Gå til innhold

Gå ned i vekt av et måltid om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på en ting. Kommer jeg til å gå ned i vekt av et måltid om dagen? F.eks en posjon med pasta og kjøttdeig, eller en posjon potetmos med noen pølsebiter eller et stykke pizza f.eks. Eller ødelegger det forbrenningen helt og jeg vil bare legge på meg? Jeg vil bare ha svar på spøramålet mitt og ikke alt annet fjas om at dette er farlig osv. Skal selvfølgelig ta vitamintabletter!

Anonymous poster hash: a04ab...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Kroppen vil gå i "krisemodus" og senke forbrenningen. Spis heller flere mindre, sunne måltider.

Anonymous poster hash: 5cc70...d28
Gjest Chloe87
Skrevet

Du går ned ja, men legger lett på deg igjen når du spiser normalt igjen. Spis heller flere små måltider.

Skrevet

Du vil sikkert gå ned….men er redd det tuller med forbrenninga di på sikt.

Personlig så ville jeg ikke ha gjort det. Kroppen trenger jevnlig drivstoff skal den funke i det daglige. Med et lite måltid om dagen så sulter du deg. Hjelper ikke hvor mange vitaminer du tar.

Skrevet

Nei. Kroppen vil gå i "krisemodus" og senke forbrenningen. Spis heller flere mindre, sunne måltider.

Anonymous poster hash: 5cc70...d28

Hvor har du det fra? Dette er ikke sant. Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner så går du ned i vekt... Men du kommer til å bli ordentlig sulten av å bare spise et måltid om dagen, og da er det større sjanse for at du "fråtser" om kvelden.

Anonymous poster hash: 9a1e9...f12

• Liker 3
Skrevet

Det vil ha motsatt virkning, dessverre. Det du tjener best på er å spise 5-6 små sunne måltider gjennom dagen. Og moderat mengde på måltider man gjerne spiser mer enn nødvendig av, middag og kveldsmat. Man trenger ikke å spise så mye om man får i seg de riktige næringsstoffene gjennom den maten man tar inn.

Anonymous poster hash: 17115...a06
Skrevet

Hvor har du det fra? Dette er ikke sant. Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner så går du ned i vekt... Men du kommer til å bli ordentlig sulten av å bare spise et måltid om dagen, og da er det større sjanse for at du "fråtser" om kvelden.

Jeg har aldri skjønt "spise mindre enn du forbrenner" hva vil det si?? Går uten mat på dagen og det er på kvelden jeg spiser mitt første måltid så. Men mister man mensen av dette her? Tenkte og ta sånn tabletter sånn at man får opp forbrenninga og :)

Skrevet

Jeg har aldri skjønt "spise mindre enn du forbrenner" hva vil det si?? Går uten mat på dagen og det er på kvelden jeg spiser mitt første måltid så. Men mister man mensen av dette her? Tenkte og ta sånn tabletter sånn at man får opp forbrenninga og :)

Hilsen ts

Skrevet

Klart man går bed i vekt når man slutter å spise. Problemet er jo at du før eller senere må begynne å spise igjen og da blir du dobbelt så tung.

Skrevet

1: Det er direkte idiotisk om du er så desperat etter å gå ned i vekt, at du kun spiser en gang om dagen

2: De finnes ikke noen vidunder tabletter for fikser forbrenninga di

Anonymous poster hash: 88826...4a8
Skrevet

Det vil ha motsatt virkning, dessverre. Det du tjener best på er å spise 5-6 små sunne måltider gjennom dagen. Og moderat mengde på måltider man gjerne spiser mer enn nødvendig av, middag og kveldsmat. Man trenger ikke å spise så mye om man får i seg de riktige næringsstoffene gjennom den maten man tar inn.

Anonymous poster hash: 17115...a06

Hvor mange måltider du spiser gjennom dagen har ingenting å si, det er antall kalorier som betyr noe.

Om du spiser 1 stort på 1500 kcal, eller 10 små på 150 har ingen betydning. Når skal denne myten dø?

• Liker 4
Skrevet

1: Det er direkte idiotisk om du er så desperat etter å gå ned i vekt, at du kun spiser en gang om dagen

2: De finnes ikke noen vidunder tabletter for fikser forbrenninga di

Anonymous poster hash: 88826...4a8

1. Det vet jeg, men måå ned til 55 kg innen 3 uker. Nå er jeg 60kg.

2. Jeg vet om noen :) Eller det er et pulver.

Skrevet

En kvinne forbrenner rundt 1700-2000 kalorier hver dag. Det spørs så klart hvor aktiv du er, og hva du gjør i løpet av dagen, men sånn ca. Om du ligger på sofaen hele dagen så forbrenner du så klart mindre. Når du skal ned i vekt, så må du spise mindre enn 1700-2000 kalorier. En kilo inneholder rundt 7000 kalorier. :) Så om du spiser ca 1500 kalorier pr dag, så ligger du 500 kalorier i underskudd, om du forbrenner 2000 pr dag. :) Og da kan du rekne selv hvor mange dager det tar før du har gått ned en kilo.

• Liker 2
Skrevet

Dette hørtes ut som spiseforstyrrelser.

Anonymous poster hash: 324aa...670
Skrevet

Så klart kan man det. Men hvordan i all verden har du tenkt til å få i deg (ca) 1400 kcal næringsrik mat på et måltid?

Spiser du mindre enn 1200 kcal vil du bli sliten, trøtt, miste muskler osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...