AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Vi er i en litt vanskelig sitvasjon å håper dere kan hjelpe med litt informasjon. kjæresten min eier huset sitt alene. vi har en del regninger og har hatt det vanskelig økonomisk begge to. vi har nå flyttet sammen, å kommer til å få det lettere økonomisk framover pga forskjellige endringer.Jobb etc vi tenker på å ta opp et lån.med sikkerhet. han har betalingannmerkning. Da tenker jeg på Blue Step f.eks. er det noen andre som har tatt opp lån med sikkerhert men med betalingsannmerkning? hvilken plasser har vi å velge fra? å hva bør vi tenke på? håper virkelig på svar. mvh Connie Anonymous poster hash: a29f7...6aa Anonymous poster hash: a29f7...6aa
estrella Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Jeg hadde prøvd alt mulig annet før jeg hadde tatt opp lån via ulike banker ala der dere tenker på. Kun fordi det er så høye renter og dyr nedbetaling (med mindre du vet du får betalt alt tilbake i løpet av neste mnd eller to). Hva med å gå gjennom det dere har, selge det som er salgbart og dere ikke må ha? Evt. høre med familie om dere kan låne litt (skriv for all del kontrakt på summen og at det skal betales tilbake sånn og sånn innen da og da, slik at det ikke blir krangling og lignende mellom dere og familie)? Evt høre med banken din om du kan få låne hos dem?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Renten er rundt 7 % så det mener jeg ikke er så veldig gale. Får ikke lån hos banken. Da har vi bare en å forholde oss til.Anonymous poster hash: a29f7...6aa
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Renten er rundt 7 % så det mener jeg ikke er så veldig gale. Får ikke lån hos banken. Da har vi bare en å forholde oss til.Anonymous poster hash: a29f7...6aa Enig med den over. Hvor lenge blir anmerkningen stående? Kan dere eventuelt vente til den blir borte, og kjøpe da? Og heller spare som gale i mellomtiden, så banken blir glad?Anonymous poster hash: 378d2...e95
estrella Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Renten er rundt 7 % så det mener jeg ikke er så veldig gale. Får ikke lån hos banken. Da har vi bare en å forholde oss til.Anonymous poster hash: a29f7...6aa Som sagt, jeg hadde gjort alt for å unngått det. 7% er faktisk. Jeg har gjort det selv en gang, det var skikkelig teit av meg, jeg hadde jo ikke noe mer penger måneden eller halvåret senere, faktisk hadde jeg litt mindre, for nå måtte jeg jo betale en minstesum tilbake. Så jeg hadde prøvd alt mulig annet før jeg hadde gjort det. Jeg kommer aldri til å ta opp slikt lån igjen. Finnes det nada muligheter å komme seg ut av dette på en annen måte, enn det lånet? Har dere solgt alt som kan selges? Har dere mulighet for å jobbe litt mer enn dere gjør nå (om så bare for en kortere periode)? Ingen som kan hjelpe dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå