Gå til innhold

Reiser og stebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Min pappa og mamma har kjøpt seg en liten leilighet i Spania. De har solgt alt de eier i Norge og flyttet ned dit for godt på sine gamle dager.

Jeg har et barn med min mann, han har to fra før. Jeg prøver å reise ned en til to ganger i året med min sønn slik at sønnen får treffe besteforeldrene sine. Stebarna (tenåringer)pleier å få være med annen hvert år, da leier vi en egen leilighet for det er ikke plass til alle hos mine foreldre. Jeg har aldri fått noen reaksjoner på dette før i går, da jeg fikk slengt i trynet at jeg forskjellsbehandlet barna. Vel, jeg kan til en viss grad forstå at det er forskjell, men det er jo sønnen min sine besteforeldre og vi har rett og slett ikke råd til å reise ned alle sammen hvert år.

Jeg vil jo gjerne besøke mine foreldre og ønsker at de skal ha tett kontakt med sitt barnebarn.

Må nesten nevne at stebarna har begge sett besteforeldre hos mor og far og er med mor også på utenlandsreiser. Hva mener dere, er jeg urettferdig som tar med min sønn oftere?

Anonymous poster hash: 7a32b...6d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nesten nevne at stebarna har begge sett besteforeldre hos mor og far og er med mor også på utenlandsreiser. Hva mener dere, er jeg urettferdig som tar med min sønn oftere?

Anonymous poster hash: 7a32b...6d1

Nei.

• Liker 3
Skrevet

Nei, synes det du gjør er helt fair:)

Anonymous poster hash: b10ba...e50
Skrevet

Høres helt greit ut det der. Annenhvert år ferie med mor og annenhvert år ferie med dere i Spania. Kan ikke se at det er urettferdig.

Skrevet

Syns absolutt du gjør det riktig :)

Skrevet

Er det du og sønnen som reiser nedover, eller er mannen din også med?

Skrevet

Synes dette er helt innafor. Du reiser jo for å besøke dine foreldre med barnebarnet deres. Hvem er det som mener du forskjellsbehandler egentlig? De får jo være med på tur, men dette er ikke deres besteforeldre så synes ikke det er naturlig at de skal være med hver gang dere drar på besøk.

Skrevet

Synes det er helt greit. Vi reiser annethvert år med alle 3 barna og annethvert år med bare fellesbarn. Har aldri fått noe reaksjoner på dette. Moren til de andre barna synes det er helt ok, og siden fellesbarn er så liten drar vi på vinter når de andre er på skolen. Noe forskjell blir det alltid med bonusbarn og egne uansett, helt umulig å gjøre alt likt.

Anonymous poster hash: be513...81b

Skrevet

Synes ikke du skal føle du gjør noe galt.

Skrevet

Men hvem klagde over forskjellsbehandling? Og for å sette det litt i perspektiv, tror du vedkommende hadde også klagd om dine foreldre bodde i f.eks Drammen og det var dit - og ikke til syden - du dro med gutten din, et par ganger i året?

• Liker 1
Skrevet

De som reagerer på at ikke særkullsbarna er med på hver eneste tur til fellesbarnets besteforeldre må bare ta seg en pære...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...