Gå til innhold

Er du en samler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe spesielt du samler på? :)

Anonymous poster hash: 5da33...889

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samler på gamle regninger og papirer for lenge

Anonymous poster hash: 8f956...be9
Skrevet

Samler på gode minner.

Samlet pengene fra forskjelige land i barndommen, men sluttet med det.

Anonymous poster hash: ba81d...77e
Skrevet

Tjaa, samler på skrot. Kjenner meg litt igjen i 'ekstreme samlere' på tv3 :fnise: , men er heldigvis ikke fullt så ille, ennå.

Og så samler jeg på mummikopper, de er så utrolig søte!

Gjest *dragoon*
Skrevet

Jeg samler på merkelige og unike ting! Elsker å gå på loppemarkeder og lignende for å leite etter skatter. Leiligheten min ser ut som om det bor en heks og en gal vitenskapsmann der. Masse duppeditter, ting som lyser i alle farger, mye planter og naturlige ting. Utstoppede dyr, fossiler, og håndverk fra alle verdensdeler.

Ser jeg noe sprsiellt som jeg vet ikke mange andre har, så må jeg ha det! :P

Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg samler på bøker, og så kan det se ut som at jeg er iferd med å begynne å samle på veggklokker, og studiepoeng.

Gjest Passing by
Skrevet

Jeg elsker å gå på loppemarked og i bruktbutikker for å lete etter ting fra den tidsepoken jeg samler på. Skattejakt er morsomt. Serviser fra Stavanger Flint designet av Inger Waage, skåler og kjeler fra Grete Prytz Kittelsen, Rørstrand og lignende. Bøker har jeg også en god del av.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

..

Endret av Knask
Skrevet

* Glass fra ulike land

* Magneter fra ulike land

* Servietter

* Hello Kittyer fra ulike land

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Bøker er vel den største samlelidenskapen min, samt musikk.

"Samler" også på reiseminner. Reiser mye, skriver reisedagbøker der jeg limer inn alt mulig rart fra turene jeg har vært på, skriver, og limer inn noen bilder.

Samler og forsåvidt på kunst.

Da jeg var lita samlet jeg på servietter, viskelær, dukker fra utlandet og barbie..

Skrevet

Håh, glemte jo det mest viktige. Samler også på dvd'er, bøker og cd'er. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Glemte jo helt:

Samler på skotsk malt whisky:D Begynner å få ei bra samling:)

Skrevet

Har nok et par tusen bøker (elsker loppemarkeder og "fyll en pose for 50 kr"), men jeg samler ikke på den i den forstand at jeg må komplettere serier eller ville slitt med å kvitte meg med noen av dem.

Har også flere smykkeskrin fulle av smykker av alle mulige materialer og stilarter.

Også samler jeg på stilige bilder på PCen, som jeg sjelden ser på mer enn èn gang, og jeg har nok endel Gb liggende nå..

Skrevet

samler på fine kaffekrus

Skrevet

Før internett (eller ihvertfall før det kom skikkelig i gang) samlet jeg på sånne gratis oppskriftshefter jeg fant i butikkene. Jeg har alle sortert alfabetisk og alle oppskriftene er lagt inn i excel-ark. Derfor vet jeg at jeg har mer enn 17.000 individuelle oppskrifter og kan raskt finne alt fra pannekaker til hare og alligator. Sistnevnte kommer jeg garantert aldri til å bruke!

Ellers samler jeg vel i grunnen på lange Fantasy-serier med individuelle bøker på rundt 1000 sider (det har bare blitt sånn). Serier jeg har begynt på er også et område og om jeg kommer over en bok som har blitt film, så kjøper jeg som regel boken (spesielt i "mine" sjangre). De sistnevnte samler jeg mest som lydbøker og Kindle-bøker nå for tiden siden jeg ikke har plass til fysiske bøker.

• 4 uker senere...
Gjest Coolaid
Skrevet

Når jeg hører ordet "samler" tenker jeg på "hoarders" :fnise: Altså folk som samler skrot, ting og tang som vokser dem over ørene og de ikke klarer å kvitte seg med....

Jeg er heldigvis ikke en samler på det ene eller andre.

Skrevet

Samler på mummikopper og har igrunn veldig mye annet mummi ting.

Er ganske obsessed med mummi. Hehe.

Har også en kjærlighet for kjøleskapmagneter og trenger større kjøleskap :bond:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...