Gå til innhold

Hvor lenge etter bryllupet kommer takkekort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er så koselig med takkekort. Men hvor lenge etter bryllupet er det vanlig at takkekort sendes ut?

Vi var i bryllup i juni, og har fortsatt ikke fått. Det jeg tenker er:

- fotografen bruker veldig lang tid

- de sender ikke ut takkekort

- de har glemt oss.

Anonymous poster hash: 03071...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der varierer stort, tror jeg. Vi giftet oss i oktober, og jeg stresser med å designe takkekortene nå. Vi fikk ikke bildene før tidlig i januar, og har hatt hendene fulle med andre ting opptil nå. Jeg synes vi er litt sent ute, men innenfor det "tilgivelige". De gamle, gode skikk og bruk-reglene sier vel noe sånt som en to-tre uker, men de er ikke akkurat tilpasset moderne tider med de tidene det tar å få bilder og å trykke kort. Men "så snart som mulig" er vel en god regel uansett, og 1-3 mnd er nok det vanligste.

Synes det høres ut som om det har gått lang tid i ditt eksempel. Det er jo selvfølgelig ikke bra - og det kan godt hende brudeparet er litt i sin egen boble og ikke har tenkt på takkekort en gang. (jeg synes det er fryktelig uhøflig å ikke sende takkekort forøvrig, det tror jeg de fleste er enig i) Men du vet aldri hva som har skjedd heller, så det blir liksom litt spekulativt uansett.

Anonymous poster hash: 57bb4...7af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss i slutten av juli og styrer med takkekort nå. Synes det er for treigt, men håper mottakerne ikke tenker så mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så koselig med takkekort. Men hvor lenge etter bryllupet er det vanlig at takkekort sendes ut?

Vi var i bryllup i juni, og har fortsatt ikke fått. Det jeg tenker er:

- fotografen bruker veldig lang tid

- de sender ikke ut takkekort

- de har glemt oss.

Du kan jo spørre andre som var i bryllupet om dei har fått takkekort.

- Har dei fått for lenge sida, så er nok dåkke glemt.

- Har dei nettopp fått, så kommer det sikkert snart.

- Har dei ikkje fått, så bruker dei veldig lanfg tid eller sender ikkje ut takkekort

(er enig med at det er uhøflig og uvanlig å ikkje senda ut takkekort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lengste jeg har ventet på takkekort er vel fem år tror jeg. Synes tre måneder er grei tid, så ville nok forventet å ha fått det nå om bryllupet var for rundt åtte måneder siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ganske utrolig om de har glemt oss! Siden bryllupet var i begynnelsen av juni, syns jeg det er veldig rart. Ikke kjenner vi så mange som var i bryllupet. Men jeg vet hvem ei er. Skal få sjekket med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca tre mnd er vanlig i min omgangskrets, men jeg var i bryllup i juli 2013 og venter enda på kort derfra. Vet at de har fått bildene, for de ble delt på fb samme dag som brudeparet fikk dem. Men takkekort har de visst ikke så hastverk med...

Anonymous poster hash: 49bf3...031
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok veldig varierende, men innenfor 2-4 mnd. etter bryllupet er grei tid.

Var i bryllup juni 2013 og mottok takkekort i fbm dette for etpar dager siden. Syns det var i seneste laget, men vi er nok forskjellige.

Selv feiret vi bryllup sist i september 2013 og sendte ut takkekort like før jul. Ikke fordi det tok lang tid å få de laget, men fordi jeg valgte å skrive en personlig hilsen til hver enkelt, og det krevde litt mer overskudd og tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde som mål å ha sendt ut takkekortene innen tre måneder etter bryllupsdagen, synes det er akseptabelt. Vår fotograf brukte halvannen måned på å få sendt oss bildene, så da hadde vi halvannen måned på å bestille kortene, få dem og skrive en personlig hilsen på hvert av de ca 150 kortene som ble sendt ut. Ting tar tid, men vi rakk det såvidt innen vår egen tremånedersgrense :)

Tenker at takkekort som kommer mer enn et halvt år etter bryllupet, i hvert fall er i seneste laget.

De takkekortene jeg har fått, har kommet fra 3 måneder til et år etter bryllupet. Og ett venter jeg fortsatt på, fra et bryllup for snart fire år siden.

Anonymous poster hash: 74359...9d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ventet i over ett år på kortet. Syns det er altfor dårlig. 3 mnd syns jeg er greit, med mindre fotografen er kjempetreig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Det varierer. Fra 1-6 mnd etter bryllupet er det jeg anser for å være høflig. Etter det blir det litt rart.

Vi leverte våre ca. 1 mnd etter bryllupet. Vi fikk en kommentar på at hun aldri hadde fått takkekort så tidlig etter ett bryllup noen gang før, men jeg elsker å organisere/lage kort og slikt, så jeg syntes det bare var gøy.

I bryllup der jeg har syntes at brudeparet har vært sent ute med det har jeg spurt andre gjester om de har fått det. De hadde heller ikke fått det da. Det kom litt senere.

Min svigerinne sendte aldri ut takkekort etter at de giftet seg. Jeg synes det er uhøflig når man ikke gjør det. Angående bilder på Facebook, så har jeg også sett fotografbilder fra deres bryllupsdag på Facebook. De er skilt nå da, så jeg tviler på at vi får noe fra den kanten.

Endret av Mrs. Random Nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gifta oss i forgårs og tenkte å sende takkekort om noen uker. Om 2 uker skal vi velge ut bilder hos fotograf, så tenkte vi bestille takkekort på nett og det tar vel koen dager å få de tilsendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortløpende.. Men maks etter 6 mnd er innenfor normalen/det som er "akseptabelt" iht skikk og bruk.

Anonymous poster hash: 929f2...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...