Petra75 Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 I fjor hadde jeg tre konfirmanter i omgangskretsen, og alle fikk penger av meg på dagen. Ikke ett takkekort har jeg fått (det er jo halve moroa med å gi noe - å se hvor fine de var) - er det slutt på takkekort, eller er det omgangskretsen min som mangler folkeskikk? 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Velkommen etter. Anonymous poster hash: caeeb...1ff 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Så flott at man ikke takker lengre... Synes man kan ta seg bryet med å lage takkekort når folk møter opp for å feire deg og gir deg gaver (konfirmasjon, bryllup..) Anonymous poster hash: 7c0dc...87e 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Det har jeg også reagert på. Datteren til eksen min var konfirmant i fjor og siden jeg har hatt mye med barna å gjøre falt det seg naturlig for meg å kjøpe en gave til henne. Jeg fikk riktignok en melding på telefon med bilde og takk, men ikke noe konfirmasjonsbilde. Syns det er trist om det er blitt slik, er jo koslig å få et bilde...føler det blir litt upersonlig om også det skal gjøres elektronisk... Anonymous poster hash: f2679...15a
magicpie Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 (endret) Jeg konfirmerte meg for 5 år siden, og ga ut takkekort etterpå, jeg syntes det var en selvfølge. Da bestilte vi kort med bilder, og så skrev jeg på dem for hånd. Det samme gjorde broren min for 3 år siden. Hva andre gjør vet jeg ikke.. Endret 3. februar 2014 av magicpie
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 De med folkeskikk gjør det fortsatt. Anonymous poster hash: 7d048...6a4 6
Petra75 Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2014 Det har jeg også reagert på. Datteren til eksen min var konfirmant i fjor og siden jeg har hatt mye med barna å gjøre falt det seg naturlig for meg å kjøpe en gave til henne. Jeg fikk riktignok en melding på telefon med bilde og takk, men ikke noe konfirmasjonsbilde. Syns det er trist om det er blitt slik, er jo koslig å få et bilde...føler det blir litt upersonlig om også det skal gjøres elektronisk... Anonymous poster hash: f2679...15a Jeg har ikke fått noe takk i det hele tatt, til tross for at jeg har møtt ungdommene flere ganger. Det er jo for så vidt foreldrene som ikke har tatt ansvaret her, men jeg kjenner jeg blir litt snurt.
Serafina. Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har fått takkekort fra de konfirmantene jeg har vært i selskap til og dermed gitt gave til de siste 3-4 årene. Riktignok tok det et halvt år før de sendte ut nå fra den siste, mens et kom. Veldig koselig med takkekort, og etter min erfaring blir det fortsatt sendt ut. Merkelig at du ikke har fått fra noen av dem.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Vi har fått fra konfirmantene i nabolaget.Anonymous poster hash: bc7ad...966
Avalon Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Vi fikk aldri noe takkekort fra de vi var i bryllup hos for 1 år siden... Vi fikk også invitasjonen 2 uker før bryllupet.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 Vi var i et bryllup til mannens bror. Vi fikk aldri takkekort. Tenkte først at de ikke hadde råd, men så var det noen andre som nevnte takkekortene fra dem, så da var det gjerne ikke så nøye å takke søsknene sine, selv om vi gav dyrere gave enn de fleste (med unntak av foreldrene). Anonymous poster hash: 52e0a...855
skyflakes Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 Har fått takkekort fra alle konfirmanter og fra de to bryllupene jeg har vært i de siste årene. Aldri hørt om noen som ikke sender takkerkort, så utrolig rart!
kaprifolen Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 Med unntak av ett brudepar (som riktignok giftet seg i all stillhet, og da forventer jeg heller ikke takkekort på samme måten), så har vi fått takkekort fra alle nyfødt. dåpsbarn, konfirmanter og brudepar vi har gitt til. Det er normal folkeskikk!
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #14 Skrevet 3. februar 2014 Skulle jo tro at det var normal folkeskikk å sende ut takkekort. Var i et bryllup for noen år siden, fikk aldri noe takkekort... Trodde det kanskje var noe de hadde bestemt seg for å ikke bruke penger på, eller at de kanskje hadde glemt det. Men det viste seg jo at andre hadde fått. Jeg har blitt litt usikker på hvor jeg har disse menneskene etter det. Anonymous poster hash: 6c798...b2d 1
Petra75 Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #15 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har fått takkekort fra de konfirmantene jeg har vært i selskap til og dermed gitt gave til de siste 3-4 årene. Riktignok tok det et halvt år før de sendte ut nå fra den siste, mens et kom. Veldig koselig med takkekort, og etter min erfaring blir det fortsatt sendt ut. Merkelig at du ikke har fått fra noen av dem. Moren til han ene kommenterte det en gang at hun hadde glemt det. Jeg fleipet med at jeg ville ha igjen pengene, hvis jeg ikke fikk kort, og regnet med at hun ville ordne det i etterkant, men det tror jeg ikje hun har gjort. De andre - vel jeg syns også det er rart. Og litt provoserende også. Det virker så utakknemlig.
Gjest Raindrops Skrevet 3. februar 2014 #16 Skrevet 3. februar 2014 Det er fortsatt helt vanlig der jeg kommer fra iallefall. 1
Floskelfrosk Skrevet 3. februar 2014 #17 Skrevet 3. februar 2014 føler det blir litt upersonlig om også det skal gjøres elektronisk... Anonymous poster hash: f2679...15a Synes det virker nøyaktig like personlig. 1
Petra75 Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #18 Skrevet 3. februar 2014 Synes det virker nøyaktig like personlig. Nei, det syns jeg ikke. Et dårlig mobilbilde kan man ikke samle på og finne fram og titte på om tjue år. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #19 Skrevet 3. februar 2014 Nei, det syns jeg ikke. Et dårlig mobilbilde kan man ikke samle på og finne fram og titte på om tjue år. Et kort vil også være håndskrevet, eller burde iallefall være det, signert av konfirmanten. Anonymous poster hash: bb5a5...b98
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #20 Skrevet 3. februar 2014 Når min bror konfirmerte seg i fjor ble det sendt ut takkekort. Riktignok litt sent.. men det ble gjort ;-) Er vel normalt å fortsatt gjøre det, men er nok en del som lar være også. Anonymous poster hash: 42455...82a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå