AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Vi har en Jamie Oliver by Tefal-stekepanne nå, men den har vært moden for utskiftning lenge (2 år gammel og slipp-belegget er forlengst ødelagt). Har sett litt på nettet og funnet en fra Le Creuset (toughened) og en fra Woll med slippbelegg som skal være bra. Er det noen her som har en av disse og kan anbefale? Evt en annen. Vurderte først den emaljerte støpejernspanna til Le Creuset (har en i grillpanne-versjon), men synes det blir for tungvindt renholdsmessig til hverdagsbruk, selv med emaljeringen. Anonymous poster hash: a11d9...866
Løvefrøken Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er storfornøyd med Woll! Men hvis du har induksjon vil jeg komme med fagkunnskapen min og anbefale deg å ha både ne belagt panne og en jernpanne. Bruk jernpanna til langvarig steking på høye temperaturer, så slippe rdu å ødelegge den belagte. Induksjon spiser belegg! 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 2 år? Jeg har arvet en stekepanne fra pappa som er over 30 år gammel. 100% stekepanne av jern er mye bedre enn det aluminum shitet nå til dags med teflon etc. Grunnen er at jo mer du bruker jernpannen jo bedre blir den. Jern holder også mye bedre på varmen. Om noen hadde tilbudt meg 2000 kr for stekepannen min hadde jeg takket nei. Hilsen Sønn av en kokk Anonymous poster hash: db802...133
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 2 år? Jeg har arvet en stekepanne fra pappa som er over 30 år gammel. 100% stekepanne av jern er mye bedre enn det aluminum shitet nå til dags med teflon etc. Grunnen er at jo mer du bruker jernpannen jo bedre blir den.Jern holder også mye bedre på varmen. Om noen hadde tilbudt meg 2000 kr for stekepannen min hadde jeg takket nei. Hilsen Sønn av en kokk Anonymous poster hash: db802...133 Ja, 2 år er lite og derfor vil jeg ikke kjøpe en ny av samme merket. Og ja, jernpannene blir bedre i bruk med tiden - men med småbarn i hus så blir det fort litt mye "ork" å lage mat i en jernpanne i en travel hverdag. Den krever at du setter den på plata lenge før du skal lage mat, bruker MYE fett for at det ikke skal brenne seg fast, og at du har en halvtime til rådighet for å skrubbe, olje og koke ut panna etterpå. (Det har man ikke med småbarn) Så jernpanne kjøper jeg meg når barna er blitt større, og jeg gleder meg Takk for innspill Anonymous poster hash: a11d9...866
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er storfornøyd med Woll! Men hvis du har induksjon vil jeg komme med fagkunnskapen min og anbefale deg å ha både ne belagt panne og en jernpanne. Bruk jernpanna til langvarig steking på høye temperaturer, så slippe rdu å ødelegge den belagte. Induksjon spiser belegg! Takk for tips Vi har ikke induksjon ennå, men ser for meg at den keramiske platetoppen vår stryker med når som helst. Anonymous poster hash: a11d9...866
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har opplevd samme som deg, TS, nye og dyre stekepanner holder 1 1/2 år, maks to. Og da har jeg virkelig lagt litt penger i panna, for å få kvalitet. Etter siste opplevelse med nok en dyr panne som måtte skiftes, kjøpte jeg en billig panne til et par hundre fra Ikea. Den har vi hatt i snart et år nå, og funker fremdeles fint. Nå vil det ikke føles så surt hvis jeg må bytte den innen et år. Anonymous poster hash: aafb9...54f 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har opplevd samme som deg, TS, nye og dyre stekepanner holder 1 1/2 år, maks to. Og da har jeg virkelig lagt litt penger i panna, for å få kvalitet. Etter siste opplevelse med nok en dyr panne som måtte skiftes, kjøpte jeg en billig panne til et par hundre fra Ikea. Den har vi hatt i snart et år nå, og funker fremdeles fint. Nå vil det ikke føles så surt hvis jeg må bytte den innen et år. Anonymous poster hash: aafb9...54f Takk for tips Nå bor vi ikke i nærheten av en Ikea, dessverre :/ Anonymous poster hash: a11d9...866
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Vi fikk en Woll-panne i bryllupsgave for snart 6 år siden og den ser nesten ny ut enda den brukes omtrent hver dag. Så den kan jeg absolutt anbefale Riktignok elsker jeg Le Creuset-grytene mine også, men jeg har ikke prøvd stekepannene derfra så de kan jeg ikke gå god for.Anonymous poster hash: 69b59...3dd 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har både Woll og le Creuset. Jeg synes Woll er mye bedre, den har holdt seg fin og fordeler varmen bra. le Creuset har fått riper (selv om den er toughened) og steker ikke like bra. Fordelen med le Creuset er at den er mye lettere enn Woll. Jeg har induksjon. Anonymous poster hash: 33eaf...6d3 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Vi fikk en Woll-panne i bryllupsgave for snart 6 år siden og den ser nesten ny ut enda den brukes omtrent hver dag. Så den kan jeg absolutt anbefale Riktignok elsker jeg Le Creuset-grytene mine også, men jeg har ikke prøvd stekepannene derfra så de kan jeg ikke gå god for.Anonymous poster hash: 69b59...3dd Glemte å si det, men jeg har altså også induksjon!Anonymous poster hash: 69b59...3dd
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har en stor Woll panne. Og den er super bra! Fikk den til jul for 2 år siden. Men jeg har faktisk klart å ødelegge den med det forbanna dritt-hakke-kjøttdeig-møkka verktøyet, Hack It eller hva det nå heter. Den tåler altså ikke "hakking" med plastverktøy. Så da vet dere det. Mulig det er jeg som er helt idiot og ikke vet at man skal slå/hakke i en teflonpanne, men likevel. Jeg pælma nå hvert fall hakke-skiten, og ønsker meg ny panne. Anonymous poster hash: 63fd7...4ce
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 Ja, 2 år er lite og derfor vil jeg ikke kjøpe en ny av samme merket. Og ja, jernpannene blir bedre i bruk med tiden - men med småbarn i hus så blir det fort litt mye "ork" å lage mat i en jernpanne i en travel hverdag. Den krever at du setter den på plata lenge før du skal lage mat, bruker MYE fett for at det ikke skal brenne seg fast, og at du har en halvtime til rådighet for å skrubbe, olje og koke ut panna etterpå. (Det har man ikke med småbarn) Så jernpanne kjøper jeg meg når barna er blitt større, og jeg gleder meg Takk for innspill Anonymous poster hash: a11d9...866 Moren min bruker jernpanna når hun steker biff, kylling og kjøttdeig, men hun har aldri måttet sette på plata en evighet før hun skal lage maten, eller bruke lang tid på å vaske den etterpå. Må bruke litt fett ja, men har aldri brukt MYE. Anonymous poster hash: a13f2...88e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #13 Skrevet 4. februar 2014 Moren min bruker jernpanna når hun steker biff, kylling og kjøttdeig, men hun har aldri måttet sette på plata en evighet før hun skal lage maten, eller bruke lang tid på å vaske den etterpå. Må bruke litt fett ja, men har aldri brukt MYE. Anonymous poster hash: a13f2...88e Det er vel første året eller så st man må bruke MYE fett i panna, tviler på at moren din har en ny jernpanne? Alt blir mye lettere med en "gammel" og godt brukt jernpanne, såppas vet jeg TSAnonymous poster hash: a11d9...866
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #14 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har en stor Woll panne. Og den er super bra! Fikk den til jul for 2 år siden.Men jeg har faktisk klart å ødelegge den med det forbanna dritt-hakke-kjøttdeig-møkka verktøyet, Hack It eller hva det nå heter.Den tåler altså ikke "hakking" med plastverktøy. Så da vet dere det.Mulig det er jeg som er helt idiot og ikke vet at man skal slå/hakke i en teflonpanne, men likevel. Jeg pælma nå hvert fall hakke-skiten, og ønsker meg ny panne. Anonymous poster hash: 63fd7...4ce Wow. Tusen takk for tipset! Da skal jeg i ikke bruke min hack-it på den nye steikepanna (som jeg ennå ikke har kjøpt).. Anonymous poster hash: a11d9...866
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #15 Skrevet 20. september 2014 Hva med Nowo rustfritt stål eller hellstrøm jern ? Jeg vurderer disse eller Woll/Le Cruiset. Anonymous poster hash: a9215...52a
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #16 Skrevet 20. september 2014 Moren min bruker jernpanna når hun steker biff, kylling og kjøttdeig, men hun har aldri måttet sette på plata en evighet før hun skal lage maten, eller bruke lang tid på å vaske den etterpå. Må bruke litt fett ja, men har aldri brukt MYE. Anonymous poster hash: a13f2...88e Jeg har heller aldri måttet benytte mye fett i jernpanne. Steker til og med pannekaker i den uten smør.. Men det er klart at om man mishandler den fullstendig vil den jo slå seg vrang. Jeg har 3 stekepanner, men bruker nesten alltid jernpanna fra Høyang.Anonymous poster hash: 2b98e...f3d
curiousity Skrevet 21. september 2014 #17 Skrevet 21. september 2014 Vi har også Woll. Liker den veldig godt. Praktisk at den har avtagbart handtak også når man lager biff/steik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå