Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en slektning som ble tatt for nasking på et kjøpesenter.

Hun ble utestengt i 3 måneder, og den perioden er gått. Hun har innsett at det ikke går an å holde på sånn og har sluttet med naskingen.

Når hun går tur i byen, til legen, til dyrlegen osv, så ser hun stadig en vekterbil som kjører etter henne.

En gang hun skulle på et kjøpesenter så kom faktisk vekteren bort til henne og sa at de fulgte med henne og at hun kom til å åke inn om de tok henne for nasking en gang til. Så han innrømte med andre ord at de følger med henne.

Har vektere lov å følge etter folk som har nasket, når de er ute og går i byen? Jeg skjønner at de blir sett etter når de er på kjøpesenter og i butikker.

For meg høres det meget rart ut, kan ikke forstå at de har lov til dette.

Hva kan hun eventuelt gjøre for å få slutt på dette?

Anonymous poster hash: ecfce...982
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har nok garantert bare vært der tilfeldig. Det er jo ikke uvanlig å se en vekter her og der selv om man ikke har nasket eller gjort noe annet gale. Og nei, de har ikke lov å følge etter henne. De har ikke lov til noe som helst mer enn en vanlig borger har.

Anonymous poster hash: ac702...3b2
  • Liker 2
Skrevet

Vekteren innrømte det selv at de har fulgt etter henne.

Skrevet

Inne på senteret, ja. Der følger de selvsagt med på kjente tyver.

Men tro meg, de har IKKE ressurser eller interesse av å følge etter henne rundt j byen....

• Liker 3
Skrevet

Hun har ingen slags grunn til å lyve om dette, hvem hadde funnet på noe sånt uansett?

Skrevet

Hun er paranoid. Ingen vekterselskaper ville fulgt etter kjente tyver utenfor senteret. Tror nok denne venninnen din opphøyer seg til noe hun ikke er her, dette er bare confirmation bias - hun har fått det for seg og tolker enhver vekter eller vekterbil hun måtte se (jeg ser da også det støtt) i retning av forfølgelse :)

Anonymous poster hash: f12ac...c42
  • Liker 4
Skrevet

En ting som er sikkert med vektere er at hvis de vet de har muligheten til å ta loven i egne hender og komme unna med det. Så gjør dem det.

Anonymous poster hash: 5f61b...239
Skrevet

En ting som er sikkert med vektere er at hvis de vet de har muligheten til å ta loven i egne hender og komme unna med det. Så gjør dem det.

Anonymous poster hash: 5f61b...239

Hva er grunnlaget ditt for å hevde dette? Veldig mange vektere er studenter som jobber deltid, noen jobber ett år eller to etter vgs/millitæret, og andre har valgt vekterjobben som en karrierevei. Det er med andre ord en stor og variert gruppe mennesker som jobber som vektere. Usakelige og fordomsfulle kommentarer som din hører ikke hjemme noe sted.

• Liker 2
Skrevet

Hun har ingen slags grunn til å lyve om dette, hvem hadde funnet på noe sånt uansett?

En med lav nok moral og kulturell bagasje til å... Tja, for eksempel... Naske?

• Liker 3
Skrevet

Hva er grunnlaget ditt for å hevde dette? Veldig mange vektere er studenter som jobber deltid, noen jobber ett år eller to etter vgs/millitæret, og andre har valgt vekterjobben som en karrierevei. Det er med andre ord en stor og variert gruppe mennesker som jobber som vektere. Usakelige og fordomsfulle kommentarer som din hører ikke hjemme noe sted.

Vektertjenesten er personer med ingen utdanning som er relevant for jobben. Hvem som helst kan ta en slik jobb, så lenge du har ren vandel.(skal ha ja, mange kriminelle som har vært ansatt i tjenesten)

Vektere har ingen myndighet, de har en tendens til å utøve myndighet som de ikke skal. En vekter har heller ikke lov til å konfrontere deg med eventuelt tyveri du har tenkt å gjøre,men du må faktisk bli fersket før de kan komme.

De jeg kjenner i vekteryrket skulle abselutt ikke vært der.

Anonymous poster hash: 1ea3c...86a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...