Gå til innhold

har fått meg kanin

Anbefalte innlegg

Skrevet

dama jeg fikk kaninen av sa at jeg bare fikk den hvis jeg lovte å kastrere den

jeg sa jo ja for å få den

skal jo bare ha den og ingen damekaniner

hvorfor må jeg kastrere den da? den kommer jo ikke til å møte andre kaniner og formere seg

skjønner ingenting

Anonymous poster hash: 63e9b...3a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner nok ut av det i løpet av kort tid.

Anonymous poster hash: 2fd47...7b1

Skrevet

Du finner nok ut av det i løpet av kort tid.Anonymous poster hash: 2fd47...7b1

Hva mener du

Skrevet

1: du lovte å kastrere den, HOLD DET DU LOVTE!

2: er det hannkanin eller hunnkanin? Hunnkaniner kan få kreft om de ikke kastreres.

Anonymous poster hash: 680ac...1f8

Skrevet

Du lovte å kastrere den, da kastrerer du den.

Folk som lyver for å få viljen sin er ikke akkurat veldig sjarmerende.

Anonymous poster hash: 2951e...d58
Skrevet

1: du lovte å kastrere den, HOLD DET DU LOVTE!

2: er det hannkanin eller hunnkanin? Hunnkaniner kan få kreft om de ikke kastreres.

Anonymous poster hash: 680ac...1f8

Kan få kreft om de ikke stereliseres???? Så sterelisering er en sikkerhet for at den ikke skal få kreft? Hvor står det?

Anonymous poster hash: 41f6f...cab

Skrevet

Kaninen din trenger en kaninvenn! I mange land er det forbudt å ha kaniner alene.

En hunnkanin som ikke er sterilisert har 85% sjanse for å få livmorkreft, i tillegg til at hun kan få innbilte svangerskap. En hannkanin som ikke er sterilisert begynner å markere og kan fort bli aggressiv.

Steriliser kaninen din og skaff den en venn, gjerne fra Dyrebeskyttelsen. Samtidig bør du lære deg mer om hvordan kaniner er og hva de trenger, hvordan du kan legge til rette boligen din og få mest mulig glede av kaninen og gi den et godt liv.

Anonymous poster hash: 959a3...4a0
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

hvorfor må jeg kastrere den da? den kommer jo ikke til å møte andre kaniner og formere seg

skjønner ingenting

Les "Den Store Kaninboka" av Marit Emilie Buseth

• Liker 1
Skrevet

En ukastrert kanin er ofte mye mindre "renslig", de er opptatt av å markere revir og det blir sannsynligvis lortkuler over ALT..

Skrevet

Les "Den Store Kaninboka" av Marit Emilie Buseth

Det er en veldig bra start, ja, selv om ikke alt som står det er like nyttig og riktig. Det er også en fin Facebookgruppe som heter Den store kaninboka, og der er det hjelp å få.

Skrevet

skjønner ingenting

Jeg syns det er en uting å selge levende vesener over disk som om de var en hvilken som helst vare, uten noen forsikring om at de får et godt hjem.

I denne situasjonen syns jeg du enten skal sette deg ordentlig inn i hva kaninhold innebærer (boken anbefalt er et godt sted å begynne) eller sjekke om butikken har bytterett. Selv om det er et levende dyr følger vel butikken forbrukerkjøpsloven.

Anonymous poster hash: ac05e...5e3

Skrevet

Jeg syns det er en uting å selge levende vesener over disk som om de var en hvilken som helst vare, uten noen forsikring om at de får et godt hjem.

I denne situasjonen syns jeg du enten skal sette deg ordentlig inn i hva kaninhold innebærer (boken anbefalt er et godt sted å begynne) eller sjekke om butikken har bytterett. Selv om det er et levende dyr følger vel butikken forbrukerkjøpsloven.

Anonymous poster hash: ac05e...5e3

Hvor står det at det var kjøp over disk? :klo:

Skrevet

Enig i det som er sagt om at kaniner trenger selskap. Du MÅ kjøpe en venn til kaninen din! De Må også få løpe omkring. Har du de inne i buret hele tiden vil de mistrives og til slitt måtte avlives.

Anonymous poster hash: 8d1f9...5c3
Skrevet

Kan få kreft om de ikke stereliseres???? Så sterelisering er en sikkerhet for at den ikke skal få kreft? Hvor står det?

Anonymous poster hash: 41f6f...cab

Det står mange steder (opp til 80%, ikke 85% som jeg skrev i et annet innlegg), blant annet her:

http://www.vetstream.com/ownerinformation/rabbit/lapis_neuter.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...