AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har ikke penger til å klare meg, rett å slett. Jeg orker ikke skrive alt om hvorfor det er blitt sånn, men nå klarer jeg ikke mer. Jeg har et barn også, på 2 år, og jeg bruker så å si ikke noe penger på meg selv (tenker på mat her, går som oftest de 4 dagene før jeg får penger å sulter meg selv i hjel , klarer bare ta vare på barnet og ikke meg selv). Jeg kan ikke spørre venninner om å låne penger heler, for eksempel: Skulle jeg lånt en 1000 lapp hadde det vært altfor mye for meg å skulle betale tilbake. HVa gjør jeg? Kan jeg for eksempel. få mer penger av nav ved å søke om penger til klær , også bruke det på mat? Jeg er virkelig helt desperat nå Anonymous poster hash: b06e9...4c8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Hva er det som skjer? Får du ikke jobb nok? er du på aap eller lignende? Er det gjeld som er problemet? Vi trenger litt info for å hjelpe. Anonymous poster hash: adc9a...18e 5
snoker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Nav har jo nødhjelp eventuelt, også har jo frelsearmeen utdeling av mat for de som trenger det.. Jeg måtte selv gå til det skrittet for noen år siden da jeg ble syk og ventet på sykepenger som ikke kom når de skulle.. Frelsearmeen kan du ringe til på ditt nærsted, forklar situasjonen også får nok helt sikkert hjelp 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Søker du om stønad til klær eller møbler/hvitevarer på nav må du fremlegge kvittering. Du kan søke om supplerende om du har lav inntekt på nav, du kan søke om krisehjelp, da får du enten 500 kroner eller "gavekort" på matvarebutikk, litt pinlig kanskje, men bedre enn å stjele. Du kan søke om bostøtte. Du kan søke om å få strømregning dekket. Har du gjeld kan du be om hjelp på nav til å kontakte kreditorer og fryse betalingene en periode. I Norge skal ingen behøve å sulte, du kan få sosialstønad, ekstra siden du har barn, farsbidrag, dobbel barnetrygd, bostøtte, tilskudd til barnetilsyn. Vond situasjon å være i, ønsker deg lykke til. Anonymous poster hash: 91f24...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Frelsesarmeen var en god idè ja. Kommer an på hvilken by du bor i, men her deler Frelsesarmeen ut matvarer hver fredag, og ellers i uka om det er behov. Man kan også gå dit og spise. Har du noe du kan selge så kan du jo legge det ut i kjøp og salg grupper på facebook? Anonymous poster hash: 91f24...7c3
Dolce Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Er du på Facebook, ts? https://nb-no.facebook.com/hjelpe https://www.facebook.com/pages/Hjelpende-hender/124622254361388 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Kan jeg bare gå på frelsesarmen med ungen min å få mat der...? Kommer de til å spørre meg masse om hvorfor jeg er der, om jeg klarer ta vare på barnet mitt...? Jeg syns det er så utrolig nedverdigende. Jeg er ikke i jobb, er jobbsøker og går på jobbsøkerskole. Anonymous poster hash: b06e9...4c8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har ikke penger til å klare meg, rett å slett. Jeg orker ikke skrive alt om hvorfor det er blitt sånn, men nå klarer jeg ikke mer. Jeg har et barn også, på 2 år, og jeg bruker så å si ikke noe penger på meg selv (tenker på mat her, går som oftest de 4 dagene før jeg får penger å sulter meg selv i hjel , klarer bare ta vare på barnet og ikke meg selv). Jeg kan ikke spørre venninner om å låne penger heler, for eksempel: Skulle jeg lånt en 1000 lapp hadde det vært altfor mye for meg å skulle betale tilbake. HVa gjør jeg? Kan jeg for eksempel. få mer penger av nav ved å søke om penger til klær , også bruke det på mat? Jeg er virkelig helt desperat nå Anonymous poster hash: b06e9...4c8 Gå på sosialkontoret og se om de kan hjelpe deg. Anonymous poster hash: 5fce4...a76
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Supplerende stønad fra NAV Sosial, bostøtte fra Husbanken. Har du brukt opp overgangsstønaden?Anonymous poster hash: 2dc52...e7f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Hvorfor det? Hva slags inntekter og utgifter har du? Lettere å se hva du kan gjøre om vi vet hva du allerede har. Anonymous poster hash: d9db8...9b6
snoker Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 Kan jeg bare gå på frelsesarmen med ungen min å få mat der...? Kommer de til å spørre meg masse om hvorfor jeg er der, om jeg klarer ta vare på barnet mitt...? Jeg syns det er så utrolig nedverdigende. Jeg er ikke i jobb, er jobbsøker og går på jobbsøkerskole. Anonymous poster hash: b06e9...4c8 Ja du kan faktisk bare møte opp å ta en prat, de som jobber der har stor forståelse for at livsituasjonen endrer seg noen ganger, en bekjent av meg har 4 barn og fikk hjelp derfra når hun ble skilt og gikk fra to inntekter til en, de ringer ikke BV og tar fra deg ungen bare fordi du trenger litt hjelp Ta å søk opp tlf nr demmes, og ring for å forklare situasjonen, så får du også vite hvilkene dager de har fast utlevering (de kan også hjelpe utenom de dagene)
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 Den lokale facebookgruppen til Hjelp oss å hjelpe er sikkert også medhjelpelig. Der skriver du en beskjed til kontaktpersonen om hva du trenger, og så legger kontaktpersonen det anonymt ut på facebooksiden. Anonymous poster hash: da415...7a9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå