Leanne Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Litt rart spørsmål kanskje, men jeg skal ha baby til våren og permisjon fra jobb i 45 uker, mannen tar sine 14 uker. Er det lov for meg å ha en kvelds/helge jobb når jeg er i full permisjon? Så kan mannen passe babyen de kveldene eller helgene jeg jobber. Hvis jeg hadde vært i 100% jobb kunne jeg hatt en liten stilling vedsiden av, det har jeg hatt tidligere, men er usikker på reglene når jeg er i permisjon..
solan123 Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 (endret) Du kan ha gradert permisjon men, en ekstrajobb i tillegg til vanlig jobb du har permisjon fra og en nyfødt? Endret 3. februar 2014 av solan123
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Ei som ikke skjønner hva det vil si å ha en nyfødt.Anonymous poster hash: 3f756...12b 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Hva med å svare ts, peeps? Og, forresten, selvsagt kan det gå an å jobbe med en nyfødt i hus. Du må rapportere arbeidsgrad til NAV uansett, ts. På skjemaet oppgir du en eller flere arbeidsgivere, og søker om 100 eller 80 dekningsgrad. Om du skal jobbe delvis, er det i tillegg skjema for gradert uttak (hos en eller flere arbeidsgivere) som må fylles ut. Om du jobber uten å rapportere det, kan du risikere å miste deler av foreldrepengene dine.Anonymous poster hash: b7cf8...3d7
Leanne Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2014 (endret) Ei som ikke skjønner hva det vil si å ha en nyfødt.Anonymous poster hash: 3f756...12b Vel nå har jeg hatt nyfødt to ganger før, og det har gått helt fint var forøvrig i to uker praksis når minstemann var 6 uker gammel, da var ammerutinene på plass, mat hver 3. time - kunne omtrent stille klokka etter han.. Pappaen var hjemme og kom innom så jeg fikk ammet Ønsker å ha full permisjon fra min jobb med 80% lønn. Spørsmålet er om jeg kan jobbe en kveld eller to i uka et annet sted og motta lønn i tillegg til permisjonspengene, eller om det ikke er lov? Dette blir evt hos en annen arbeidsgiver enn den jeg har nå, så vil ikke få permisjonspenger fra de. Endret 3. februar 2014 av Leanne
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Bare lurer på hvorfor du vil jobbe 1-2 vakter når du har permisjon? Da har du 3 barn, jeg har en rolig baby på 3 mnd og når faren kommer hjem er jeg sliten. NAV kan svare deg best på dette, send de en mld på facebooksiden NAV foreldrepenger.Anonymous poster hash: 21a58...014
Leanne Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2014 Bare lurer på hvorfor du vil jobbe 1-2 vakter når du har permisjon? Da har du 3 barn, jeg har en rolig baby på 3 mnd og når faren kommer hjem er jeg sliten. NAV kan svare deg best på dette, send de en mld på facebooksiden NAV foreldrepenger.Anonymous poster hash: 21a58...014 Fordi jeg er rastløs! Har diabetes og risiko for permaturfødsel så har vært sykemeldt og hjemme siden oktober.. Termin i juni. Kunne tenke meg å jobbe noe fra august/september, hvis ting går greit hjemme. Har i perioder hatt 100% dag jobb og i tillegg jobbet hver 3. Helg på en barneavlastning. Synes det er faglig spennende med variasjon i jobben, er førskolelærer og i bhg til vanlig. Og ser at pappa slipper mer til når jeg er borte, og hele familien fikk det veldig bra Vet jo ikke hvordan det blir til høsten, men greit å vite hva som er lov mannen jobber jo på dagtid, så jeg har ingen mulighet for å jobbe litt i min vanlige jobb - derfor vil jeg se etter noe annet som barneavlastning, språkskole eller annet relevant. 1
Gjest Tekola Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Hm... Det blir vel en form for gradert permisjon ser jeg for meg, men ville spurt NAV Foreldrepenger på FB, de svarer kjapt og greit
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Du kan kombinere arbeid og foreldrepenger Du kan ta ut graderte foreldrepenger ved at du kan motta delvis foreldrepenger i kombinasjon med delvis arbeid. Perioden med foreldrepenger forlenges ved at du får utbetalt litt mindre per dag over en lengre periode. Sluttsummen er den samme som du ville ha fått ved ordinært uttak av foreldrepengene. https://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+fødsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+fødsel Så, nei, du får ikke begge deler. Foreldrepenger skal erstatte tap arbeidsinntekt. Du hadde neppe jobbet på kveldstid dersom du ikke hadde hatt permisjon fra din vanlige jobb. Anonymous poster hash: e8ec6...1cc 1
Leanne Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #10 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har jo jobbet helger tidligere, i tillegg til full jobb. Men har ikke gjort det i høst mens jeg gikk gravid. Synd det ikke er lov, men da får vi heller vurdere å fordele fedrekvoten litt utover, slik at jeg kan starte jobb igjen litt før Vil ikke ta ut gradert permisjon for babyen er jo avhengig av å ha mamma eller pappa hjemme, så om jeg skal jobbe 1-2 dager i uka på min vanlige jobb så må jo evt pappaen være hjemme. Men å jobbe fulle dager er vel ikke aktuelt på en stund uansett, så får se hvordan vi gjør det 1
*Frida* Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 Kva med å svare på spørsmålet heller enn å komme med synspynkt og dårlig skjult kritikk? Er ikkje lov å jobbe under permisjon nei. Mulig du kan få det til om du melder ifra på forhånd og får skriftlig ok frå nav. Eg jobbar litt i permisjonen (min nr 3 er 4 månadar no) for min faste arbeidsgjevar. Summere berre timar inntil vidare, og skal føre det når eg begynner i arbeid igjen i mai. Blir snakk om kanskje 40 timar.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 Synd det ikke er lov? Synd du ikke får i pose og sekk? Anonymous poster hash: e8ec6...1cc 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 Som andre nevner kan du gradere permisjonen - du trenger ikke å jobbe hos din vanlige arbeidsgiver (men må kanskje innhente tillatelse derfra..) Jobber du f.eks 20% så vil du få 80% foreldrepenger av ditt grunnlag - og du vil få forlenget permisjonen med like mange dager som du jobber... Det er ikke lov å ha full permisjon og i tillegg jobbe - du MÅ melde fra til nav... Anonymous poster hash: 8f72e...176
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #14 Skrevet 3. februar 2014 Fordi jeg er rastløs! Har diabetes og risiko for permaturfødsel så har vært sykemeldt og hjemme siden oktober.. Termin i juni. Kunne tenke meg å jobbe noe fra august/september, hvis ting går greit hjemme. Har i perioder hatt 100% dag jobb og i tillegg jobbet hver 3. Helg på en barneavlastning. Synes det er faglig spennende med variasjon i jobben, er førskolelærer og i bhg til vanlig. Og ser at pappa slipper mer til når jeg er borte, og hele familien fikk det veldig bra Vet jo ikke hvordan det blir til høsten, men greit å vite hva som er lov mannen jobber jo på dagtid, så jeg har ingen mulighet for å jobbe litt i min vanlige jobb - derfor vil jeg se etter noe annet som barneavlastning, språkskole eller annet relevant. Ok. Bare lurte Du høres ut som en person med mye energi, skulle gjerne hatt litt mer av det. Håper dere finner en grei løsning. Lykke til! Anonymous poster hash: 21a58...014
Leanne Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #15 Skrevet 3. februar 2014 Har en del energi ja, mye å få ut Har jobbet fullt og studert fullt vedsiden av flere år, har også en masteroppgave jeg skal skrive ferdig på våren mens jeg er i permisjon. Var igrunn derfor jeg ønsket å jobbe litt på høsten et annet sted for å få noe mer erfaring fra andre felt enn barnehage - som barneavlastning, barnevern eller språkopplæring hos voksne innvandrere. Får evt melde meg som frivillig noen kvelder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå