Bygdejenta Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #21 Skrevet 3. februar 2014 Vi skal ha middag kl 17. Ingen kaffegjester. Beregner 5 timer. Alt tar tid... Kaffe og kaker kl. 22. Avec serveres sammen med kaffen og kakene. Til desserten serverer vi bare påfyll av drikke til gjestene.Anonymous poster hash: 5b6c2...f4e Det vil si at dåkke serverer kaker rett etter middag? Altså tilbake til mitt opprinelig spørsmål... Når serveres det kaker? Når er det vanlig å servera kaker?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #22 Skrevet 3. februar 2014 Er det vanlig med kaffi og kaker nå for tiden? Anonymous poster hash: 2f1dd...0d9
Bygdejenta Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #23 Skrevet 3. februar 2014 Er det vanlig med kaffi og kaker nå for tiden? Anonymous poster hash: 2f1dd...0d9 Trur det framleis er ganske vanlig med kaffi og kaker ja Men det er mange ulike bryllup, og alt går ikkje på dei gamle tradisjonane lengre. Så om man vil droppa kaffi og kaka, så er nok heller ikkje det noe problem
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #24 Skrevet 3. februar 2014 Trur det framleis er ganske vanlig med kaffi og kaker ja Men det er mange ulike bryllup, og alt går ikkje på dei gamle tradisjonane lengre. Så om man vil droppa kaffi og kaka, så er nok heller ikkje det noe problem Ja det er mulig man fortsatt har dette på landet. Anonymous poster hash: 2f1dd...0d9
Bygdejenta Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #25 Skrevet 3. februar 2014 Ja det er mulig man fortsatt har dette på landet. Anonymous poster hash: 2f1dd...0d9 Trur det er ganske vanlig andre plassar enn bare på landet og. Eg bur i ein by, og her er det valing
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #26 Skrevet 3. februar 2014 Tror aldri jeg har vært i et Oslo-bryllup uten kaffe og kaker.... Anonymous poster hash: 26c73...900 1
Gjest Ciegus Skrevet 3. februar 2014 #27 Skrevet 3. februar 2014 Har aldri hørt om bryllup uten kaker. Har hørt om de som dropper dessert og har kakene som dessert i stedet (noe jeg syns høres greit ut), men aldri om noen som dropper kaker. Gleder meg til kaker, jeg!
Gjest Ciegus Skrevet 3. februar 2014 #28 Skrevet 3. februar 2014 Det vil si at dåkke serverer kaker rett etter middag? Altså tilbake til mitt opprinelig spørsmål... Når serveres det kaker? Når er det vanlig å servera kaker? Og dans og sånt (første dans), pleier man å ha det før eller etter kakene?
Gjest Ahs Skrevet 3. februar 2014 #29 Skrevet 3. februar 2014 Det vil si at dåkke serverer kaker rett etter middag? Altså tilbake til mitt opprinelig spørsmål... Når serveres det kaker? Når er det vanlig å servera kaker? Kjøreplan: 13:30: Vielse 14:30: Fotografering brudepar 15:00: Velkomstdrink/mat 16:00: Brudeparet ankommer 17:00: Vi går til bords. 17:15: Presentasjon, opplysninger, meny 17:20: Forrett 18:00: Tale 1, Brudens far 18:05: Tale 2, Brudgommens far 18:10: Servering 18:40: Tale 3 + 4 Brudgom og brud 19:00: Servering 19:30: Tale 5, brudens forlover 19:40: Tale 6, brudgommens forlover 19:45: Pause 20:00: Dessert 20:30: Tale 7: Takk for maten 23:30: Kake og kaffe 02:00: Nattmat Ser at jeg har glemt av brudevalsen, men den kommer 2130.
Bygdejenta Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #30 Skrevet 3. februar 2014 Kjøreplan: 13:30: Vielse (...) Alltid god hjelp å sjå andre sin kjøreplan. Tusen takk
Gjest Ahs Skrevet 3. februar 2014 #31 Skrevet 3. februar 2014 (endret) Alltid god hjelp å sjå andre sin kjøreplan. Tusen takk Så for å svare deg: det vanlige er å servere kake og kaffe/avec etter middag og etter brudevals. Akkurat tidspunktet for dette kommer an på hvor mange dere er og hvor lenge dere kommer til å sitte til bords, når dere starter middag etc. Hvis dere har bedt kaffegjester er det kjempeviktig å ha en realistisk kjøreplan så dere kommer riktig ut. Vi har ikke kaffegjester da vi synes det er å gjøre noen til "de andre" gjestene, men det er ulike måter å tenke om dette på. Redigert: og for de som har kaffegjester kan det nok være at kaffe og kaker bør komme før brudevals ... Endret 3. februar 2014 av Ahs
Gjest Ciegus Skrevet 3. februar 2014 #32 Skrevet 3. februar 2014 Kjøreplan: 13:30: Vielse 14:30: Fotografering brudepar 15:00: Velkomstdrink/mat 16:00: Brudeparet ankommer 17:00: Vi går til bords. 17:15: Presentasjon, opplysninger, meny 17:20: Forrett 18:00: Tale 1, Brudens far 18:05: Tale 2, Brudgommens far 18:10: Servering 18:40: Tale 3 + 4 Brudgom og brud 19:00: Servering 19:30: Tale 5, brudens forlover 19:40: Tale 6, brudgommens forlover 19:45: Pause 20:00: Dessert 20:30: Tale 7: Takk for maten 23:30: Kake og kaffe 02:00: Nattmat Ser at jeg har glemt av brudevalsen, men den kommer 2130. Åh, glimrende!
Wurtzel Skrevet 3. februar 2014 #33 Skrevet 3. februar 2014 Tusen Takk for kjøreplan! ! :-D Alltid trodd det var kaffe/kaker så brudevals. Hvordan gjør dere det??
Gjest Ahs Skrevet 3. februar 2014 #34 Skrevet 3. februar 2014 Tusen Takk for kjøreplan! ! :-D Alltid trodd det var kaffe/kaker så brudevals. Hvordan gjør dere det?? Det tror jeg at man kan gjøre litt som man vil med.. vi tar dans før kaker - så alle får rørt seg litt og middagen sunket i magen. Kanskje gjør vi det "feil" .. men det spiller ingen rolle:)
Wurtzel Skrevet 3. februar 2014 #35 Skrevet 3. februar 2014 Syntes det høres veldig lurt ut jeg. Men ofte blir vel en pause etter middag mens man gjør om lokale til dansegulv og småbord. Men da er det jo like greit å starte dansinga med en gang. Så er festen i gang:-D
Lillymin Skrevet 3. februar 2014 #36 Skrevet 3. februar 2014 JA. Det er knapt, og det skal ikke store forsinkelsene til før det går ut over kaffegjestene. 3 timer er lite! Beklager, men dette opplegget er rett og slett uomtenksomt ovenfor kaffegjestene. Man føler seg aldri så lite velkommen og annenrangs som når man må stå og vente på at andre skal bli ferdig med å kose seg med noe man selv ikke er invitert til. Skal dere ha kaffegjester så må dere rett og slett legge opp til at de slipper å vente, noe annet er fryktelig uhøflig. Fremskynd middagen med en time. Da blir det mindre tid på fotografering, men man får tatt mange bilder i løpet av en time også. Eventuelt kan dere vurdere å ta dem før vielsen.Anonymous poster hash: 26c73...900 Jeg tenkte vel heller at det hadde vært uomtenksomt å invitere noen i et bryllup til kaffien kl ni.. synes det var så sent, men har ikke lyst til at de skal måtte vente. Fotograferingen har vi tatt i med tiden på, fotografen sa at det var greit å sette av 2 timer, men at det sikkert ikke tok 2 timer, så jeg tenkte vel det var slingringsmon der, men det blir jo på feil side av middagen... Glad jeg spurte om det her, har jo ikke akkurat gjort dette før, så er litt prisgitt hva folk rundt meg sier. Lurer på om vi kanskje må revurdere hele kaffi-gjest greiene, ha heller alle til middagen. For jeg ser jo litt for meg at 1 time fotografering kan bli litt knapt, med barn ol. Noen som har erfaring med det?
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2014 #37 Skrevet 4. februar 2014 Har dere kaffegjester så blir kaffe og kaker klokken 21, alt for seint.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #38 Skrevet 4. februar 2014 Jeg tenkte vel heller at det hadde vært uomtenksomt å invitere noen i et bryllup til kaffien kl ni.. synes det var så sent, men har ikke lyst til at de skal måtte vente. Fotograferingen har vi tatt i med tiden på, fotografen sa at det var greit å sette av 2 timer, men at det sikkert ikke tok 2 timer, så jeg tenkte vel det var slingringsmon der, men det blir jo på feil side av middagen... Glad jeg spurte om det her, har jo ikke akkurat gjort dette før, så er litt prisgitt hva folk rundt meg sier. Lurer på om vi kanskje må revurdere hele kaffi-gjest greiene, ha heller alle til middagen. For jeg ser jo litt for meg at 1 time fotografering kan bli litt knapt, med barn ol. Noen som har erfaring med det? Jeg er også enig i at kl 21 er for sent. Og venting er ikke bra. Skjønner godt at det er vanskelig det der - det er litt av en kabal som skal gå opp. Jeg ville likevel vurdert seriøst i ditt tilfelle å fremskynde middagen en time. Det er heller ikke noe særlig for brudeparet å sitte i middagen å stresse fordi gammeltante Agnes spontant bestemte seg for å holde en liten tale og ikke heeelt klarer å avslutte etter 15 minutter, og man vet at man allerede burde ha begynt på desserten fordi kaffegjestene kommer snart. Anonymous poster hash: 26c73...900
Lillymin Skrevet 4. februar 2014 #39 Skrevet 4. februar 2014 Har dere kaffegjester så blir kaffe og kaker klokken 21, alt for seint. Det var jo det jeg sa.....
Lillymin Skrevet 4. februar 2014 #40 Skrevet 4. februar 2014 Jeg er også enig i at kl 21 er for sent. Og venting er ikke bra. Skjønner godt at det er vanskelig det der - det er litt av en kabal som skal gå opp. Jeg ville likevel vurdert seriøst i ditt tilfelle å fremskynde middagen en time. Det er heller ikke noe særlig for brudeparet å sitte i middagen å stresse fordi gammeltante Agnes spontant bestemte seg for å holde en liten tale og ikke heeelt klarer å avslutte etter 15 minutter, og man vet at man allerede burde ha begynt på desserten fordi kaffegjestene kommer snart. Anonymous poster hash: 26c73...900 Endten så flytter vi middagen en time frem, ellers så inviterer vi alle til middagen.Mye å tenke på ja! Og det siste jeg vil er at alt bare skal bli rot, stress og kaos.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå