Gå til innhold

Kaffi og kaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kor lenge etter middagen hadde dere/skal dere ha kaffi og kake?

Og korleis organiserte dere kaffi og kake serveringa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi startet sent (middag kl 18), og middagen trakk (selvfølgelig ;) ) lengre ut enn planlagt. Planen var egentlig å ha 1,5 timer mellom middag og kaker, det endte opp med å bli noe sånt som i underkant av en time. Og det synes jeg var litt for lite (samtidig så kunne vi ikke ha hatt det noe senere, for klokka var nesten midnatt). Folk var veldig mette etter middagen, og dessert var jo det de hadde spist sist. Så vi satt igjen med et lass med kake. Ikke for det - det ble jo en luksusproblemstilling. Det var ganske tydelig at folk koste seg hele veien, men jeg tror nok mange ville satt pris på en litt lengre pause.

Anonymous poster hash: 26c73...900
Skrevet

Serveres kaffe og avec til desserten eller til kakene?

Beklager at jeg spør i tråden din TS, men jeg lurer på det samme som deg. Har knapt vært i et norsk bryllup så vet ikke hva som er vanlig...

Skrevet

Beklager at jeg spør i tråden din TS, men jeg lurer på det samme som deg. Har knapt vært i et norsk bryllup så vet ikke hva som er vanlig...

Vi hadde

- middag

- kaffe og avec

- kaker

Skrevet

Har dere kaffegjester eller skal alle gjestene komme til middag?

Skrevet

Er nok mest vanlig med middag+desser og deretter kaker og kaffi litt seinare... Min vi tenker å ha kaffi tilgjengelig til desserten og, sjølv om det ikkje er alle som velger dette. Men det er mange i min familie som liker kaffi til det søte ;)

Har dere kaffegjester eller skal alle gjestene komme til middag?

Vi har kaffigjester som kommer etter middagen.

Skrevet

Er nok mest vanlig med middag+desser og deretter kaker og kaffi litt seinare... Min vi tenker å ha kaffi tilgjengelig til desserten og, sjølv om det ikkje er alle som velger dette. Men det er mange i min familie som liker kaffi til det søte ;)

Da må ikke middagen trekkes for langt ut, for det er veldig kleint å stå på gangen og vente. Man føler seg veldig fort som annenrangs gjest da og bare fri bar kan bøte på det.

• Liker 9
Skrevet

Da må ikke middagen trekkes for langt ut, for det er veldig kleint å stå på gangen og vente. Man føler seg veldig fort som annenrangs gjest da og bare fri bar kan bøte på det.

Det var vel ikkje detta eg tenkte på no. Men kor lenge etter middagen det skal serveras kaffi og kaker. Planen på kaffigjester er klar, og dette tenker eg ordner seg heilt fint :danse: Og til din opplysning har vi fri bar ;) Ikkje at vi har valgt dette for å bøte på evt venting, noe eg er temmelig sikker på at det ikkje blir. God planlegging ordner det ;)

• Liker 1
Skrevet

Det var vel ikkje detta eg tenkte på no. Men kor lenge etter middagen det skal serveras kaffi og kaker. Planen på kaffigjester er klar, og dette tenker eg ordner seg heilt fint :danse: Og til din opplysning har vi fri bar ;) Ikkje at vi har valgt dette for å bøte på evt venting, noe eg er temmelig sikker på at det ikkje blir. God planlegging ordner det ;)

Det sier de alle og så har middagen plutselig trukket to timer i overtid.

Skrevet

Vi hadde

- middag

- kaffe og avec

- kaker

Kan eg spørra om kor lenge etter middagen dåkke hadde kaker?

Skrevet

Ja men jeg tenkte på konjakk etc (med kaffe), serveres det til dessert eller kaker? Eller, hva drikker man til desserten for å si det på en annen måte?
Skrevet

Kan eg spørra om kor lenge etter middagen dåkke hadde kaker?

Det var jeg som hadde det første svaret der oppe :)

Skrevet

Ja men jeg tenkte på konjakk etc (med kaffe), serveres det til dessert eller kaker? Eller, hva drikker man til desserten for å si det på en annen måte?

Er ikkje 100% sikker på dette, men rekner med at ein følger vanlig skikk når det gjeld bryllup også.

Då skal kaffi og konjakk serveras med kaker etter middagen (forrett+middag+dessert)

Til dessert servers vin eller dessertvin og evt. alkoholfritt for dei som ynskjer det.

Det var jeg som hadde det første svaret der oppe :)

Ja, beklager, gikk litt fort i svingane :plystre:

Takk for svar :)

Skrevet

Hvor lang tid regner dere på middagen da?

Skrevet

Hvor lang tid regner dere på middagen da?

Ca 4 timar. 3-rettars. 40 gjester.

Vi trur middagen realistisk vil ta litt over 3 timar, men vi rekner dagen utifrå at middagen tar 4 timar.

Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden din. VI er ca 24 gjester til middagen, 3 retter, men ikke så mange taler (så vidt jeg vet). Vi regner 3 timer på middagen, egentlig mest fordi at jeg synes det blir for sent å invitere noen til kaffi senere enn åtte på kvelden. Vielsen er kl 13.30, vi skal fotograferes kl 15, og fotografen ville beregne 2 t på det, selv om det sikkert ble kortere (vi skal fotograferes rett ved kirken og lokalet). Så skal vi spise kl 17, og så kommer kaffi gjestene kl 20.... uff, det høres kanskje litt knapt ut??

Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden din. VI er ca 24 gjester til middagen, 3 retter, men ikke så mange taler (så vidt jeg vet). Vi regner 3 timer på middagen, egentlig mest fordi at jeg synes det blir for sent å invitere noen til kaffi senere enn åtte på kvelden. Vielsen er kl 13.30, vi skal fotograferes kl 15, og fotografen ville beregne 2 t på det, selv om det sikkert ble kortere (vi skal fotograferes rett ved kirken og lokalet). Så skal vi spise kl 17, og så kommer kaffi gjestene kl 20.... uff, det høres kanskje litt knapt ut??

JA. Det er knapt, og det skal ikke store forsinkelsene til før det går ut over kaffegjestene. 3 timer er lite! Beklager, men dette opplegget er rett og slett uomtenksomt ovenfor kaffegjestene. Man føler seg aldri så lite velkommen og annenrangs som når man må stå og vente på at andre skal bli ferdig med å kose seg med noe man selv ikke er invitert til. Skal dere ha kaffegjester så må dere rett og slett legge opp til at de slipper å vente, noe annet er fryktelig uhøflig.

Fremskynd middagen med en time. Da blir det mindre tid på fotografering, men man får tatt mange bilder i løpet av en time også. Eventuelt kan dere vurdere å ta dem før vielsen.

• Liker 4
Skrevet

Må sei meg litt enig med AB over her... Taler kan det fort bli flere enn antatt, med mindre du har ein svigerfamilie som min. Der det er fleire eg veit 100% sikkert at ikkje holder taler.

Godt mulig dåkke klare å holda middagen innforbi 3 timar, men du må huska å rekna med at det tar tid å setta seg til bords, det tar tid å servera og det tar tid å rydda vekk frå middagen. Som fleire har nevnt er det kjedelig for kaffigjester å komma midt i middagen. Då er det faktisk bedre å bli bedt ein time seinare.

Men igjen er det veldig individuelt på kor lang tid middagen tar. Har hørt om mange som holdt middagen innforbi 3 timar. :Nikke: Men er du usikker ville eg planlagt med ein time ekstra ;)

Skrevet

Vi hadde invitert til middag kl 17, men folk var ikke tilbords før 1730-ish, og middagen varte lengre enn planlagt, mange talere vi ikke visste om. Tror ikke kakene ble servert før 2230.. Dere har jo ikke lagt inn noe slingringsmonn noe sted her, vi hadde slingringsmonn mellom fotografering og middag, men kom allikevel litt sent til lokalet. (vielse 1330 og fotografering 1430).

Det at dere ikke er så mange taler jo til deres fordel, men det høres knapt ut ja. Vi hadde ikke kaffegjester så vi slapp å bekymre oss for dem. Men det er en av faktorene som potensielt kan bli et stressmoment.

Skrevet

Vi skal ha middag kl 17.

Ingen kaffegjester.

Beregner 5 timer.

Alt tar tid...

Kaffe og kaker kl. 22.

Avec serveres sammen med kaffen og kakene.

Til desserten serverer vi bare påfyll av drikke til gjestene.

Anonymous poster hash: 5b6c2...f4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...