Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og skal flytte. Problemet er at jeg ikke har lappen og kan ikke leie bil selv. Fordelen er at jeg ikke var så mye store ting så i utgangspunktet så kan jeg pakke i kofferter og flytte til fots. Tar en halv time å gå dit, men blir sikkert ti turer for å få med seg alt. Sendte en melding til ei venninne som har lappen og stasjonsvogn og lurte på om hun hadde mulighet til å kjøre et par turer. Men hun svarer ikke. Ikke når jeg ringer en gang. Var det frekt av meg å spørre om hjelp?

Anonymous poster hash: 7e7a9...0b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor gode venner det er og om du pleier å hjelpe henne med ting eller ikke.

Skrevet

Vi pleier og møtes og ser serier og spise middag sammen. Ellers har hun ikke spurt meg om hjelp før og det var første gang jeg spurte.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg synes ikke det var frekt, men du bør tilby en form for betaling, enten gjentjenester eller penger.

• Liker 4
Gjest ms_kwang
Skrevet

Drit med venner som ikke hjelper til når du trenger hjelp >.<
Eller om man hjelper de vennene når de spør, men når DU trenger hjelp, så får du ikke hjelp...Det er kjipt :(

Skrevet

Skal du flytte akkurat , eller er dette noe du planlegger? Dersom du håper at hun skal stille opp akkurat nå, er det kanskje litt teit gjort av deg å forvente at hun har anledning til å stille opp uten forvarsel.

Men dersom det er snakk om flytting om noen dager/uker, ser jeg ikke problemet med å spørre - men det er (ihvertfall i min omgangskrets) vanlig å spandere middag på vedkommende etter endt flytting.

• Liker 5
Skrevet

Ikke ring/spør/send melding ang. dette flere ganger ihvertfall. Så får du heller se hva hun gjør. Snodig av henne å ikke svare, jeg synes ikke du var frekk.

Men hva med en maxitaxi som du stuer full?

Anonymous poster hash: 4188d...12e
Skrevet

Ja jeg tilbydde bensinpenger også litt for strevet. Skal flytte om et par uker, men tenkte hvis hun ikke hadde tid så er jo det en ærlig sak. Kommer ikke til å mase mer hvertfall. Maxitaxi er en god idé. Takk for tips!

Skrevet

Hvis du skrev en hyggelig mld, så synes jeg ikke det var frekt. Jeg hadde hjulpet dersom en av mine venner trengte hjelp til dette! Og jeg hadde også spurt om det var jeg som skulle flytte, så klart hadde jeg det.. Når jeg kan få hjelp til noe på 30 min som ellers ville tatt minst en dag..

Anonymous poster hash: 9722c...ea4
  • Liker 3
Skrevet

Det er en helt ærlig og grei sak. Har selv bil, og flere venninner har spurt om hjelp i forbindelse med flytting, møbelinnkjøp og annet som krever bil.

Så lenge en får kompensasjon for strev å innsats er det ingen problem (i form av penger, tjenester eller annet).

Kan jo være hun er på jobb, sover, er syk eller av en eller annen grunn ikke har mulighet til å svare deg for øyeblikket. La det gå en dag, kanskje to, før du gir opp :-) har vært helg, mulig hun er fyllesyk eller kan ha glemt/mista telefonen på byen, det skjer.

• Liker 2
Skrevet

Det er en helt ærlig og grei sak. Har selv bil, og flere venninner har spurt om hjelp i forbindelse med flytting, møbelinnkjøp og annet som krever bil.

Så lenge en får kompensasjon for strev å innsats er det ingen problem (i form av penger, tjenester eller annet).

Kan jo være hun er på jobb, sover, er syk eller av en eller annen grunn ikke har mulighet til å svare deg for øyeblikket. La det gå en dag, kanskje to, før du gir opp :-) har vært helg, mulig hun er fyllesyk eller kan ha glemt/mista telefonen på byen, det skjer.

Sendte melding for ei uke siden og ser hun er aktiv på Facebook, så derfor jeg ble litt usikker.

Skrevet

Sendte melding for ei uke siden og ser hun er aktiv på Facebook, så derfor jeg ble litt usikker.

Spør på facebook om hun fikk meldingen din? Unnskyld deg med at du ikke vil mase, og si at du selvfølgelig er villig til å betale bensinpenger etc.

Anonymous poster hash: 02716...a90

• Liker 4
Skrevet

Dersom hun ikke pleier å kjøre deg rundt og sånn synst jeg ikke det var frekt. Er selv student og har bil, og opplever ofte at de jentene i klassen jeg henger med spør meg om ikke jeg kan kjøre de hit og dit, plukke de opp der og der.. kjøre og hente den og den møbelen.. og jeg får aldri noe for det. Er jo snakk om små-turer på 10-15 min og sånn, men i lengden blir det jo litt, og får nesten aldri et takk en gang. Er kanskje meg som er smålig, men det kan være veldig irriterende visst situasjonen er sånn! Men hun burde jo svare da.. synst du kan sende en mld på facebook og spør om hun har sett meldingen, og tilby henne betaling for turen :)

• Liker 1
Skrevet

Kan jo sette opp en lapp på uni å høre om noen vil ta jobben for noen kr. Er vel mange med bil der.

• Liker 1
Skrevet

Dersom hun ikke pleier å kjøre deg rundt og sånn synst jeg ikke det var frekt. Er selv student og har bil, og opplever ofte at de jentene i klassen jeg henger med spør meg om ikke jeg kan kjøre de hit og dit, plukke de opp der og der.. kjøre og hente den og den møbelen.. og jeg får aldri noe for det. Er jo snakk om små-turer på 10-15 min og sånn, men i lengden blir det jo litt, og får nesten aldri et takk en gang. Er kanskje meg som er smålig, men det kan være veldig irriterende visst situasjonen er sånn! Men hun burde jo svare da.. synst du kan sende en mld på facebook og spør om hun har sett meldingen, og tilby henne betaling for turen :)

Jeg har også hatt bil i studietiden. Flyttet for et utall mennesker, aldri fått noe som helst for det i kompensasjon. Folk er helt rå på å bruke andre. Uten takk. TS: din utakknemlige lille sopp, bestill taxi din jævka gniene fattislus. Ellers kan du tilby jenta en konkret sum som betaling.

Skrevet

Jeg har også hatt bil i studietiden. Flyttet for et utall mennesker, aldri fått noe som helst for det i kompensasjon. Folk er helt rå på å bruke andre. Uten takk. TS: din utakknemlige lille sopp, bestill taxi din jævka gniene fattislus. Ellers kan du tilby jenta en konkret sum som betaling.

Åj, du er bitter skjønner jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...