Gå til innhold

Samboeren og jeg er litt uenig her.. massiv krangel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen og jeg har vært sammen 6 år. Vi har vært samboere i 1 år. Han er 26, jeg er 24.

På lørdag skulle jeg møte ei venninne (hun er singel) på en cafe kl 18.00. Vi tok et par drinker og hygget oss. Klokken nærmet seg 23.00, og venninnen min lurte på om ikke vi skulle dra på et utested. Utestedet ligget et steinkast fra cafeen vi var på.

Jeg hadde fortalt typen min at jeg skulle møte ei venninne på en cafee, og jeg skulle gå hjem. Typen og jeg bor i byen og det tar meg høyst 8 minutter å gå hjem. På utestedet møtte venninnen min en god kollega av henne, en mann. Da klokken nærmet seg 03.00, lurte han på om ikke vi ville være med hjem til han og ta et glass rødvin.

Vi ble med til han, der sippet vi litt til rødvinen og snakket om alt og ingenting. Vi hadde det veldig hyggelig. Jeg fikk en tekstmelding fra typen rundt 03.30 tiden, han lurte på når jeg skulle komme hjem. Jeg ringte han derfor med en gang og fortalte at jeg og venninnen min var hos en kollega av henne og drakk rødvin og pratet. Typen min ble flyforbanna! Han skjelte meg ut på telefonen og sa at sånt gjør man ikke når man er i et forhold, og han ville hente meg med en gang.

Det ble selvfølgelig en kjempekrangel mellom meg og typen. Jeg skjønner ikke hva det var jeg gjorde galt? Kan man ikke gjøre sånt når man er i et forhold? Jeg skulle være ute og hygge meg med ei venninne, jeg roter ikke med andre mannfolk når jeg er ute og det vet han. Typen mener fortsatt at det jeg gjorde var feil, men jeg fatter ikke hva det var jeg gjorde feil?

Jeg kan ikke se at jeg har gjort noe var feil, men jeg fatter ikke hva det var jeg gjorde feil?

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 31080...1b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At mannen din er sjalu og urimelig, og at jeg hadde blitt skikkelig sur og tverr om noen prøvde å bestemme over meg på den måten.

Skrevet

Ut i fra hva du skriver så virker det som du sa en ting men gjorde noe annet. Altså du løy det var det gjorde galt

Anonymous poster hash: 2e04e...0ba
  • Liker 4
Skrevet

Jeg mener også mannen din er på bærtur. Makan til sjalusi. Skjønner ikke heller hva galt du har gjort?

Skrevet

Du har vel ikke gjort noe feil, men jeg skjønner typen din også. Vi går ut hver for oss også, men vi gir beskjed om sånn ca når vi kommer hjem og sender sms om det blir forandring i planene. Hadde jeg sagt at jeg skulle på cafè med ei venninne og havnet på nach med en ukjent mann kloka 3 på natta uten å gi beskjed hadde nok typen min blitt sur også. Og jeg hadde blitt sur om jeg var i hans sko.

Om det ikke er noe dere har pratet om syns jeg ikke det er vits å ha en megakranglel, men heller sette seg ned å prate om hva som er greit og ikke og prøve å komme til en enighet.

Anonymous poster hash: 92aa0...e27
  • Liker 15
Skrevet

Jeg tenker at det burde vært avklart på forhånd. Evt at du holder han oppdatert gjennom kvelden. Høres kanskje ut som han overreagerte litt ved å bli så sint.

Anonymous poster hash: f18ba...58c

• Liker 1
Skrevet

Fyfy. Jeg er en mann, men hadde en dame som var akkuratt sånn. Jeg dro ut med 3 kompiser og 2 veninner, vi endte opp på et av deres hjem, klokken var bare 23:00 da jeg begynte å få både tekstmeldinger og annrop. Det var helt uutholdelig. Samme uke så slo jeg opp med henne.

Anonymous poster hash: 1841c...834

Skrevet

Om gubben bare skulle ta "en øl og så gå hjem" og jeg ringte halv fire og han var på nasch..joda, jeg hadde blitt sur, jeg også.

Jeg har forøvrig aldri gått på etterfest bare for moro skyld, men mer "for noe attåt", så for meg utgår det fullstendig når jeg er i ett forhold.

• Liker 12
Skrevet

Ut i fra hva du skriver så virker det som du sa en ting men gjorde noe annet. Altså du løy det var det gjorde galt

Anonymous poster hash: 2e04e...0ba

Det ble endring i planene. Er det løgn? Må en spørre kjæresten son om lov dersom en kafetur er såpass hyggelig at en velger å ta en tur ut etterpå?

• Liker 2
Skrevet

Du sa at dere skulle ut på cafe, og dette var i 18-tiden. Å gå ut på cafe med en venninne i 18-tiden er på ingen måte det samme som å til slutt gå videre til et utested, for så å bli med en bekjent av venninnen din på nachspiel.

Du sa en ting, men gjorde noe helt annet. Han satt og ventet og var urolig. Derfor ble han sur.
Akkurat som vi kvinner hadde blitt om mannfolka våre hadde sagt en ting og gjort noe HELT annet slik som dette.

• Liker 14
Skrevet

Hvis min samboer dro ut med en kompis kl 18, sa at han skulle på kafé og han hverken hadde kommet hjem eller gitt lyd fra seg kl 03:30 så hadde nok jeg også blitt litt grinete. Jeg synes det er respektløst å ikke gi beskjed om endringer i planene, utrolig kjedelig å sitte hjemme å vente på en som blindspor timer senere enn antatt.

At en kafetur utvikler seg til en fullaften er helt greit synes jeg, men jeg hadde forventet en melding eller noe slik at jeg hadde sluppet å sitte hjemme og lurt på hvor han blir av. Å gå på byn og på nachspiel må være greit selv om man er i et forhold (nachspiel med kun samboer og en dame hadde jeg nok ikkelfikt noe særlig, men med flered er så er det heltgxreit)

Anonymous poster hash: 8cc9a...fca

• Liker 10
Skrevet

Du sa at dere skulle ut på cafe, og dette var i 18-tiden. Å gå ut på cafe med en venninne i 18-tiden er på ingen måte det samme som å til slutt gå videre til et utested, for så å bli med en bekjent av venninnen din på nachspiel.

Du sa en ting, men gjorde noe helt annet. Han satt og ventet og var urolig. Derfor ble han sur.

Akkurat som vi kvinner hadde blitt om mannfolka våre hadde sagt en ting og gjort noe HELT annet slik som dette.

Dersom han satt hjemme og ventet og ble urolig så kunne han vel ringt før klokken 03.30?

TS sier jo at hun tok tlf. med en gang han ringte, hadde hun unngått å svare på mld eller tlf tidligere på kvelden så hadde jeg skjønt at fyren ble sur.

Skrevet

Jeg er eng i at jeg kunne sagt at jeg skulle på et utested, deretter bli med venninnen min og en kollega av henne for et glass med rødvin. Men jeg tenkte vel ikke så mye på det, for jeg følte selv at jeg ikke gjorde noe galt. Men ok, da bør jeg gi typen oppdateringer gjennom hele kvelden for hvor jeg befinner meg..... Får vel si unnskyld til han for det. Samtidig mener jeg selv at jeg ikke har gått over streken...

TS

Skrevet

Du drar på kafe for å ta en kaffe kl 18, så hører han ikke fra deg før kl 3:30 ??

Herregud, du må jo si ifra når du forsvinner så lenge. Spesielt når den kaffen viste seg å bli nach med et fremmed mannfolk.

Anonymous poster hash: 5e314...fde
  • Liker 7
Skrevet

Det ble endring i planene. Er det løgn? Må en spørre kjæresten son om lov dersom en kafetur er såpass hyggelig at en velger å ta en tur ut etterpå?

Spørre er ikke nødvendig. Men å gi beskjed er det!

Anonymous poster hash: 0656a...3c8

• Liker 12
Skrevet

Jeg ville sendt en melding og sagt fra når det ble klart at planene ble endret. Hvis kjæresten har fått beskjed om at du skal på café, så kan han jo ha planlagt en koselig kveld etterpå, og når du da enda ikke er hjemme uten å ha sagt fra i 3-4-tiden om natten, så er det ikke rart han blir litt irritert. Det er ikke nødvendig å spørre om lov, men det er naturlig å holde samboer oppdatert når planer endres.

Anonymous poster hash: 1e360...4ea

• Liker 6
Skrevet

Du drar på kafe for å ta en kaffe kl 18, så hører han ikke fra deg før kl 3:30 ??

Herregud, du må jo si ifra når du forsvinner så lenge. Spesielt når den kaffen viste seg å bli nach med et fremmed mannfolk.

Anonymous poster hash: 5e314...fde

Det var nach med venninnen min og en kollega av henne.....

Skrevet

Jeg er enig i at hun godt kunne sendt en mld, men sånt kan være lett å glemme og når hun tok telefonen med en gang han ringte synes jeg hun har sitt på det rene, og at han overreagerer veldig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er normal folkeskikk å gi beskjed når det blir endringer i planene. Jeg forventer at han gir beskjed, så da er jeg også flink til det

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er normal folkeskikk å gi beskjed når det blir endringer i planene. Jeg forventer at han gir beskjed, så da er jeg også flink til det

Ok, da gjør jeg det neste gang. Greit at jeg ikke ga han oppdateringer hele tiden om hvor jeg befant meg, men vi hadde ingen planer sammen den dagen. Jeg syntes det blir feil at han absolutt skal vite hva jeg gjør til enhver tid. Da føler jeg meg fanget, for meg syntes jeg det virker som at han er usikker på seg selv.

Men takk for innspill, da får jeg gjøre det neste gang.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...