AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Jeg skal begynne med Isotretioin Orifarm, og da må må man jo ikke bli gravid, siden fosteret blir skadet av pillene. Men jeg har ikke kjæreste, og er ikke seksuelt aktiv, så har ikke lyst til å bruke penger på p-piller. Han sa det har kommet en ny form for resept som heter e-resept. Han sender den ut til apotekene, så fort jeg har tatt blodprøven. Er det sånn at han ser hva jeg handler hos apoteket da? Siden det er elektronisk? Noen som vet? Vil helst bare kjøpe Isotretioin Orifarm pillene, og late som jeg går på prevensjon.. Jeg tar jo uansett blodprøvene hver mnd, som viser at jeg ikke er gravid. Får han sett om jeg kjøper p-pillene eller ikke? Anonymous poster hash: 53740...cfa
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Jeg skal begynne med Isotretioin Orifarm, og da må må man jo ikke bli gravid, siden fosteret blir skadet av pillene. Men jeg har ikke kjæreste, og er ikke seksuelt aktiv, så har ikke lyst til å bruke penger på p-piller. Han sa det har kommet en ny form for resept som heter e-resept. Han sender den ut til apotekene, så fort jeg har tatt blodprøven. Er det sånn at han ser hva jeg handler hos apoteket da? Siden det er elektronisk? Noen som vet? Vil helst bare kjøpe Isotretioin Orifarm pillene, og late som jeg går på prevensjon.. Jeg tar jo uansett blodprøvene hver mnd, som viser at jeg ikke er gravid. Får han sett om jeg kjøper p-pillene eller ikke? Anonymous poster hash: 53740...cfa Det gjør han. Det blir registrert i journalen din om hva du har hentet når og hvor mye. Anonymous poster hash: 93612...d77
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Hvorfor kan du ikke bare si at du ikke trenger p-piller? Anonymous poster hash: 778d0...42c 20
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Det gjør han. Det blir registrert i journalen din om hva du har hentet når og hvor mye. Anonymous poster hash: 93612...d77 Så dumt.. Penger ut av vinduet, jaja. Hvorfor kan du ikke bare si at du ikke trenger p-piller? Anonymous poster hash: 778d0...42c Kan man bare si det? Han vil vel kontrollere at jeg går på prevensjon uansett? Han spurte om navnet på fastlegen min, så tenkte det ikke var noen mulighet for å slippe unna? ts Anonymous poster hash: 53740...cfa
MsMax Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Kan jo ikke tvinge deg til å gå på prevansjon. Vil du ikke så gjør du det ikke. 9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Kan jo ikke tvinge deg til å gå på prevansjon. Vil du ikke så gjør du det ikke. Men da får jeg vel ikke resept på Isotretioin Orifarm pillene? Tror prevensjon er et kriteriet for å få lov til å gå på de pillene? Pga det med fosterskader. Hudlegen må være helt sikker på at jeg ikke blir gravid. ts Anonymous poster hash: 53740...cfa
Gjest BettyBoop Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Jeg skal begynne med Isotretioin Orifarm, og da må må man jo ikke bli gravid, siden fosteret blir skadet av pillene. Men jeg har ikke kjæreste, og er ikke seksuelt aktiv, så har ikke lyst til å bruke penger på p-piller. Han sa det har kommet en ny form for resept som heter e-resept. Han sender den ut til apotekene, så fort jeg har tatt blodprøven. Er det sånn at han ser hva jeg handler hos apoteket da? Siden det er elektronisk? Noen som vet? Vil helst bare kjøpe Isotretioin Orifarm pillene, og late som jeg går på prevensjon.. Jeg tar jo uansett blodprøvene hver mnd, som viser at jeg ikke er gravid. Får han sett om jeg kjøper p-pillene eller ikke? Anonymous poster hash: 53740...cfa ehh hæ? hvorfor skal du late som at du bruker prevensjon om du ikke er seksuelt aktiv. De blander seg da ikke oppi sexlivet ditt eller går automatisk ut fra at du har sex eller prøver å bli gravid. Jeg forstår ikke problemstillingen. 9
Gjest BettyBoop Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Men da får jeg vel ikke resept på Isotretioin Orifarm pillene? Tror prevensjon er et kriteriet for å få lov til å gå på de pillene? Pga det med fosterskader. Hudlegen må være helt sikker på at jeg ikke blir gravid. ts Anonymous poster hash: 53740...cfa selvsagt får du det halloo. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 ehh hæ? hvorfor skal du late som at du bruker prevensjon om du ikke er seksuelt aktiv. De blander seg da ikke oppi sexlivet ditt eller går automatisk ut fra at du har sex eller prøver å bli gravid. Jeg forstår ikke problemstillingen. Fordi jeg tror jeg må gå på prevensjon, for å få resept på Isotrtioin Orifarm pillene? Selv om jeg sier jeg ikke er gravid eller har sex nå. Han vil vel være på den sikre siden? Har jeg rett til å få pillene, selv om jeg ikke går på prevensjon? Trodde han kunne kreve at jeg går på prevensjon.. ts Anonymous poster hash: 53740...cfa
Gjest BettyBoop Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Fordi jeg tror jeg må gå på prevensjon, for å få resept på Isotrtioin Orifarm pillene? Selv om jeg sier jeg ikke er gravid eller har sex nå. Han vil vel være på den sikre siden? Har jeg rett til å få pillene, selv om jeg ikke går på prevensjon? Trodde han kunne kreve at jeg går på prevensjon.. ts Anonymous poster hash: 53740...cfa Det må du aldeles ikke 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 Det må du aldeles ikke Sikker? Da dropper jeg p-pillene, når jeg kjøper pillekuren? Og sier neste kontroll time at jeg ikke trenger prevensjon? Han sier jeg må gå på prevensjon.. ts Anonymous poster hash: 53740...cfa
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 Så dumt.. Penger ut av vinduet, jaja. Kan man bare si det? Han vil vel kontrollere at jeg går på prevensjon uansett? Han spurte om navnet på fastlegen min, så tenkte det ikke var noen mulighet for å slippe unna? ts Anonymous poster hash: 53740...cfa Det finnes annen prevensjon enn p-piller, og det tror jeg han er fullt klar over. Du får vel bare si du bruker kondom når du har sex da. Anonymous poster hash: 578ec...705 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 Det finnes annen prevensjon enn p-piller, og det tror jeg han er fullt klar over. Du får vel bare si du bruker kondom når du har sex da. Anonymous poster hash: 578ec...705 Kan prøve, men tviler på at han godtar det. Er det noen her inne som har gått på den pillekuren, uten å gå på prevensjon? Godtok hudlegen det? ts Anonymous poster hash: 53740...cfa
Gjest BettyBoop Skrevet 3. februar 2014 #14 Skrevet 3. februar 2014 Kan prøve, men tviler på at han godtar det. Er det noen her inne som har gått på den pillekuren, uten å gå på prevensjon? Godtok hudlegen det? ts Anonymous poster hash: 53740...cfa for en idiotlege du har da isåfall. Da får du bare være ærlig og si du ikke har sex da 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #15 Skrevet 3. februar 2014 Si du ikke har sex, så derfor trenger du ikke prevensjon. Anonymous poster hash: 8045a...bea 3
FantasDick Skrevet 3. februar 2014 #16 Skrevet 3. februar 2014 (endret) Jeg fant dette i legemiddelhåndboka: Kvinner i fertil alder må informeres omhyggelig og skal bruke pålitelig prevensjon under og minst 2 måneder etter behandling. Behandlingen skal startes ved menstruasjonens begynnelse, og graviditetstest foretas før behandlingsstart. Det kan bare utskrives medisin for en måneds forbruk ad gangen, og det må foreligge negativ graviditetstest før ny dose kan utskrives. Utleveringsbestemmelse: Resepter på isotretinoin for fertile kvinner skal begrenses til 30 dagers behandling, og videreføring av behandlingen krever en ny resept. Ideelt sett bør graviditetstesting, forskriving og utlevering av isotretinoin skje på samme dag. Utlevering av isotretinoin skal skje innen maksimalt 7 dager etter forskrivingen. Endret 3. februar 2014 av FantasDick 3
Vasa Skrevet 3. februar 2014 #17 Skrevet 3. februar 2014 Jeg fikk ikke no spm om P-piller når jeg begynte. (Går på P-piller) Men du må uansett inn hver mnd å levere urinprøve får å få ny resept.
#Sunrise Skrevet 3. februar 2014 #18 Skrevet 3. februar 2014 Kan prøve, men tviler på at han godtar det. Er det noen her inne som har gått på den pillekuren, uten å gå på prevensjon? Godtok hudlegen det? ts Anonymous poster hash: 53740...cfa venninna mi gikk på kuren uten og gå på p-piller! folk blir gravid på pilla også. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #19 Skrevet 3. februar 2014 Jeg fant dette i legemiddelhåndboka: Takk for informasjonen! "skal bruke prevensjon under og minst to mnd etter endt behandling". Da må jeg vel kjøpe p-pillene da.. :/ venninna mi gikk på kuren uten og gå på p-piller! folk blir gravid på pilla også. Spurte ikke hudlegen hennes om prevensjon i det hele tatt? ts Anonymous poster hash: 53740...cfa
Gjest BettyBoop Skrevet 3. februar 2014 #20 Skrevet 3. februar 2014 Takk for informasjonen! "skal bruke prevensjon under og minst to mnd etter endt behandling". Da må jeg vel kjøpe p-pillene da.. :/ Spurte ikke hudlegen hennes om prevensjon i det hele tatt? ts Anonymous poster hash: 53740...cfa Dette er HVIS du har sex 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå