2911f...eee Jeg er dog uenig i at det er stor forskjell på en på 23 og en på 30.
skreppamedleppa Skrevet 3. februar 2014 #20 Skrevet 3. februar 2014 Snakker vi om sex, eller snakker vi om "forhold"? Jeg bryr meg ikke, spiller ingen rolle for meg om noen med stor aldersforskjell er sammen som i et forhold eller om de bare har sex. Jeg har ingen klissete, dømmende, umoralske laaange pekefingrer uansett når det kommer til to folk over 18 som er sammen på den ene eller andre måten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå