Gå til innhold

Har du orden i sminkepungen din? Hvor ofte vasker du foundationbørsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir aldri fornøyd med sminkepungen min. Jeg synes den blir så fort rotete og skitten. Har dårlig tid og ting bli kastet oppi uten lokk osv. Jeg er ofte veldig uheldig med å komme borti alt mulig med mascarakosten. Forsøkte en periode å ikke bruke sminkepung, men heller ha en plass for alt i skapet på badet, men siden jeg ofte bruker å ha med meg sminkepungen ut så ble det bare rot. Og nå for tiden er problemet at jeg rett og slett ikke har plass til alt, selv om sminkepungen er stor.

Har dere orden i sminkesakene?

Noen som har noen gode tips å komme med?

Har dere mye sminke?

Hvor ofte vasker dere sminkepungen og går dere over alt innholdet med for eksempel en fukt klut?

Hvor ofte vasker dere sminkekostene?

Hvor ofte vasker dere spesielt foundationkosten?

Jeg forsøker å vaske foundationkosten litt ofte, men jeg tror nok det blir for sjeldent. Inn i mellom går jeg vasker jeg selve sminkepungen i maskina på et finprogram og så vasker jeg over alle tingene med en sminkefjerningsserviett og tørker med en tørr klut. Vasker alle sminkekostene også. Men det blir fort rotete og skittent igjen.

Anonymous poster hash: f7009...b55
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker børstene etter hver bruk.

Men har du tid til det tidlig om morgenen da?

Gjest Hyssingen
Skrevet (endret)

Har sminken jeg bruker daglig i en sminkepung, man bruker jo ikke så mye på dagtid. Og resten har jeg i en eske på badet, og børstene i et pent kjøkkenglass.

Vasker børstene en gang i uken.

Endret av gulmelon
Skrevet

Men har du tid til det tidlig om morgenen da?

Ja, vasker med barneshampo ved å helle litt shampoo i håndflata, gnu børstene forsiktig rundt i håndflaten og skyller skikkelig godt av. Tar ikke fem minutter heller.

Skrevet

Har dere orden i sminkesakene? Ja det synes jeg selv at jeg har. :P

Noen som har noen gode tips å komme med? Kjøp sminke me gode lokk, og lukk de ordentlig igjen etter hver gang du har brukt sminken. Sminke som øyenbrynspenn og mascara uten kork kan du oppbevare i en liten lang boks som du har i toalettveska di, så slipper du å grise til hele veska.

Har dere mye sminke? Har ikke så forferdelig mye, men har litt. Har foundation, rouge, solpudder, pudder, øyenbrynsblyant, eyeliner, dipliner, lipglosser/leppestift, sminkebørster og litt sånn...

Hvor ofte vasker dere sminkepungen og går dere over alt innholdet med for eksempel en fukt klut? Nja når jeg ser at det begynner å bli skittent. Ca en gang hver tredje uke. Bruker en svart toalettmappe med grått trekk innvendig, så ser ikke så veldig skittent ut.

Hvor ofte vasker dere sminkekostene? Litt for skjeldent. Annen hver måned kanskje.

Hvor ofte vasker dere spesielt foundationkosten? Annen hver måned/hver måned. Spørs litt.

Anonymous poster hash: d83dc...a76
Skrevet

Ja, vasker med barneshampo ved å helle litt shampoo i håndflata, gnu børstene forsiktig rundt i håndflaten og skyller skikkelig godt av. Tar ikke fem minutter heller.

Ja jeg gjør det på samme måte, men jeg har ikke tid til å gjøre dette om morgenen, det handler jo selvsagt om prioriteringer, men dette klarer ikke jeg å prioritere altså :fnise: Altfor trøtt om morgenen til å stå opp enda tidligere for å vaske sminkekosten også.

Skrevet

Jeg bruker svamp til foundation og den vasker jeg etter hver gang jeg bruker den. (Bruker ikke foundation hver dag). Lunka vann og litt håndsåpe og så skylle godt med vann etterpå.

Skrevet (endret)

Jeg bruker ikke sminkepung, alt blir jo så skittent og ligger bare å samler opp bakterier da. Har to glass stående i et skap på badet ved speilet. Bruker minimalt med sminke, siden hverdagen med et lite barn og jobb er travel nok. Har øyenbrynskygge på brynene, corrector og concealer under øynene, concealer på røde områder eller kviser, pudder over concealer og blush. Hvis jeg har litt mer tid har jeg på øyenskygge og maskara, og er jeg riktig så heldig og har enda litt mer tid påfører jeg flytende eyeliner, flytende foundation og bronzer. Har altså 7 sminkekoster stående i et glass, og sminke stående i det andre.

Børstene burde vaskes et par ganger i uken, der har jeg blitt skikkelig sløv og lat. Vasker dem kanskje annenhver uke, men skal absolutt skjerpe meg!

Endret av Kassiopeia
Gjest Raindrops
Skrevet

Gjør som gjest, vasker kostene etter bruk. Tar ikke så lang tid når man har en rutine på det, for da er de jo ikke så fryktelig skitne egentlig.

Sminken har jeg i skapet på badet, har gitt opp å oppbevare det i toalettmapper, synes det blir så fort uhygienisk oppi der.

Skrevet

Jeg har ingen sminke inne på badet, kremene er i kjøleskapet og min tørre makeup er i sovealkoven.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har eget sminkebord med skuff til å ha det meste i. Koster, maskara og div linere er sortert i noen glass oppå bordet. Har en liten sminkepung i vesken som inneholder et par småting for quick fix av sminken.

Er ikke så flink å vaske kostene, prøver å få det gjort hver 14 dag, og da bruker jeg zalo.

Edit : bør vel legge til at jeg ikke bruker sminke hver dag nå som jeg er syk og hjemmeværende, så da er det begrenset hvor mye kostene blir brukt.

Endret av Miss Lucky
Skrevet

Jeg kjenner jeg får spyellinger av de som ikke får vasket sminkekostene flere ganger i uken....

Skrevet

Jeg kjenner jeg får spyellinger av de som ikke får vasket sminkekostene flere ganger i uken....

Tror nok det er ganske mange som ikke gjør det du..

Skrevet

Tror nok det er ganske mange som ikke gjør det du..

Bra at man har som regel og bare bruke egen sminke og egne koster. :fnise:

Skrevet

Hvorfor er det så ekkelt egentlig? Folk her inne er så jævlig hysteriske når det kommer til hygiene. Herlighet.

Anonymous poster hash: 3c539...f43

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det så ekkelt egentlig? Folk her inne er så jævlig hysteriske når det kommer til hygiene. Herlighet.

Du synes det er helt greit å skippe håndvask etter toalettbesøk også?

Skrevet

Akkurat her må jeg faktisk være enig med gjest. Er du klar over hvor utrolig mange bakterier det kommer i sminkekoster hver gang du bruker de? I mange tilfeller er det grunn nok til at mange sliter med kviser, det er en ordentlig bakteriebombe.

• Liker 1
Skrevet

Du synes det er helt greit å skippe håndvask etter toalettbesøk også?

Vet ikke med deg, men jeg verken tisser eller bæsjer i nærheten av kostene mine. Gnir heller ikke ansiktet mitt i nærheten av toalettskålen, så synes ikke akkurat det kan sammenlignes.

• Liker 4
Skrevet

Vet ikke med deg, men jeg verken tisser eller bæsjer i nærheten av kostene mine. Gnir heller ikke ansiktet mitt i nærheten av toalettskålen, så synes ikke akkurat det kan sammenlignes.

Hmm, du vasker ikke hendene etter og ha vært på do, med andre ord...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...