Gå til innhold

Betatt av venninnens tidligere forelskelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg prøver likevel.

Det har seg slik at for noen uker siden dro jeg og en venninne på weekendtur til en annen by, og møtte mange venner og bekjente. Hennes tidligere forelskelse var der også. Tidligere i vinter snakket hun mye til meg om ham - han har vært en bekjent av meg siden vi var 12-13 år gamle. Hun trodde kanskje han likte henne også, men de snakket ikke så mye sammen når de ikke var med hverandre. Etter en stund oppfordret jeg henne til å følge følelsene sine (jeg er veldig åpen om sånt selv), og fortelle ham at hun likte ham, noe hun gjorde, men han gjengeldte ikke følelsene. Hun var bitter og sint på ham i en periode, men det gikk over. Da vi traff ham igjen for noen uker siden var alt helt normalt mellom dem og de er fortsatt gode venner.

Jeg og han fant virkelig tonen den helgen, og vi var med hverandre nesten hele tiden.

Nå snakker vi mye sammen på sms og snapchat (...ja, jeg vet...men det er morsomt :fnise: ) hver dag og gjerne litt gjennom hele dagen. Hun vet at jeg prater med ham, men ikke så mye, og hun vet heller ikke at jeg er interessert i ham. Hadde virkelig aldri trodd at jeg skulle falle for en som hun har falt for tidligere. Burde jeg slutt av nå mens leken er god, mener dere at hun har grunn til å bli sint om noe skulle skjedd mellom oss? Har ikke lyst til å ødelegge et vennskap for en fyr, men hva hvis...

Vi er 23 år gamle alle sammen.

Anonymous poster hash: 2f177...f28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg var i din posisjon ville jeg fortsatt med det du gjør fordi;

Nr. 1: Han er IKKE interessert i henne.
Nr.2: Selv om det skulle vise seg at hun er interessert, har han ikke følelser for henne så å holde seg unna han pga. hva din venn føler for han, er dumt.
Nr.3: Du er voksen, han er voksen.

For å være en god venn ville jeg nevnt dette til henne - at dere har så mye kontakt.

Skrevet

nevn det for henne ja. har vært i en lik situasjon og jeg sa det til henne. ho sa det var helt i orden og at det var så lenge siden de var sammen uansett og ønsket oss lykke til!

Anonymous poster hash: 4cb04...5cf
Gjest Heartbeat
Skrevet

Det vil jo uansett ikke bli noe mellom venninna di og han, siden han ikke er interessert. Så da synes jeg at dere burde fortsette som før og at du sier det til venninna di :)

Skrevet

Med mindre jeg var veldig betatt så hadde jeg aldri begitt meg inn på det nei. Hadde sett på det som illojalt.

Anonymous poster hash: 3f0c3...b0d
Gjest Awzm me
Skrevet

Hadde min venninne gjort det mot meg så hadde jeg redusert henne til bekjent, men ikke blitt ekstremt sur eller noe :P

Skrevet

Hei,

jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg prøver likevel.

Det har seg slik at for noen uker siden dro jeg og en venninne på weekendtur til en annen by, og møtte mange venner og bekjente. Hennes tidligere forelskelse var der også. Tidligere i vinter snakket hun mye til meg om ham - han har vært en bekjent av meg siden vi var 12-13 år gamle. Hun trodde kanskje han likte henne også, men de snakket ikke så mye sammen når de ikke var med hverandre. Etter en stund oppfordret jeg henne til å følge følelsene sine (jeg er veldig åpen om sånt selv), og fortelle ham at hun likte ham, noe hun gjorde, men han gjengeldte ikke følelsene. Hun var bitter og sint på ham i en periode, men det gikk over. Da vi traff ham igjen for noen uker siden var alt helt normalt mellom dem og de er fortsatt gode venner.

Jeg og han fant virkelig tonen den helgen, og vi var med hverandre nesten hele tiden.

Nå snakker vi mye sammen på sms og snapchat (...ja, jeg vet...men det er morsomt :fnise: ) hver dag og gjerne litt gjennom hele dagen. Hun vet at jeg prater med ham, men ikke så mye, og hun vet heller ikke at jeg er interessert i ham. Hadde virkelig aldri trodd at jeg skulle falle for en som hun har falt for tidligere. Burde jeg slutt av nå mens leken er god, mener dere at hun har grunn til å bli sint om noe skulle skjedd mellom oss? Har ikke lyst til å ødelegge et vennskap for en fyr, men hva hvis...

Vi er 23 år gamle alle sammen.

Noen uker siden alt dette skjedde, tidlig i vinter osv.

Ville lagt det litt på is, eller bare helst spurt henne om det er greit om du blir bedre kjent med han.

• Liker 1
Skrevet

TS her. Alt kom opp idag uten at jeg trengte å si noe engang, det var hun som nevnte det. "Du og H fikk god kontakt her om uken da", og så pratet vi litt om det. Hun var litt sjalu fordi han visstnok snakker mer med meg enn han noen sinne har gjort med henne, men hun sa at vi hadde passet perfekt sammen om noe skulle skje og hvis ikke så ville vi ihvertfall ha en ny venn for livet både jeg og han :) så hun tok det veldig pent, heldigvis!

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg var i din posisjon ville jeg fortsatt med det du gjør fordi;

Nr. 1: Han er IKKE interessert i henne.

Nr.2: Selv om det skulle vise seg at hun er interessert, har han ikke følelser for henne så å holde seg unna han pga. hva din venn føler for han, er dumt.

Nr.3: Du er voksen, han er voksen.

For å være en god venn ville jeg nevnt dette til henne - at dere har så mye kontakt.

Enig.

Skrevet

Jeg presterte å ligge med en fyr som ei (ikke veldig god, men likevel) venninne har vært forelsket i. Hun visste hele veien at han ikke var ute etter noe seriøst men jeg tror nok ikke hun blir særlig blid når hun en dag får høre at det som har skjedd har skjedd.

Det var et samtaleemne en gang, vet ikke helt hvordan vi kom inn på det eller hvorfor hun sa det, men hun uttrykte hvertfall at det kom til å gå utover vennskapet om jeg rørte ham. Yikes.

Personlig hadde jeg ikke brydd meg om ei venninne gikk etter noen jeg er ferdig med, men det kan også føles litt rart når folk man står litt nær plukker i restene dine.

Når det er sagt så har jeg ikke tatt lett på å skjule det men når det er en sjanse for at det ikke kommer ut så har jeg valgt å ikke fortelle det.

Skrevet

Jeg presterte å ligge med en fyr som ei (ikke veldig god, men likevel) venninne har vært forelsket i. Hun visste hele veien at han ikke var ute etter noe seriøst men jeg tror nok ikke hun blir særlig blid når hun en dag får høre at det som har skjedd har skjedd.

Det var et samtaleemne en gang, vet ikke helt hvordan vi kom inn på det eller hvorfor hun sa det, men hun uttrykte hvertfall at det kom til å gå utover vennskapet om jeg rørte ham. Yikes.

Personlig hadde jeg ikke brydd meg om ei venninne gikk etter noen jeg er ferdig med, men det kan også føles litt rart når folk man står litt nær plukker i restene dine.

Når det er sagt så har jeg ikke tatt lett på å skjule det men når det er en sjanse for at det ikke kommer ut så har jeg valgt å ikke fortelle det.

Å kalle folk for rester, blir for dumt.

• Liker 3
Skrevet

Hos oss kompiser er det stort sett utelukket å gå etter ei jente som en har vært interessert i.

Er man dog skikkelig forelsket, respekteres det, og de fleste skjønner at man ikke kan styre hvem man faller for.

Allikevel synes jeg at det er litt tåpelig å gå etter noen som en god venn har vært interessert i, da det er så unødvendig. Man kan ikke styre hvem man faller for som jeg sa, men man kan styre hva man gjør med det. Det finnes nok av folk her i verden (og landet vårt), så det å sette fokus på en person som kan skape drama, føles altså unødvendig.

Det viktigste er å fortelle om det for det virkelig skjer noe, for da kan det snakkes ut om på forhånd. At det plutselig kommer fram at man f.eks har ligget med tredjepersonen, kan skape en følelse av svik hos vennen.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det ikke har vært snakk om å gå etter eksen til venninna, så er det ingen som har noe de skulle ha sagt.

Skrevet

Så lenge det ikke har vært snakk om å gå etter eksen til venninna, så er det ingen som har noe de skulle ha sagt.

Hva om det var en FF? Hvem er du som skal definere hva som er greit/ikke greit for andre?

Skrevet

Hva om det var en FF? Hvem er du som skal definere hva som er greit/ikke greit for andre?

Blir en venninne av meg ilag med knallkameraten min, så er det greit for meg.

Skrevet

Blir en venninne av meg ilag med knallkameraten min, så er det greit for meg.

Hadde det vært meg derimot, hadde det ikke vært greit. Eller. Det hadde vært greit, men jeg hadde følt det for kleint til å fortsatt være noe særlig nær kompis i alle fall.

Mens for andre er det sikkert greit at man er sammen med ex-en sin også.

Skrevet

Hadde det vært meg derimot, hadde det ikke vært greit. Eller. Det hadde vært greit, men jeg hadde følt det for kleint til å fortsatt være noe særlig nær kompis i alle fall.

Mens for andre er det sikkert greit at man er sammen med ex-en sin også.

Ja, ja.

Skrevet

Hadde jeg vært i den situasjonen ville jeg nok ha snakket med venninnen min om det først for å finne ut om hun var over han. Om en venninne hadde blitt sammen med en eks eller en jeg hadde vært forelska/er forelska i(er jeg i forhold/dater gutten er det jo noe helt annet) hadde det jo vært fordi han kanskje passer bedre med henne enn med meg, hadde bare blitt glad på min venninnes vegne.

Skrevet

I våres gjeng holder vi oss generelt unna damen en av de andre gutta liker/har likt. Om jeg hadde begynt å like en dame som en kompis har likt før meg hadde jeg snakket med han først og hørt hva han følte om det.

Skrevet

Eier venninnen din ham? Nei. Derfor kan du gjøre som du vil. Du har ikke noe mindre krav på han bare fordi venninna di var forelska i ham før. Kan hende det kan være litt småkjipt for venninna di, men om du og han fyren virkelig passer sammen og har det bra, så burde venninna di bare unne deg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...