AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Hei! Jeg fikk noen p-piller for noen uker siden som heter "Mercilon 28" og da fikk jeg beskje hos legen/helsesøsteren om å vente med å starte med dem til første dagen i menstruasjonsyklusen. Jeg har en app på telefon som heter "periodical" og der sto det at jeg kom til å få mensen 1.februar og jeg kjente at jeg begynte å få mensensmerter. Derfor hadde en tampong i mens jeg var med noen venner. Jeg tenkte at jeg sikkert hadde fått mensen siden jeg alltid får det etter rett tid og dato slik som det står på appen, men denne gangen hadde jeg ikke det. Jeg tok den første p-pilla på lørdag som det stod var den dagen jeg skulle få mensen igjen, og jeg lurer på hva jeg burde gjøre videre. Burde jeg vente til jeg får mensen med å ta den andre, eller skal jeg fortsette å ta de? Kan jeg også utsette mensen selv om jeg startet med p-pillene noen dager før mensen kom? Nå er det mandag og jeg tok ikke den andre pilla igår. Hva burde jeg gjøre?? HJELP Hilsen 15 år gammel jente. Anonymous poster hash: 70e6a...b3f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Du skulle bare fortsatt på pillene. Men jeg tipper det går fint om du tar to i dag (den du skulle tatt i går og den du skal ta i dag) , også fortsetter som normalt. Men du er ikke trygg før etter en uke, om du har planer om å ha sex. Jeg begynte ikke da jeg hadde mensen, gikk helt fint. Anonymous poster hash: 4cfd5...8b9 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Du skulle bare fortsatt på pillene. Men jeg tipper det går fint om du tar to i dag (den du skulle tatt i går og den du skal ta i dag) , også fortsetter som normalt. Men du er ikke trygg før etter en uke, om du har planer om å ha sex. Jeg begynte ikke da jeg hadde mensen, gikk helt fint. Anonymous poster hash: 4cfd5...8b9 Man skal ikke ta to piller samtidig om man glemmer den en dag. Ts kan ta pille nr 3 på brettet i dag og deretter forsette på brettet. Men er ikke sikker og bør bruke annen prevensjon ved sex i hvertfall en uke. Anonymous poster hash: 954c3...e61
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Man skal ikke ta to piller samtidig om man glemmer den en dag. Ts kan ta pille nr 3 på brettet i dag og deretter forsette på brettet. Men er ikke sikker og bør bruke annen prevensjon ved sex i hvertfall en uke. Anonymous poster hash: 954c3...e61 Ehm, jo. Det står i pakningsvedlegget.. Anonymous poster hash: 4cfd5...8b9 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Man skal ikke ta to piller samtidig om man glemmer den en dag. Ts kan ta pille nr 3 på brettet i dag og deretter forsette på brettet. Men er ikke sikker og bør bruke annen prevensjon ved sex i hvertfall en uke. Anonymous poster hash: 954c3...e61 "1 tablett glemt i uke 1 Ta den glemte tabletten så snart du husker det (selv om dette betyr at du tar to tabletter samtidig) og ta de neste tablettene til vanlig tid. " http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-mercilon-organon-561347 Anonymous poster hash: 4cfd5...8b9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå