Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få et OK lån uten egenkapital hvis faren sin stiller som kausjonist? Han tjener 1.mill i året, har hus verdt 4,5 mill som er greit nedbetalt, bil verdt 300.000 pluss en leilighet i spania til 1,5 mill.

Anonymous poster hash: 68f9b...3b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man få et OK lån uten egenkapital hvis faren sin stiller som kausjonist? Han tjener 1.mill i året, har hus verdt 4,5 mill som er greit nedbetalt, bil verdt 300.000 pluss en leilighet i spania til 1,5 mill.

Det må du nesten spørre banken din om. Spørs hvor mye gjeld han har osv. Sambo og jeg får lån på litt over 2, med foreldre som kausjonister på det vi mangler av EK (med mindre vi selger nåværende med stor gevinst - tvilsomt). Det har banken gitt uttrykk for at er en god løsning, men om det alltid er sånn, det vet jeg ikke. Ulempen er jo at det er et dyrere lån, det vi tar opp i stedet for EK, men er en grei løsning.

Anonymous poster hash: 46f32...df4

Skrevet

Han kan stille sikkerhet for egenkapitalen. Størrelsen på lånet er derimot kun knyttet opp til din inntekt.

Anonymous poster hash: 656a3...55d

Skrevet

Han kan stille sikkerhet for egenkapitalen. Størrelsen på lånet er derimot kun knyttet opp til din inntekt.

Anonymous poster hash: 656a3...55d

Okei, si jeg tjener 250.000 i året. Hvor mye kan jeg få da?

Skrevet

Okei, si jeg tjener 250.000 i året. Hvor mye kan jeg få da?

Avhenger av hvor mye du har i andre lån, hvor gammel du er, om du har barn, og masse annet. Og hvor godt forhold du har til bankpersonen din. Det er imidlertid en sånn kalkulator som viser ca. på DNB.no blant annet!

Anonymous poster hash: 46f32...df4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...