AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er nå bedt i utdrikningslaget til en ikke så veldig nær venninne, men jeg er så vidt jeg vet ikke bedt i bryllupet. Er dette vanlig? Er det da forventet at jeg skal gi de en bryllupsgave også? Jeg lurer litt på om jeg er invitert fordi hun ikke har så mange venner, eller for å dele prisen på utdrikningslaget på flere? Anonymous poster hash: c2e8c...303
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er nå bedt i utdrikningslaget til en ikke så veldig nær venninne, men jeg er så vidt jeg vet ikke bedt i bryllupet. Er dette vanlig? Er det da forventet at jeg skal gi de en bryllupsgave også? Jeg lurer litt på om jeg er invitert fordi hun ikke har så mange venner, eller for å dele prisen på utdrikningslaget på flere? Anonymous poster hash: c2e8c...303 Det er nok derfor. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Vanlig og vanlig, uvanlig er det vel ikke. Ikke alle har mulighet til å ha stort bryllup, men det blir fort litt kjedelig med utdrikkingslag med to-tre personer. Du velger selvfølgelig helt selv om du vil delta. Det er ikke forventet med bryllupsgave fra dem som ikke er invitert i bryllupet. Anonymous poster hash: ab513...f55 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Da jeg var forlover i høst hadde jeg ingen som helst anelse om hvem som var invitert i bryllupet, så jeg valgte å invitere de jeg trodde bruden ville bli glad for å se og feste med. Anonymous poster hash: 2141d...05b 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Da jeg var forlover i høst hadde jeg ingen som helst anelse om hvem som var invitert i bryllupet, så jeg valgte å invitere de jeg trodde bruden ville bli glad for å se og feste med. Anonymous poster hash: 2141d...05b ok, kanskje det er det da... Vet jo ikke hvem som har invitert meg egentlig Anonymous poster hash: c2e8c...303
Sirah Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har vært invitert i flere utdrikningslag uten å ha vært invitert i bryllupet og aldri reagert på det. Det har vært venninner av meg som jeg gjerne er gode venner med, men ikke SÅ gode venner at jeg har en naturlig plass i bryllupet om du ser hva jeg mener. Ikke alle som har råd til å ta med alle de skulle ønske i et bryllup... 6
MunaMadan Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har også vært bedt i utdrikningslag uten å ha vært bedt i bryllupet. En venninne fra tenårene som giftet seg, men som jeg ikke har hatt så mye kontakt med de siste årene. Jeg fikk inntrykk av at de gjerne ville ha med venninner som hadde fulgt henne i forskjellige faser i livet, i et utdrikningslag blir det jo gjerne en "kavalkade" fra gamledager med bilder og mimring - og det kan være mye morsomt som venninner fra tenårene har vært med på som de kan dele om bruden! 3
Gjest Groupon Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har vært i flere uten å være invitert i bryllupet😊regner med at jeg selv skal drikkes ut ganske snart og har satt en del venner på listen som jeg gjerne skulle sett igjen, men som ikke er invitert i bryllupet! Tror dette er helt normalt...håper jeg da! Det er jo ikke hyggelig om noen tror det er for å splitte utgiftene liksom... 4
Barcelone Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Vi hadde et veldig lite bryllup med bare aller nærmeste familie og venner. Allikevel inviterte jeg andre venninner til utdrikningslaget. Forventet ikke noe gave fra dem til bryllupet. Jeg ønsket ikke noe ut på byen og drite ut bruden opplegg hvor vi alle skulle drikke oss driting, men vi var hjemme hos forloveren min hvor vi fikk hjemmelaget tapas og så hadde hun fikset homeparty fra en erotisk butikk. Hadde en kjempekoselig kveld og virket som om gjestene koste seg også. 3
Pearl2.0 Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Hører at dette er praksis noen steder, men det hadde aldri falt meg inn å gjøre det slik. Er vel hva man er vant til tenker jeg. 1
Ulla Ullsokk Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 Det er neppe for å dele på utgiftene, det er for negativt å tro! Jeg er bedt i et lag uten å være bedt i bryllupet, og laget er bare en stor fest, ingen utgifter for meg bortsett fra egen drikke og en pose potetgull. Andre skal lage en salat osv. Tviler på at jeg er invitert fordi de ikke har råd til potetgullposen! 2
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har også blitt invitert på utdrikningslag uten å være invitert i bryllupet. Jeg har følt det har vært naturlig, det har vært hos venninner som jeg har hengt en del med i en periode av livet - egentlig bare festet mest med - men som jeg ikke har kontakt med til vanlig. Hadde aldri forventet å bli invitert i bryllupet, men synes det er gøy å få være med å drikke dem ut. Tar ikke med bryllupsgave da, nei. 3
Athene Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 I min omgangskrets er det vanlig å invitere flere i utrdrikningslaget enn i bryllupet. Man tar gjerne med kollegaer og den utvidede venninnegjengen. Det å delta i utrdrinkingslaget er en valgfri kostnad/glede, det samme er det å gi bryllupsgave og for hvilken pris man skal gi. Det er når man begynner å tru at alt må være likt når det kommer til vennskap, fester, gaver etc. man bør tenke seg om. Gjør heller det en selv føler for å gjøre, og har lommebok til. 3
kaprifolen Skrevet 3. februar 2014 #14 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er vant til at det er en helt kurant greie, og har vært i flere utdrikningslag der jeg selv eller andre ikke skulle i bryllupet av forskjellige årsaker. Og selv om jeg har inntrykk av at for de fleste så leverer bruden et forslag til gjesteliste med kontaktinfo, så vet jeg om at mange som gjør det slik at forlover med hjelp også samler det de tror blir en gøyal gjeng å ha en morsom kveld med! 3
Gjest Daenerys Skrevet 3. februar 2014 #15 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er invitert i utdrikningslag, men ikke bryllup i sommer. Det er helt i orden for meg, og det er mulig det samme kommer til å skje når jeg skal gifte meg i høst, en det vet jeg ikke
Gjest Makemeloveit Skrevet 3. februar 2014 #16 Skrevet 3. februar 2014 Har aldri hørt om det før, men så har jeg ikke vært i så mange bryllup og slikt selv.
Hvitløk Skrevet 3. februar 2014 #17 Skrevet 3. februar 2014 Jeg kommer til å invitere i bryllupet de jeg kan henge med alene og som jeg f.eks snakker med på telefon ofte. Men til utdrikningslaget kommer jeg (forlover) til å invitere flere fra bekjentskaper som er med på f.eks jentejulebord. 2
Luckiness Skrevet 9. februar 2014 #18 Skrevet 9. februar 2014 Jeg er nå bedt i utdrikningslaget til en ikke så veldig nær venninne, men jeg er så vidt jeg vet ikke bedt i bryllupet. Er dette vanlig? Er det da forventet at jeg skal gi de en bryllupsgave også? Jeg lurer litt på om jeg er invitert fordi hun ikke har så mange venner, eller for å dele prisen på utdrikningslaget på flere? Anonymous poster hash: c2e8c...303 Er det ikke forloveren som pleier å invitere til utdrikningslag? Kanskje forloveren ikke vet hvem av brudens venner som er invitert? Eller ikke har spurt?
sullå Skrevet 9. februar 2014 #19 Skrevet 9. februar 2014 Jeg vet ikke om det bli utdrikningslag på meg, men i så fall blir ingen (bortsett fra forlover) bedt i bryllupet. Vi skal kun invitere familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå