AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Jeg løp for hardt, og nå, etter snart to uker, har jeg enda like vondt i leggene. Jeg kjenner at det ikke er stølhet; det er noe helt annet. Jeg prøvde å gå meg en tur/jogge lett her om dagen. Jeg varmet opp (gikk) i 30 minutter, og prøvde deretter å småjogge helt lett, men det var så vondt... Etter det var det vondt å gå også. Kan dette være senebetennelse? Eller bare er det strekt for mye? Det kjennes ut som noen strekker senen/muskelen så langt ut som de klarer. Det er sånn det føles ut, og det er veldig vondt. Hvordan finne ut hva det er? Bør jeg vente med å jogge før det går helt over da? Anonymous poster hash: 7e1a5...192
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Jeg løp for hardt, og nå, etter snart to uker, har jeg enda like vondt i leggene. Jeg kjenner at det ikke er stølhet; det er noe helt annet. Jeg prøvde å gå meg en tur/jogge lett her om dagen. Jeg varmet opp (gikk) i 30 minutter, og prøvde deretter å småjogge helt lett, men det var så vondt... Etter det var det vondt å gå også. Kan dette være senebetennelse? Eller bare er det strekt for mye? Det kjennes ut som noen strekker senen/muskelen så langt ut som de klarer. Det er sånn det føles ut, og det er veldig vondt. Hvordan finne ut hva det er? Bør jeg vente med å jogge før det går helt over da? Anonymous poster hash: 7e1a5...192 Forresten: Jeg har hatt dette problemet før. Hver gang jeg pusher meg litt ekstra (noe som ikke skjer ofte, prøver jo å øke tempoet, men kroppen tåler det tydeligvis ikke..) enn vanlig, kommer smertene; og jeg må ta meg pause på mange uker.... Anonymous poster hash: 7e1a5...192
Ian Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Hvis du strakk muskelen ville du ha merket det da det skjedde. Legger penga mine på benhinne- eller senebetennelse
Gjest Runforit Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Hvis du strakk muskelen ville du ha merket det da det skjedde. Legger penga mine på benhinne- eller senebetennelse Enig. Tenker også beinhinnebetennelse.
Wiggins Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Jeg synes dette høres ut som en langvarig muskelstrekk. Senebetennelse er som regel veldig punktvis lokalisert, mens en strekk kjenner man i en større del av muskelvevet. Senebetennelse gir en stikkende smerte, mens muskelspenninger eller strekk gir en litt "rundere" smerte. Det kan også være en spenning som har satt seg som kan trenge litt hjelp fra en fysioterapeut eller kiropraktor for å slippe. Hvis du har vært hos en kiropraktor eller fysioterapeut tidligere som du kjenner godt kan du dra rett dit, ellers er det kanskje best å ta turen til fastlegen først. Ikke stol for mye på den diagnosen fastlegen gir deg. Fastleger skal vite en del om alle funksjoner i kroppen, mens en fysioterapeut og kiropraktor er spesialister på muskler og ledd. Både jeg selv og bekjente har opplevd at fastlegen sier noe, men så kjenner fysioterapeuten eller kiropraktoren litt på problemområdet og sier at det er en helt annen årsak. For min del og min bekjentes del hadde sistnevnte rett, i hver fall i den forstand at vi ble kvitt problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå