Gå til innhold

Male terassegulv

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anabanana

Vi har nettop flyttet inn i nytt/gammelt) hus.Her er en stor terasse med murt gulvflate som trenger sårt et par strøk maling.Vet noen hvilken malingtype som er best å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes en egen type murmaling til dette formålet. Spør der du kjøper malinga, de gir deg råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE MAL- er mitt råd.

Her vi bor var det malt og det så for jævlig ut. Det blir raskt stygt av været...

Vi har nå fjernet all maling og har vaska og fått det rent og beisa etterpå- ser ut som nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
IKKE MAL- er mitt råd.

Her vi bor  var det malt og det så for jævlig ut. Det blir raskt stygt av været...

Vi har nå fjernet all maling og har vaska og fått det rent og beisa etterpå- ser ut som nytt

Men du har vel tregulv, viwi - trådstarter har murgulv, slik jeg leser det ihverfall.

Du får, som Redhead skriver, kjøpt maling for mur/murgulv og dersom du får anbefalt å grunne først bør du absolutt gjøre det. Vi malte en utvendig murtrapp samtidig som naboen; de grunnet og malte, vi tok latmannsvarianten og bare malte. Nå, to år etter er naboens trapp like fin, vår ser ut som den gjorde i utgangspunktet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en proff maler som malte deler av betongverandaen der vi bodde tidligere. Sameiet betalte heldigvis... Men det han sa var at det var veldig viktig at man brukte tokomponentmaling. Han kom og malte ett strøk og så ventet han et par uker før han malte andre strøket. Det var visst veldig viktig at første strøket fikk tørke skikkelig! Så han så an været "og sånn" før han kom tilbake.

Ellers går det an å "impregnere" fra før ubehandlede betonggulv (hva er forskjellen på betong og mur?). Jeg mener å huske at det gjøres med white-spirit. Spør i maleforretningen om dette er et aktuelt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...