Gå til innhold

Flytte til Oslo-vest eller Bærum? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjær er nå på flyttefot, og har sånn halvveis bestemt oss for Oslo-vest eller Bærum. Vi er på jakt etter en enebolig/tomannsbolig, da vi tenker å bo i vår nye bolig lenge. Har sett en del på Oslo-vest, men så er det jo det med prisene og ikke minst «miljøet», som til tider kan være litt ekstremt. Så nå har vi begynt å se litt på Bærum nær Oslogrensen, problemet er jo at vi ikke er kjent der, og ikke vet hvilke områder som er «bra» skolemessig, miljømessig kollektivmessig, er det noen som har noen tips?

Anonymous poster hash: eff39...3ca
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bump. Lurer på dette jeg også.

Anonymous poster hash: d1c9a...693

Skrevet (endret)

Jar og Østerås er ålreite områder som har t-bane og trikk inn til sentrum ikke langt unna. Bekkestua har også t-bane, og er et greit knutepunkt, så det går mye buss derfra. Alle disse tre områdene er ganske nært hverandre, mener de skal ha ganske ålreite skoler (har ikke gått på skole der selv, men har mange venner som har gjort det), og det er mye grøntarealer rundt omkring. Har bodd på både Jar og Østerås (i voksen alder), og trivdes godt der.

Sandvika er også helt ålreit, men litt mer som et type sentrum, så jeg tror det er ganske dyrt der.

Endret av bippo
Skrevet

Alle områder i Asker og Bærum er "bra". Hva er viktigst for dere, kort avstand til Oslo, skolen, nærheten til marka?

Anonymous poster hash: a7ad9...264

• Liker 1
Skrevet

Hold dere unna Dønski, Rykkinn og Vestre Bærum, generelt.

Anonymous poster hash: 9620a...77b
  • Liker 3
Skrevet

Hold dere unna Dønski, Rykkinn og Vestre Bærum, generelt. Anonymous poster hash: 9620a...77b

Det er da mange hyggelige steder på Rykkinn, i Lommedalen, Skui, Bærums verk, Vøyenenga m.m.

Anonymous poster hash: a7ad9...264

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes dere kunne ha også tenkt på områdene som Bærums Verk (ikke nødvendigvis Gullhaug/Skarva men Helset, Øvre/Nedre Toppenhaug) Gode skoler, nært til marka, gode bussforbindelser mtp Sandvika (tog) og Bekkestua (tbane). Østerås var jeg aldri noe stor fan av dessverre, men det blir nok smak og behag.

Skrevet

Asker, Vettre og Vollen (Akershus) er veldig greie områder. Det er lite hektisk miljø, med god tilgang på transport til alle sentrale steder (Sandvika, IKEA, Oslo). Fra Asker til Oslo blir det 15-20 min med tog, uten overganger. De fleste som bor i mitt nabolag (Vollenbukta) har en jobb i Oslo, så det er ok reiseavstand. Her kan du velge blant Vollen Ungdomsskole, Vettre Barneskole, Blakstad Barneskole etc. En del barnehager, men jeg kan ikke si noe om hvor gode eller dårlige de er. Bare spør om du lurer på noe som ikke er nevnt her! :)

Skrevet

Jar og Østerås er ålreite områder som har t-bane og trikk inn til sentrum ikke langt unna. Bekkestua har også t-bane, og er et greit knutepunkt, så det går mye buss derfra. Alle disse tre områdene er ganske nært hverandre, mener de skal ha ganske ålreite skoler (har ikke gått på skole der selv, men har mange venner som har gjort det), og det er mye grøntarealer rundt omkring. Har bodd på både Jar og Østerås (i voksen alder), og trivdes godt der.

Sandvika er også helt ålreit, men litt mer som et type sentrum, så jeg tror det er ganske dyrt der.

Må nesten si at Jar og Østerås er områder som er overfylt av rekkehus!

Skrevet

Må nesten si at Jar og Østerås er områder som er overfylt av rekkehus!

Ikke de områdene jeg har bodd i :)

Skrevet

Jeg er oppvokst på Lysaker, og det er kjempesentralt og fint å bo der. 5-10 minutter gange til toget (både lokaltog, regionstog og flytoget), masse busser mot sentrum, og busser til alle deler av Bærum og Asker. En rask sykkeltur til sentrum. Lysaker er jo rett ved grensen til Oslo. CC Vest kjøpesenter er like ved, og det er også et par butikker, cafeer og restauranter nede på Lysaker. Fornebu er heller ikke langt unna.

Lysaker skole (barneskole) og Stabekk vgs ligger rett ved siden av hverandre. Ungdomsskole er på Hundsund (Fornebu).

Like bak E18 ligger det fine gamle villastrøk med eneboliger og hager. Nord for E18 se på veier som Solliveien, Emanuels vei, Sollisvingen, Fagerhøyveien, Nordraaks vei og Bjørnekroken.

Sør for E18: Dicks vei, Fjellveien, Fridtjof Nansens vei, Lilløyveien, Bombakken osv.

Anonymous poster hash: 6eb2f...d97
Skrevet

Jeg har aldri bodd i Oslo vest eller Bærum, men mitt tips er å se etter bolig i områder med god kollektivtrafikk, helst skinnegående, da det ikke er mye kollektivfelt, slik at bussene blir stående å trøkke i samme køene som privatbiler.

Skrevet

Hold dere unna Dønski, Rykkinn og Vestre Bærum, generelt. Anonymous poster hash: 9620a...77b

Ikke hør på AB. Jeg bor i et av disse områdene, og her er det superfint! Men det kommer jo an på hvor mye dere har å bruke da

Skrevet

Hva er budsjettet?

Anonymous poster hash: b807d...f54
  • Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg slår et slag for Hosle, Bekkestua eller Stabekk. Koselige omgivelser, og dere finner eneboliger i området. Nadderudhallen, Sauejordet og vinteridrettgjør dette til fine plasser for barn også.

Skrevet

Hvis poenget er å få billigere bolig og mer plass uten at det blir for langt fra Oslo, ville jeg valgt et sted med lett tilgang til tog i f.eks. Asker. Tog er kjapt og da virker det kortere.

Anonymous poster hash: 010f9...c10

• Liker 1
Skrevet

Jeg og min kjær er nå på flyttefot, og har sånn halvveis bestemt oss for Oslo-vest eller Bærum. Vi er på jakt etter en enebolig/tomannsbolig, da vi tenker å bo i vår nye bolig lenge. Har sett en del på Oslo-vest, men så er det jo det med prisene og ikke minst «miljøet», som til tider kan være litt ekstremt. Så nå har vi begynt å se litt på Bærum nær Oslogrensen, problemet er jo at vi ikke er kjent der, og ikke vet hvilke områder som er «bra» skolemessig, miljømessig kollektivmessig, er det noen som har noen tips?

Anonymous poster hash: eff39...3ca

Anbefaler Jar/Grav/Eiksmarka :) Jar Skole ligger veldig bra til med tanke på buss og det er kort vei til Lysaker også. Landlig og trygt, men kun 15 min med buss til sentrum! Veldig fornøyd med Jar Skole.

Anonymous poster hash: ae7dc...bfc

Skrevet

Har dere sammenlignet inntekten med de som allerede bor der? Hvis dere blir som fattigfolk å regne blir det ikke så trivelig der!

Anonymous poster hash: 2ea7b...7c1
  • Liker 2
Skrevet

Er umulig å gi noen innspill uten å vite hva slags boareal dere forventer dere og hva slags budsjett dere har.

Skrevet

Ikke de områdene jeg har bodd i :)

Jar er langt i fra overfylt av rekkehus. Sjekk nettstatistikk, det er 70% eneboliger. Har vokst opp der selv, fantastisk område.

Anonymous poster hash: b5f43...5f3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...