Gå til innhold

Dere som strikker mye - hvor kjøper dere garn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg strikker en del, både for å gi bort som gave og for salg. Men synes det er dyrt å kjøpe garn i den eneste garnbutikken som er her. Noen som kan anbefale nettbutikk for garn? Og er det noe garn dere anbefaler?

Strikker mye i alpakka.

Anonymous poster hash: 0d85a...7b6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg strikker en del, både for å gi bort som gave og for salg. Men synes det er dyrt å kjøpe garn i den eneste garnbutikken som er her. Noen som kan anbefale nettbutikk for garn? Og er det noe garn dere anbefaler?Strikker mye i alpakka. Anonymous poster hash: 0d85a...7b6

På strikkenett.no og Tjorven på Majorstua. Den på Oslo Vity er veldig koselig og liten, tror den kanskje heter Strikkedilla. En på Sandvika Storsenter også.

Skrevet

Jeg kjøper hos en lokal butikk. Er veldig glad i garnet til Du store Alpakka og Sandnes.

Men det er jo ikke akkurat billig.

Vet mange kjøper garn via Iceyarns eller noe. Tyrkisk garn som er kjempe billig, og visstnok bra.

Anonymous poster hash: b2622...a92
Skrevet

Jeg kjøper aller mest hos pickles.no. Liker fargeutvalget og prisene er ikke så gale, spesielt ikke når jeg sammenligner med hva tilsvarende garn koster i min lokale garnbutikk. Jeg strikker også en del alpakka, forresten. I tillegg liker jeg at fargeutvalget i Extra fine merino er mye større enn jeg har sett i andre butikker (strikker en del av det til barneklær, og det har utrolig god holdbarhet i tillegg til at det fint kan vaskes i maskin, om man ikke sentrifugerer for hardt). Garnet deres er gjennomgående så mykt og godt, mao. kløfritt. Favoritten nå om dagen er 4-tråds merinogarnet. Deilig garn i fine meleringer.

Skrevet

Jeg kjøper aller mest hos pickles.no. Liker fargeutvalget og prisene er ikke så gale, spesielt ikke når jeg sammenligner med hva tilsvarende garn koster i min lokale garnbutikk. Jeg strikker også en del alpakka, forresten. I tillegg liker jeg at fargeutvalget i Extra fine merino er mye større enn jeg har sett i andre butikker (strikker en del av det til barneklær, og det har utrolig god holdbarhet i tillegg til at det fint kan vaskes i maskin, om man ikke sentrifugerer for hardt). Garnet deres er gjennomgående så mykt og godt, mao. kløfritt. Favoritten nå om dagen er 4-tråds merinogarnet. Deilig garn i fine meleringer.

Hvordan er det med leveringstid? Er oppskftene lette?

Skrevet

garnstudio sine garn er billige og gode :)

Skrevet

Er veldig fornøyd med garnstudio! Ellers handler jeg litt hos europris og coop obs.

Skrevet

Hvordan er det med leveringstid? Er oppskftene lette?

De har alltid levert veldig raskt når jeg har bestilt. Det har ofte kommet etter et par dager, en gang til og med dagen etter, men alltid innen noen få dager.

Pickles sine oppskrifter er jo kjent for å være enkle, med et enkelt språk i tillegg til at mange av oppskriftene i seg selv er enkle. Har bl.a. en selverklært "klønete" venninne, som aldri hadde strikket før. Og hun har jammen strikket flere ting derfra. De har også videoer på flere av teknikkene. Og de står markert om oppskriften egner seg for nybegynnere.

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips :) Det var nettbutikker jeg var interessert i å få tips om. Butikker i Oslo er uaktuell da jeg bor på andre kanten av landet.

Anonymous poster hash: 0d85a...7b6
Skrevet

Jeg vet veldig mange handler her: http://www.iceyarns.com/no

Har ikke testet det selv enda. Men folk er kjempe fornøyde med garnet, det er billig, og de leverer visst veldig fort. På døra.

Anonymous poster hash: b2622...a92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...