AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Del Skrevet 2. februar 2014 Jeg har vert forlovet en gang for mange år siden, da satte vi bare ringene på uten noen spesiell markering utover det. Ikke ut å spise middag, ikke ei øl til fredagsfilmen engang. Veldig stusselig når jeg tenker etter. Nå ligger det en forlovede i luften her, meg og samboeren snakker mye om det og det er egentlig bare penger til ringer som har stoppet oss til nå. Denne gangen er jeg sikker på at det er den mannen jeg vil ha resten av livet og ser for meg å markere forlovelsen litt mere enn forrige gang. Jeg tenker ikke å holde stort selskap, men kanskje en bedre middag ute bare oss to, ta en dagstur i skogen og sette på ringene der (bålkos og steke middag) eller noe annet. Hvordan markerte dere dagen? Anonymous poster hash: 86611...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MockingJay Skrevet 2. februar 2014 #2 Del Skrevet 2. februar 2014 Tror nok ingen planlegger å markere dagen, da det som oftest er kun den ene part som vet om forlovelsen. Det er jo markering nok at mannen går ned på kne! Men selvfølgelig, deres tilfelle er jo anderledes, siden dere på en måte er blitt enige om å forlove dere. Da får dere jo planlagt en "markering" sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 3. februar 2014 #3 Del Skrevet 3. februar 2014 (endret) Ein planlagt forlovelse av dykk begge kan jo leggast til ein skogstur/teltur, eller bedre middag på byen. Her var det sambo som overraskande fridde, og han hadde planlagt litt rundt dette. Første gang fekk eg gåvekort på bedre middag inkl konsert til bursdagen min. Eg gledde meg til dette, og me hadde avtalt barnevakt til våre to barn. (Eg visste ingenting om foreståande frieri) Når dagen kom låg sambo med spysjuka, så skuffa måtte eg avlyse kvelden. To månadar seinare planla me ei ny barnefri helg. Kjøpte billettar til ein konsert i byen, og ordna hotelovernatting (2 timar heimefrå) og barnevakt. Igjen holdt alt på å gå i vasken pga bilhavari og forespeila reparasjon til over 10 000 kroner, men me kom oss avgårde og fekk med oss god middag og ein behagelig konsert. På rusleturen frå konserten og til hotellet fridde han. Og endelig kunne han fortelje at planen var å fri to månadar tidligare. Edit: reparasjon av bilen fekk me gjort gratis av verkstaden pga deira feil som medførte skade. Ein kompis fridde til sin sambuar ein fredagskveld etter pizzakveld med ungane, men når ungane var i seng. Han hadde gått rundt med ringen i lengre tid, og plutselig syns han det passa. Endret 3. februar 2014 av *Frida* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 3. februar 2014 #4 Del Skrevet 3. februar 2014 Min mann spurte meg om vi skulle gifte oss når jeg åpna øynene etter en god natts søvn på ett hotell i Barcelona. Jeg fikk ikke helt med meg hva han faktisk spurte om, men svarte ja. På kvelden kledde vi oss litt pent og gikk på en en anbefalt restaurant som het "El Quattre Cats" for å feire litt^_^ Jeg håper litt at vi kan dra tilbake til Barcelona og feire en bryllupsdag på samme restaurant når vi blir eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 3. februar 2014 #5 Del Skrevet 3. februar 2014 Samboer fridde under middag på en finere restaurant, så det var jo fint nok. Det ble skåling i champagne da foreldrene våre ble samlet og fikk vite det noen dager senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ahs Skrevet 3. februar 2014 #6 Del Skrevet 3. februar 2014 Etter at han fridde spiste vi middag på hotellet. Det skulle vi gjøre uansett. Vi var på ferie i Afrika, og han hadde tenkt å fri på turen - men akkurat tidspunktet det skjedde på var nok litt ad hoc. Fordi vi var på ferie er det ingen av oss som husker datoen:-P Champagne drakk vi ikke da, men generelt synes jeg man kan drikke mer champagne. Frieri eller ikke ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 3. februar 2014 #7 Del Skrevet 3. februar 2014 Er ikke helt sikker på om jeg husker riktig anledning, men jeg TROR vi dro på McDonalds og kjøpte en kaffekopp etterpå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 3. februar 2014 #8 Del Skrevet 3. februar 2014 Mannen min fridde mens vi hadde picnic, så den gode maten var allerede i boks.. TROR vi tok noe godt å drikke da vi kom hjem også. som ikke kunne nytes på stedet siden han skulle kjøre hjem. Også hadde vi annonse i lokalavisene våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Del Skrevet 3. februar 2014 Vi feiret 6 mnd sammen på den restauranten vi hadde første date. (På valentiner-dagen av alle dager) da han nevnte forlovelse. Så spiste vi oss ferdig før vi så på og bestilte ringet.Anonymous poster hash: 0de5e...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 3. februar 2014 #10 Del Skrevet 3. februar 2014 Da vi forlovet oss, hadde gubben hentet meg på flyplassen etter en jentetur/ferie og det var null mat hjemme, så vi gikk ut for å spise. Resturanten hadde et par gutter som sang og spilte gitar, og jeg hadde fått i meg et glass vin. Plutselig hører jeg "Vil du gifte deg med meg?" i øret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalbakk85 Skrevet 3. februar 2014 #11 Del Skrevet 3. februar 2014 Frieriet kom veldig overraskende på en lørdag ettermiddag. I kjøleskapet sto det allerede en avkjølt flaske med sprudlevin. Spiste en god middag hjemme og koste oss veldig i hverandres selskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #12 Del Skrevet 3. februar 2014 Tok oss en ekstra tur i senga Anonymous poster hash: fa016...6a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juvel Skrevet 3. februar 2014 #13 Del Skrevet 3. februar 2014 Jeg ble fridd til mens jeg lå fyllesyk i sengen, så det ble ikke noen markering av noe slag. Var ikke i form til det uansett Vi skal ha en skikkelig bryllupfest og det får holde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.E syke Skrevet 3. februar 2014 #14 Del Skrevet 3. februar 2014 Vi innviterte en del venner av oss, sa ingen ting hva som skulle skje, og så ber mannen min om at alle måtte høre noe, han fant frem ringene, og da forlovet vi oss, VI hadde invitert til middag og kaffe + kake, vi var vel 20 til sammen, Folk trodde det var en aprilspøk, siden datoen var 1. april men de skjønte at det ikke var det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #15 Del Skrevet 3. februar 2014 Ser det er mange måter å gjøre det på, både avtalt på forhånd og som noe mannen gjør på eget initiativ. Tror nok vi må finne på noe og har mest lyst til å dra på heia da det er veldig "oss" , men været er ikke på sitt mest romantiske. En meter med slapsesnø frister ikke. Jeg får høre med mannen om han har noen tanker om dette. Siden vi begge har vert forlovet før vil jeg helst at det skal skje på "vår" måte og styre unna gamle likheter. TS. Anonymous poster hash: 0d6de...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 4. februar 2014 #16 Del Skrevet 4. februar 2014 Forlovelsesbilde på hvitveiskledd markabunn med museører på trærne hadde vel vært nydelig?! Vent til utpå våren da, vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 4. februar 2014 #17 Del Skrevet 4. februar 2014 Mannen fridde, men vi markerte ikke noe særlig den dagen. 1 mnd etterpå så hadde vi kjøpt ringer, og tok en roadtrip igjennom Europa før vi endte opp i Praha. I Praha så pyntet vi oss, og gikk til Karlsbroen, der vi satte på ringene. Etterpå spiste vi en god middag på en finere restaurant. Veldig fin tur:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #18 Del Skrevet 4. februar 2014 Vi ble bare enige om at vi skulle forlove oss. Satte en dato og gikk ut og spiste en bedre middag og dro hjem og satt på ringene på hverandres finger. Det der med å overraske og gå ned på kne og alt det der hadde bare føltes kleint her i huset. Jeg er ikke en gammal romanfigur heller. Anonymous poster hash: b7fa1...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 4. februar 2014 #19 Del Skrevet 4. februar 2014 Hva er poenget? De fleste forlover seg jo uten at de har tenkt å gifte seg....... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #20 Del Skrevet 5. februar 2014 Hva er poenget? De fleste forlover seg jo uten at de har tenkt å gifte seg....... De fleste? Jeg kjenner ennå ingen som har gjort det uten å ha til hensikt å gifte seg. Forlovelsesbilde på hvitveiskledd markabunn med museører på trærne hadde vel vært nydelig?! Vent til utpå våren da, vel? Du fikk det til å høres litt vel klissete ut. Tror jeg kan stå over hvitveisene TS. Anonymous poster hash: 0d6de...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå