Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Trenger å lette litt på hjertet mitt i dag, for jeg har det ikke så veldig greit om dagen.

Jeg er en helt alminnelig jente. Blondt hår, blå øyne, 18 år. Jeg har verdens beste kjæreste og ville ikke byttet han ut for alt i denne verden.

Men hver gang jeg er alene og ser på meg selv i speilet kan jeg begynne å gråte. Ofte når jeg og kjæresten er sammen så klarer jeg å si noe dumt som ødelegger stemninga. Som oftest er det at jeg tar meg nær av noe han sier for tull.

Senest i dag sa han til meg på en tullete måte at jeg var en galning. Jeg hadde ikke spist på en stund og var litt pødden, så jeg tok det negativt. Han måtte holde rundt meg og si at han ikke mente det sånn, stakkars...

Grunnen til at jeg tar meg så nær av slikt er at jeg er så redd for at han skal forlate meg. Jeg leter hele tiden etter tegn som tilsier at han planlegger det. Jeg gjør jo egentlig bare situasjonen verre. Han kan jo gå lei av meg på grunn av at jeg ikke alltid tar en spøk(som regel gjør jeg det, det bare treffer meg på feil sted av og til).

Jeg ble dumpet ganske hardt og brutalt av den forrige kjæresten min. Det viste seg at han bare brukte meg for sex. Etter en måned var jeg visst "utpult".

Jeg tror dette gikk såpass hardt inn på meg da, at det preger forholdet nå.

Ellers har jeg opp gjennom årene har jeg hatt få, men gode venner. En av dem har drevet og "byttet" meg ut når hun gikk lei av meg, siden barneskolen. Men hun kom alltid tilbake. Jeg vet ikke om det kan ha noe å si.

Tilbake til kjæresten min. Jeg er daglig redd for at han skal gå lei av meg. Kanskje til og med være utro. Jeg vet han ikke ville gjort det mot meg, men jeg bare er så forskrudd i tankegangen.

Jeg tror nesten jeg har utviklet en skrekk for å bli forlatt.

Uff, dette var rotete og teit.. Håper noen kan komme med noe konstruktivt hvertfall...

Anonymous poster hash: 08a60...41b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkars deg.. Vet ikke om jeg kan komme med noe konstruktivt akkurat, men det høres ut som du har tatt litt skade av den tidligere kjæresten din. Brent barn skyr ild. Høres ut som om han ødela selvtillitten din, eller slet du med disse tankene før også?

Jeg syns du skal tenke på alle de gode sidene, kvalitetene og styrkene du har. Skriv ned tre ting som er positivt ved deg selv, og si det til deg selv i speilet hver dag :) Gjerne flere ting også som kanskje kommer på etterhvert :)

Om du blir mer trygg på deg selv, tror jeg det reflekteres i deres forhold og han får en større respekt for deg om du er deg selv :)

Gjest Nanna87
Skrevet

Huff, synes synd på deg når du sier dette:(

Du trenger hjelp, oppsøk en terapeut!:) Snakk med kjæresten din om det du sliter med slik at han kan jobbe med deg, og ikke mot deg. Lykke til:)

Skrevet

Har hatt det noe lignende selv, i alle fall veldig redd for å bli forlatt. Kjæresten min har måttet kjøre på med mye bekreftelser, før jeg endelig slo meg til ro med at han faktisk ikke kommer til å forlate meg. Forskjellen på meg og deg var kanskje at jeg brukte mye sinne og var ofte på krigsstien for å ikke tape ansikt, fordi jeg faktisk trodde at NÅ forlater han meg. Han var ikke en gang på tanken!

Det du må gjøre er å fortelle hvordan du har det, eller helst snakke med noen andre enn kjæresten (om du er redd for å slite han ut). Snakk med mor, venninner eller en psykolog (det er ingen skam! og hjelper mye).

Til slutt innser du at han forlater deg ikke, og han kommer nok ikke til å være utro. Han høres jo ut som en god gutt :) Håper det ordner seg!

Anonymous poster hash: 5fd0c...943
Skrevet

Ts her. Trenger vel kanskje å snakke litt med kjæresten om det. Men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Om jeg sier at vi må snakke sammen blir han jo bare redd.

Anonymous poster hash: 08a60...41b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...