AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Etter to svangerskap så kjenner jeg nesten ikke igjen kroppen min. Veier bare 3-4 kg mer enn før første svangerskap, men bruker str 40/42 mot str 36 tidligere. De siste 6 ukene så har jeg trent 40 min på ellipsemaskin 5-6 kvelder i uka, resultatet har vært minus 1 kilo og ned en drøy klesstørrelse. Er medlem på vektklubb.no (vært medlem i to uker), som sier jeg bør ligge på 1778 kalorier daglig, men på tross av dette så syns jeg det går så tregt!! Burde jeg kickstarte kroppen med en slags renselse eller faste??Anonymous poster hash: 14c14...770
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Hva mener du med at forbrenningen har bremset opp? det er ikke fysisk mulig. Anonymous poster hash: c2a67...c26 1
Gjest Runforit Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Etter to svangerskap så kjenner jeg nesten ikke igjen kroppen min. Veier bare 3-4 kg mer enn før første svangerskap, men bruker str 40/42 mot str 36 tidligere. De siste 6 ukene så har jeg trent 40 min på ellipsemaskin 5-6 kvelder i uka, resultatet har vært minus 1 kilo og ned en drøy klesstørrelse. Er medlem på vektklubb.no (vært medlem i to uker), som sier jeg bør ligge på 1778 kalorier daglig, men på tross av dette så syns jeg det går så tregt!! Burde jeg kickstarte kroppen med en slags renselse eller faste??Anonymous poster hash: 14c14...770 Høyde, alder og vekt?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Høyde, alder og vekt? 165 cm 32 år 60 kgAnonymous poster hash: 14c14...770
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Hva mener du med at forbrenningen har bremset opp? det er ikke fysisk mulig. Anonymous poster hash: c2a67...c26 Vet bare at om jeg var streng med meg selv ang kost og trening tidligere så kunne jeg gå ned en kilo i løpet av en dag. Nå må jeg holde på i ukevis for å oppnå samme resultat. Anonymous poster hash: 14c14...770
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 165 cm 32 år 60 kgAnonymous poster hash: 14c14...770 Grunnen til at du går sakte ned i vekt er fordi du har en sunn og normal kroppsvekt og lite fettreserver. Kroppen din vil derfor kjempe mot deg og heller prøve å opprettholde din opprinnelige vekt, nettopp fordi det er lite gunstig for kroppen å gå ned i vekt. Hadde du vært overvektig derimot, hadde det være lettere å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: c2a67...c26 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Grunnen til at du går sakte ned i vekt er fordi du har en sunn og normal kroppsvekt og lite fettreserver. Kroppen din vil derfor kjempe mot deg og heller prøve å opprettholde din opprinnelige vekt, nettopp fordi det er lite gunstig for kroppen å gå ned i vekt. Hadde du vært overvektig derimot, hadde det være lettere å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: c2a67...c26 Jeg må vel bite i det sure eplet og begi meg ut på styrketrening for å stramme opp og forme kroppen i istedenfor da? Huff, jeg elsker ellipsemaskin men hater det meste annet...Anonymous poster hash: 14c14...770 1
Gjest Runforit Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 165 cm 32 år 60 kgAnonymous poster hash: 14c14...770 Vekta er ikke høy. Målet burde ikke være vektnedgang for din del. Om du vil bli mer fit så fokuser på cm fremfor kg. Å "rense" kroppen fungerer ikke, den renser seg selv. Spiser du rent med fokus på mye proteiner, fett og trege karbs kombinert med trening så vil resten gå av seg selv. 6 uker er ikke lenge. Du må tenke livsstil og huske at det er et maraton å få en fit kropp. Når du først er fit igjen så trenger du ikke å jobbe lengre for den nye livsstilen vil vedlikeholde kroppen som den er. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Grunnen til at du har annerledes kropp enn tidligere, er sannsynligvis at du har mistet en del muskelmasse og erstattet det med fett. Det kan også forklare relativt liten vektoppgang sammenlignet med størrelsesoppgang, siden muskler veier mer enn fett. Tren styrke og litt kardio, spis sunt med et lite underskudd og du vil nok raskt merke forskjell. Anonymous poster hash: 2cafb...8aa 1
Gjest Runforit Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Grunnen til at du har annerledes kropp enn tidligere, er sannsynligvis at du har mistet en del muskelmasse og erstattet det med fett. Det kan også forklare relativt liten vektoppgang sammenlignet med størrelsesoppgang, siden muskler veier mer enn fett. Tren styrke og litt kardio, spis sunt med et lite underskudd og du vil nok raskt merke forskjell. Anonymous poster hash: 2cafb...8aa Flisespikkeri; fett og muskel veier akkurat det samme, men 1 kg muskler tar mindre plass enn 1 kg fett. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Ja det vil jo forklare beskjeden vektoppgang i fht økningen på klesstørrelsene... Har faktisk ikke tenkt på det selv. Trente ikke noe før graviditeten heller da, da regulerte jeg vekten fint kun med kosthold. Men har jo blitt noen år eldre og får ikke noe gratis mer ser det ut til.. Kan dere gi meg forslag på trege carbs? Vet jeg kan bruke google altså, men virker jo som om dere har veldig god peiling på dette :-) Kan jeg fortsette med ellipsemaskin f eks 3 kvelder i uka og trene mage/rygg/rumpe 2-3 kvelder i uka? Anonymous poster hash: 14c14...770
Wiggins Skrevet 2. februar 2014 #12 Skrevet 2. februar 2014 Etter to svangerskap så kjenner jeg nesten ikke igjen kroppen min. Veier bare 3-4 kg mer enn før første svangerskap, men bruker str 40/42 mot str 36 tidligere. De siste 6 ukene så har jeg trent 40 min på ellipsemaskin 5-6 kvelder i uka, resultatet har vært minus 1 kilo og ned en drøy klesstørrelse. Er medlem på vektklubb.no (vært medlem i to uker), som sier jeg bør ligge på 1778 kalorier daglig, men på tross av dette så syns jeg det går så tregt!!Burde jeg kickstarte kroppen med en slags renselse eller faste??Anonymous poster hash: 14c14...770 Det er i så fall det dummeste du kan gjøre. Det fins INGEN giftstoffer som kroppen blir kvitt gjennom en såkalt detox-kur som den ikke utmerka godt kvitter seg med hele tida, helt av seg selv. Hvis du stadig vekk inntar kaffe, alkohol og drittmat er det ikke så rart du vil føle deg bedre etter noen dager med grønnsakssuppe, men det er ikke fordi grønnsakssuppa har rensa bort noe som helst. Faste vil føre til to ting: Du mister muskelmasse, og forbrenningen skrus ned. Dessuten er det ingen i verden som kan fortelle deg at du må ligge på nøyaktig 1778 kcal om dagen for å gå ned i vekt. Forbrenninga varierer alt ettersom hva du gjør av fysisk aktivitet, dagsform, noen typer mat gjør at forbrenninga går fortere eller saktere etc, dessuten kan ingen cirkaformel på noen nettside si dette med så stor nøyaktighet. Nettsiden kan nok gi en brukbar pekepinn om at din daglige forbrenning ligger på ca. 1700-1800 kcal, men den kan også være høyere eller lavere enn dette. En ting du kan gjøre for å forbrenne mer er å trene mye. Mye utholdenhetstrening som jogging, sykling, svømming eller langrenn øker også hvileforbrenninga.
Gjest Runforit Skrevet 2. februar 2014 #13 Skrevet 2. februar 2014 (endret) Ja det vil jo forklare beskjeden vektoppgang i fht økningen på klesstørrelsene... Har faktisk ikke tenkt på det selv. Trente ikke noe før graviditeten heller da, da regulerte jeg vekten fint kun med kosthold. Men har jo blitt noen år eldre og får ikke noe gratis mer ser det ut til.. Kan dere gi meg forslag på trege carbs? Vet jeg kan bruke google altså, men virker jo som om dere har veldig god peiling på dette :-) Kan jeg fortsette med ellipsemaskin f eks 3 kvelder i uka og trene mage/rygg/rumpe 2-3 kvelder i uka? Anonymous poster hash: 14c14...770 Jeg er selv 32 år. Jeg driver ikke noe styrke, kun jogging og har lav fettprosent. Ikke noe tvil om at noe skjer når kroppen er ute av 20 årene og at det kreves mer for å holde den fit, i tillegg har kroppen din født 2 barn. Men det er ikke umulig Som sagt så trener ikke jeg noe styrke, spiser sunt og holder meg til godis i helgene og verken cm eller vekt har beveget seg på mange år. Har faktisk lavere fettprosent nå enn da jeg var ung. Eksempler på trege karbs er havregryn, svart/brun ris/pasta, grove kornprodukter, grønnsaker etc. Jeg fokuserer på mye proteiner fra kylling, fet fisk, egg etc og mye godt fett fra fra kokosolje, nøtter, avokado etc. Det metter raskerer med proteiner og metter lenge med fett. Kombinert med trege karbs så vil du få et stabilt blodsukker som gjør at du lettere holder deg innenfor faste måltider uten å være sulten mellom dem. Og du vil også få mindre søtsug og cravings. Endret 2. februar 2014 av Runforit
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #14 Skrevet 2. februar 2014 Jeg er selv 32 år. Jeg driver ikke noe styrke, kun jogging og har lav fettprosent. Ikke noe tvil om at noe skjer når kroppen er ute av 20 årene og at det kreves mer for å holde den fit, i tillegg har kroppen din født 2 barn. Men det er ikke umulig Som sagt så trener ikke jeg noe styrke, spiser sunt og holder meg til godis i helgene og verken cm eller vekt har beveget seg på mange år. Har faktisk lavere fettprosent nå enn da jeg var ung. Eksempler på trege karbs er havregryn, svart/brun ris/pasta, grove kornprodukter, grønnsaker etc. Jeg fokuserer på mye proteiner fra kylling, fet fisk, egg etc og mye godt fett fra fra kokosolje, nøtter, avokado etc. Det metter raskerer med proteiner og metter lenge med fett. Kombinert med trege karbs så vil du få et stabilt blodsukker som gjør at du lettere holder deg innenfor faste måltider uten å være sulten mellom dem. Og du vil også få mindre søtsug og cravings. Det er jo en trøst da! Koser meg faktisk med ellipsetrening og klarer neppe å opprettholde et styrketreningsregime jeg ikke liker.. Anonymous poster hash: 14c14...770
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #15 Skrevet 2. februar 2014 Det er i så fall det dummeste du kan gjøre. Det fins INGEN giftstoffer som kroppen blir kvitt gjennom en såkalt detox-kur som den ikke utmerka godt kvitter seg med hele tida, helt av seg selv. Hvis du stadig vekk inntar kaffe, alkohol og drittmat er det ikke så rart du vil føle deg bedre etter noen dager med grønnsakssuppe, men det er ikke fordi grønnsakssuppa har rensa bort noe som helst. Faste vil føre til to ting: Du mister muskelmasse, og forbrenningen skrus ned. Dessuten er det ingen i verden som kan fortelle deg at du må ligge på nøyaktig 1778 kcal om dagen for å gå ned i vekt. Forbrenninga varierer alt ettersom hva du gjør av fysisk aktivitet, dagsform, noen typer mat gjør at forbrenninga går fortere eller saktere etc, dessuten kan ingen cirkaformel på noen nettside si dette med så stor nøyaktighet. Nettsiden kan nok gi en brukbar pekepinn om at din daglige forbrenning ligger på ca. 1700-1800 kcal, men den kan også være høyere eller lavere enn dette. En ting du kan gjøre for å forbrenne mer er å trene mye. Mye utholdenhetstrening som jogging, sykling, svømming eller langrenn øker også hvileforbrenninga. Ja jeg ligger jo ikke slavisk på 1778 kalorier selvfølgelig, og når jeg legger inn kalorier fra trening så justerer den jo ut i fra det. Prøver å ligge mellom 1650-1750 kalorier, med en kosekveld i uka hvor jeg havner ca 400 kcal over.Anonymous poster hash: 14c14...770
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #16 Skrevet 2. februar 2014 Eksempler på trege karbs er havregryn, svart/brun ris/pasta, grove kornprodukter, grønnsaker etc. Jeg fokuserer på mye proteiner fra kylling, fet fisk, egg etc og mye godt fett fra fra kokosolje, nøtter, avokado etc. Det metter raskerer med proteiner og metter lenge med fett. Kombinert med trege karbs så vil du få et stabilt blodsukker som gjør at du lettere holder deg innenfor faste måltider uten å være sulten mellom dem. Og du vil også få mindre søtsug og cravings. Takk for gode tips :-)Anonymous poster hash: 14c14...770
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå