Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2004 #1 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg har noen skikkelige orange furugulv i hele huset... Nå har jeg lyst til å male dem hvit. Men kan jeg bare pusse lett, og så begynne å male? Om jeg må slipe dem helt ned blir det ikke aktuelt å male. Jeg kan se for meg at soverom og gang blir fin med hvite gulv, men jeg er veldig usikker om det blir fint i stuen. Kan ikke huske å ha sett det før.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 23. mai 2004 #2 Del Skrevet 23. mai 2004 Gå til en malerforretning og spør. De vil kunne veilede deg i hva du bør gjøre og ikke. De kan også anbefale de produktene du bør bruke. Jeg vil tro at det definitivt lønner seg å pusse ned gulvet helt før du maler. Maling bør jo sitte skikkelig godt for å være slitesterkt på et gulv. Men jeg aner ikke altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. mai 2004 #3 Del Skrevet 23. mai 2004 Det holder å matte ned den gamle malingen, og så vaske grundig salmiakk eller kraftvask. Vi har nesten hvite tregulv på hytten og det er kjempefint og sommerlig, men fryktelig upraktisk - ALT viser. Greit på landsted, men jeg hadde nok ikke orket det hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 23. mai 2004 #4 Del Skrevet 23. mai 2004 Salmiakkvask, skylling, god tørk, deretter male med heftgrunn (olje) og gulvmaling- går helt fint. Enig med Mie - hvitt er fryktelig upraktisk. Det finnes mange lyse grånyanser som var vanlige som gulvfarge før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest. Skrevet 24. mai 2004 #5 Del Skrevet 24. mai 2004 Hei! Ville bare si at jeg akkurat hat malt soveromsgulvet mitt i en lys gråfarge, det ble kjempefint, og søsteren min har det samme i stua si, ble lekkert. Vi bare støvsugde, og moppet lett over gulvet før vi malte to strøk med gulvmaling. Vi er ihvertfall kjempefornøyde! Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minette Skrevet 24. mai 2004 #6 Del Skrevet 24. mai 2004 gjest: kan du fortelle meg hvilken grå farge dette gulvet ditt er i? har nemlig også tenkt å male gulvet på ett av soverommene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 24. mai 2004 #7 Del Skrevet 24. mai 2004 Vi har brukt "Hvit panel" på våre tregulv. Ved å ha tre strøk, synes trestrukturen litt igjennom. Man bør også lakke etterpå, anbefaler da vannbasert lakk. Den er like sterk som oljebasert og den gulner ikke i like stror grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2004 #8 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg tror jeg prøvemaler soverommet til lille jenta først :-) Det er så lite at jeg MÅ gjøre noe med det orange gulvet Skal prøve med en lys grå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest. Skrevet 25. mai 2004 #9 Del Skrevet 25. mai 2004 gjest: kan du fortelle meg hvilken grå farge dette gulvet ditt er i? har nemlig også tenkt å male gulvet på ett av soverommene.. Malingen heter Atlet Golvfarge, ST 0203 Ljus Grå, er en maling fra noe som heter Haglund. Det er noe vi har kjøpt lokalt her jeg bor, i Rygge i Østfold, vet ikke om andre som har den typen.(Den er svenskprodusert) Det ble veldig bra ihvertfall! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå