Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en matbutikk, og er av typen som blir veldig fort sulten, og da er det lite med en halvtime pause på 8-9 timers vakter. Derfor lurer jeg på hva dere kunder generelt tenker når dere ser at den som sitter i kassa tygger på noe? Har ikke tenkt å sitte å spise brødskive, men bare tygge på noe nøtter eller druer, for å holde blodsukkeret oppe. Prøver selvfølgelig å tygge når det ikke er kunder der, men er jo ganske ofte kunder som kommer til kassa i en matbutikk, og er jo grenser for hvor fort jeg klarer å tygge og svelge ned.

Noen synspunkter? :)

Anonymous poster hash: eea19...c9a
Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Du må bare spise for min del. Har aldri forstått hvorfor det skulle være et problem, selv om jeg vet det finnes folk (og sjefer) som reagerer på det. Som om det ikke er lov å vise at man er et menneske når man er på jobb.

• Liker 19
Skrevet

Du må bare spise for min del. Har aldri forstått hvorfor det skulle være et problem, selv om jeg vet det finnes folk (og sjefer) som reagerer på det. Som om det ikke er lov å vise at man er et menneske når man er på jobb.

Har hørt av kolleger at sjefen ikke liker at vi spiser i kassa, men når sjefen ikke er på jobb så ser han jo det ikke. Og vet at kollegaene mine ikke sladrer, vi har et såpass godt forhold :)

Ts

Skrevet

Jeg jobber i en matbutikk, og er av typen som blir veldig fort sulten, og da er det lite med en halvtime pause på 8-9 timers vakter.

Skal man ikke ha en times pause når man jobber så lenge? Jeg har noen ganger 9 timersvakt på lørdager, og da får vi en times pause tilsammen :) Først en pause mellom 11:30 - 13:00 og deretter en i 15:30- 17:00 tiden!!

Anonymous poster hash: 7ab65...f1a

Skrevet

Hadde ikke reagert

Anonymous poster hash: d57f0...888
Skrevet

Skal man ikke ha en times pause når man jobber så lenge? Jeg har noen ganger 9 timersvakt på lørdager, og da får vi en times pause tilsammen :) Først en pause mellom 11:30 - 13:00 og deretter en i 15:30- 17:00 tiden!!

Anonymous poster hash: 7ab65...f1a

Jobber man over 8 timer har man rett på to pauser, men får sjeldent det...

Skrevet

Du kan jo evnt spørre om du kan ta to pauser á et kvarter. Ikke spis når du har kunder, men sleng gjerne innpå noen druer i ledige øyeblikk.

Anonymous poster hash: c6c8a...6e4

Skrevet

Du kan jo evnt spørre om du kan ta to pauser á et kvarter. Ikke spis når du har kunder, men sleng gjerne innpå noen druer i ledige øyeblikk.

Anonymous poster hash: c6c8a...6e4

Det er det jeg prøver å gjøre, men siden kundene kommer og går omtrent hele tiden, så blir det av og til vanskelig å rekke å tygge og svelge før de kommer...

Ts

Skrevet

Jeg spiser alltid under vaktene mine. Har med meg en liten proteinbar jeg tar et jafs fra av og til. Ingen kunder som bryr seg bortsett fra humoristiske kommentarer som "Litt påfyll er viktig" og sånt:). Vi har opprinnelig ikke lov, men både nestsjef og kollegaer har sett det/gjør det samme. Ingen bryr seg.

Anonymous poster hash: 8b7d1...9a4
  • Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i en matbutikk, og er av typen som blir veldig fort sulten, og da er det lite med en halvtime pause på 8-9 timers vakter. Derfor lurer jeg på hva dere kunder generelt tenker når dere ser at den som sitter i kassa tygger på noe? Har ikke tenkt å sitte å spise brødskive, men bare tygge på noe nøtter eller druer, for å holde blodsukkeret oppe. Prøver selvfølgelig å tygge når det ikke er kunder der, men er jo ganske ofte kunder som kommer til kassa i en matbutikk, og er jo grenser for hvor fort jeg klarer å tygge og svelge ned.

Noen synspunkter? :)

Det har hendt noen ganger at den i kassen tygger på noe når jeg kommer med varene mine.

Om jeg tenker noe i det hele tatt så må det vel være at vedkommende er sulten og ikke har hatt pause på en stund.

Spis i vei, du. :)

Bedre det enn at du skal bli dårlig av for lavt blodsukker.

Jeg kan jo benytte anledningen nå til å takke alle hyggelige og hjelpsomme butikkansatte rundt omkring. :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Her har vi ikke lov å ha noe annet enn vann når man sitter i kassa.

Skrevet

Jeg synes det er ekkelt og uhygienisk når kassadamene sitter og slafser i kassen. Slikt kan man gjøre på bakrommet når man har pause.

Anonymous poster hash: 53400...8b4
  • Liker 7
Skrevet

Synes det er greit. Kanskje tenker jeg "Hm, det ser jeg ikke så ofte", så tar det cirka halvannet sekund og da har jeg har glemt det. Hadde på ingen måte påvirket hva jeg mente om butikken eller den ansatte.

Anonymous poster hash: ba894...263
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Det kommer an på hva du spiser. Jeg synes ofte at jeg forstyrrer om den som sitter i kassa/står ved disken spiser og det vil man vel ikke at kundene skal føle. Så om du har noe lite eller oppdelt under kassa som du tar en bit av når det ikke er noe andre i nærheten synes jeg det er greit, men ikke om du sitter med en gaffel i en stor boks med et eller annet.

Endret av Lea2
  • Liker 8
Skrevet

Ts her igjen! Kan også legge til at jeg sliter med å bli i veldig dårlig humør dersom jeg går for mange timer uten påfyll, selv om jeg prøver å holde motet oppe. Og blir jeg i dårlig humør, så kan det jo lett gå utover kundenes handleopplevelse. Derfor er det jo egentlig for alles beste at jeg inntar litt druer eller nøtter i kassa... Etter min mening

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på hva du spiser. Jeg synes ofte at jeg forstyrrer om den som sitter i kassa/står ved disken spiser og det vil man vel ikke at kundene skal føle. Så om du har noe lite eller oppdelt under kassa som du tar en bit av når det ikke er noe andre i nærheten synes jeg det er greit, men ikke om du sitter med en gaffel i en stor boks med et eller annet.

Jeg mente ikke å spise et måltid, men bare litt småtteri for å holde kroppen i gang :)

Ts

Skrevet

Så lenge det ikke tar lengre tid for meg å komme meg ut fra butikken: Spis i vei.

Anonymous poster hash: 51020...de1
Skrevet (endret)

Da må du i så fall sette opp et skilt :)

"Jeg spiser i kassa for alles beste!"

Men i utgangspunktet synes jeg nok at ingen skal se at du spiser og/eller at du skal være ferdig med å tygge når kunder kommer frem til kassa. Nøtter og druer burde være ok.

Endret av Lea2
  • Liker 2
Skrevet

Nei, dette er uhygienisk og udelikat både for deg og kundene. Du håndterer penger, kundens varer som skal i kundens kjøpeskap og knasker innimellom på fingermat?!

Nei. Du må få deg pauser nok til å kunne sikre et nødvendig matinntak. Alternativt kan du drikke en smoothie-drikk eller lignende.

Anonymous poster hash: e4c1c...09e
  • Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...