AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Jeg er en jente på 20 år. Bor hjemme nå, men har hatt lyst til å flytte lenge. Bor på en bygd og her er det nesten umulig å få jobb. Er ekstrahjelp på et omsorgssenter, men der er jeg kanskje bare 3 ganger i måneden, fordi de ikke har bruk for fler. Kan nesten ikke kalle det jobb. Ser på ledige stillinger i Bergen og, men de etterlyser nesten bare leger, ekstrahjelp på CMYK, eletrikere, advokater, ringehjelp i barnehage. Må ha heltid stilling for å få råd til å bo der. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler jeg sitter helt fast. :-S (Bergen ligger 2 timer unna meg).. Noen som er i samme situasjon? Anonymous poster hash: 8d880...c86
Miss Lucky Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Tror det smarteste du kan gjøre er å få deg en utdannelse. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Tror det smarteste du kan gjøre er å få deg en utdannelse. Jeg er utdanna helsesekretær, men det er utrolig vanskelig å få jobb. De som allerede jobber på legekontor slutter liksom aldri, og da må jeg søke på noe annet. Anonymous poster hash: 8d880...c86
Miss Lucky Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Jeg er utdanna helsesekretær, men det er utrolig vanskelig å få jobb. De som allerede jobber på legekontor slutter liksom aldri, og da må jeg søke på noe annet.Anonymous poster hash: 8d880...c86 Kanskje du kan ta noe videreutdanning ? Ellers så må du nok bare søke på alt du kommer over, og være åpen for å flytte nesten hvor som helst 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Hør med nav om amo kurs i Bergen, og evt flyttehjelp. Hva med å søke jobb som støttekontakt? Anonymous poster hash: 8c181...4e7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Har du tatt kontakt med vikarbyråer? De formidler vanligvis en god del stillinger som helsesekretær også. Haukeland er stort og har nok en del sykemeldinger, men det betyr ikke at stillingene blir utlyst. De færreste kjører intervjurunde for et vikariat eller for en langtidssykemelding, de går via byrå. Når du først får en fot innenfor et sted fører det vanligvis til noe mer eller til noe lignende på en avdeling i samme foretak etc. Anonymous poster hash: d8f08...6e7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Kan jeg gå på NAV her jeg bor, for å få de til å hjelpe meg med jobber i Bergen? Eller må jeg på NAV i Bergen da kanskje? - Ts Anonymous poster hash: 8d880...c86
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 Snakk med nav der du bor, og si at du er villig til å flytte for å få jobb. Anonymous poster hash: 8c181...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Takk for svar, da reiser jeg dit i morgen. Men også må jeg vel få meg jobb før jeg kan flytte, for å få jobba meg opp til å betale 1-2 mnds husleie. Men da må jeg jo også reise 2 timer en vei for å komme meg på jobb. Jeg er villig til å gjøre det altså, skjønner bare ikke hvordan andre får det til å gå opp. Er det sånn andre folk gjør det? - Ts Anonymous poster hash: 8d880...c86
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Jeg er litt usikker på hvordan nav tilrettelegger ting nå, men jeg fikk flyttestønad og hjelp til depositum (garanti) når jeg flyttet til en større by. Hvis ikke nav kan j\hjelpe deg med depositum burde du snakke med familien og få et lite privat lån som du begynner å betale tilbake på med en gang. Har du jobbet nok til å få dagpenger? Anonymous poster hash: 8c181...4e7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Jeg er litt usikker på hvordan nav tilrettelegger ting nå, men jeg fikk flyttestønad og hjelp til depositum (garanti) når jeg flyttet til en større by. Hvis ikke nav kan j\hjelpe deg med depositum burde du snakke med familien og få et lite privat lån som du begynner å betale tilbake på med en gang. Har du jobbet nok til å få dagpenger? Anonymous poster hash: 8c181...4e7 Nei, ble ferdig utdanna i fjor så jeg har bare fått jobba meg opp til 40.000 kr. Mangler en god del for å kunne få dagpenger. Stefar er syk, så han tjener ikke spesielt bra. Mamma mista jobben i desember, så hun driver å leter etter ny jobb. Ingen har spesielt med penger med andre ord, og det er mye av grunnen til at jeg er nødt å flytte. Mamma synes det er dyrt å ha meg boende, og det skjønner jeg godt. Åhh uff.. Anonymous poster hash: 8d880...c86
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #12 Skrevet 2. februar 2014 Jeg er sikker på at det vil dukke opp en god løsning for deg Anonymous poster hash: 8c181...4e7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #13 Skrevet 2. februar 2014 Takk <3 Håper det. Noen som vet om NAV har noen ordninger for sånt? Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg løs. Kan de gi noe støtte? Æsj.. Hater å spørre om sånt. - TS Anonymous poster hash: 8d880...c86
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #14 Skrevet 3. februar 2014 Noen andre ideer? Anonymous poster hash: 8d880...c86
Gjest Skrevet 4. februar 2014 #15 Skrevet 4. februar 2014 Ikke så lett, det der. For det første, så burde du se på rom i kollektiv og den slags, og heller spare deg opp til noe større på sikt. Ikke sikt på en leilighet straks. Registrer deg hos alle vikarbyråer som jobber innen ditt fagfelt i Bergen. Jeg kjenner ikke arbeidsmarkedet der, men regner med at om du viser ståpåvilje, så har du større sjangser. Kanskje ditt lokale NAV kan hjelpe deg med en praksisplass i Bergen? Så snart du har fått deg en jobb, så bør du leve sparsommelig og spare deg opp penger. Når du ikke har noen som kan stille opp i en knipe, så må du planlegge slik at du har reserver selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå