Gjest Foxx Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Hei, Jeg er en kvinne på 23 år. Har startet på en lav-kalori diett og fått beskjed om å spise ca 4-500 kcal til middag. Er det noen av dere som har gode forslag til en middag som ikke overskreder disse kaloriene? Er helt tom for ideer og har nå i to uker bare spist knekkebrød eller suppe for jeg har ikke så mye peiling.. Savner en variert kost når det gjelder middag, og noe godt og spennende! Blir glad for alle tilbakemeldinger :-)
FruHudson Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Wok kanskje? Ta masse grønnsaker, også sper du på de resterende kaloriene med kjøtt som for eksempel fisk eller kylling.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Taco-salat = Taco-karbonadedeig med all type salat du vil ha. pass på bønner, avokado, olje og nøtter/kjerner som er veldig kaloriholdige. Lapskaus - Bruk rent kjøtt/mager kjøttpølse og masse rotgrønnsaker og lite potet så er det veldig kalorifattig, og du kan spise mye før du treffer 500 kalorier. rent kjøtt, salat/grønnsaker og lite ris/potet så kommer du langt. Karbonadedeig er vel ca 150 kalorier pr 100 gr, så du kan godt spise 150g, med masse salat, og litt dressing og avokado og komme under 500,,, Anonymous poster hash: 2e44f...dc3
Gjest Solsmil Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Hjemmelaget tomatsuppe er supergodt og inneholder lite kalorier Wok - rent kjøtt/fisk/kylling/scampi og grønnsaker Helstekt fisk/kylling/kjøtt i ovnen, med masse grønnsaker Fiskeboller Fiskekaker er ganske kalorifattig, og jeg synes ihvertfall det er veldig godt. Kan spises med poteter, grønnsaker og Saus, raspede gulrøtter eller som burgere Alle mulige salater - tacosalat, kyllingsalat, rekesalat osv. Bare pass på å ikke overdriv bruken av olje, dressing og brød Tomatbaserte gryteretter lagd fra bunnen av med magert kjøtt eller karbonadedeig er ikke så ille, så lenge du ikke har masse ris og brød. Enda bedre blir det med salat til På lørdagstacoen bytter du ut kjøttdeigen med karbonadedeig, rømmen med kesam, tortillalefsene med speltlomper osv. Ikke heeeelt det samme, men fortsatt godt, og du kan spise med god samvittighet. Og så har du "ekstremvariantene", som jeg er ganske fan av selv: blomkålpizza, tunfiskpizza og speltlompepizza (oppskrifter finner du på google). Det høres sært ut, men er utrolig godt. Jeg serverte faktisk blomkålpizza til samboeren min her om dagen (og han er ikke glad i sånn typisk sunn mat), men han syntes den var kjempegod! Ellers vil jeg annefale: drikk et glass vann før måltidet. Legg ned bestikket med jevne mellomrom, og ta deg tid til å smake på maten, ikke sluk den. Kos deg med maten, og spis sakte. Du kan også lese litt om periodisk faste, og se om det muligens er noe for deg.
Pringle Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Laks og ris, spaghetti med kjøttsaus, suppe, entrecote/poteter/grønne bønner, og kyllingsalat, er blant mine middager som havner på 500 kcal og under. Men hvorfor kan du ikke bare sette av - si - 600 kcal til middagen, da har du straks mye mer spillerom og muligheter for normale middager; fordelingen av kalorier bestemmer du jo selv ut fra hva som passer for deg?
Gjest Foxx Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Laks og ris, spaghetti med kjøttsaus, suppe, entrecote/poteter/grønne bønner, og kyllingsalat, er blant mine middager som havner på 500 kcal og under. Men hvorfor kan du ikke bare sette av - si - 600 kcal til middagen, da har du straks mye mer spillerom og muligheter for normale middager; fordelingen av kalorier bestemmer du jo selv ut fra hva som passer for deg? Det har du helt rett i! Men jeg skal ha en dagsmeny på 1500 kcal og har tenkt at fordelingen vil være ca slik som nedfor. Spiser jeg mindre til frokost/kvelds/lunsj så kan jeg selvfølgelig ta dette over på middagen. Frokost: 300 kcal Lunsj: 400 kcal Middag: 500 kcal Kvelds: 300 kcal 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå