Gå til innhold

Gamle klassevenner overser meg når jeg møter dem

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg møtt på flere jeg gikk i klasse med på butikken, men man ser tydelig at de har sett meg, men kikker en annen vei når de passerer meg for så å kikke rett frem igjen når de har passert meg. Ikke alle har gjort det, men 3 av 4. Skjønner ikke hvorfor? Jeg er ikke personen til å prate mye, men det går da an å bare si hei? Det er jo litt sårende. Og det er ikke så mange år siden vi gikk i klasse sammen så det er ingen tvil om de skulle kjenne meg igjen eller ikke.
Ei annen ei som tydeligvis jobbet i den butikken jeg var innom unngikk meg også. Det var 2 som jobbet der og den andre ansatte hjalp en annen kunde, men denne gamle klassevenninnen gikk rundt å "latet som hun var opptatt med noe" for å unngå meg. Det var ingen andre i butikken heller.

Jeg har fått barn for et år siden så det hadde jo vært hyggelig om de viste litt interesse og kom å så babyen min, eller i det minste bare sa hei.
Hvorfor unngår de meg slik tror dere?

Anonymous poster hash: d53d5...818
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er adferd som tyder på at det foregår noe. Du blir antageligvis den siste som får høre om saken. Det eneste rådet jeg kan gi er å ignorere dem med stil og så vil det da etterhvert komme frem hva det her gjelder. Da blir rådet mitt: Ikke la svinmerrene slippe unna billig.

• Liker 1
Skrevet

Det kan være mange grunner - men ikke ta det personlig. Det handler nok ikke om deg, men om de selv.

Selv er jeg den personen som unngår alle gamle klassekamerater - fordi jeg føler meg mislykka i forhold til alle andre. Jeg orker ikke spørsmål om hva jeg gjør og hva som har skjedd i livet mitt, fordi jeg er så mislykka på alle måter.

Kanskje det handler om det?

Var dere nære venner på skolen?

Anonymous poster hash: 807cf...c7a
  • Liker 2
Skrevet

Mobbet du noen på skolen? Hadde du god kontakt med de som overser deg?

Gjest Summers
Skrevet

De vet vel ikke hva de skal si til deg, synes selv samtalene med gamle kjente er kleine og jeg blir usikker på om jeg skal hilse eller ikke. Er ikke noe stygt ment. Men om du vil snakke med dem så er det jo bare for deg å vise at du ser dem så vet de at du vil snakke med dem og kommer de sikkert og hilser på babyen din.

Ellers tror jeg man bør lære at venner er dynamisk, man mister dem hele tiden for man kommer i andre livssituasjoner, går man ikke lenger på samme skole så vokser man ofte fra de vennene, man må jobbe for å beholde gamle venner(det gjør du jo ikke når du ikke engang hilser på dem) og man må jobbe for å få nye.

Uansett, føler med deg, utrolig trist når man opplever at folk ignorerer en.

• Liker 1
Skrevet

Det kan være mange grunner - men ikke ta det personlig. Det handler nok ikke om deg, men om de selv.

Selv er jeg den personen som unngår alle gamle klassekamerater - fordi jeg føler meg mislykka i forhold til alle andre. Jeg orker ikke spørsmål om hva jeg gjør og hva som har skjedd i livet mitt, fordi jeg er så mislykka på alle måter.

Kanskje det handler om det?

Var dere nære venner på skolen?

2 av dem har jeg gått mye med, men ikke så mye med de ande. Hun ene var jeg til og med bestevenn med i mange år som liten og hun har flyttet inn i nabolaget (som leieboer).

Som sagt så er jeg ikke så veldig skravlesyk, men jeg pleier alltid å si hei og smile.

Skrevet

2 av dem har jeg gått mye med, men ikke så mye med de ande. Hun ene var jeg til og med bestevenn med i mange år som liten og hun har flyttet inn i nabolaget (som leieboer).

Som sagt så er jeg ikke så veldig skravlesyk, men jeg pleier alltid å si hei og smile.

Det er vanskelig å svare på dette, men iblant mister man bare kontakten.

Men tror du de kan føler seg mislykka i forhold til deg? Har du noe som de ikke har? Kanskje de er redd for å få spørsmål?

Jeg er iallfall livredd for å få spørsmål, fordi jeg hverken har mann, barn, utdannelse, egen bolig - også bor jeg hjemme og sliter veldig...

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurte meg unna ei gammel klassevenninne for litt siden da jeg så henne på butikken. Jeg hadde tatt en kjapp tur, usminka og daff, orket derfor ikke å slå av en prat med ei venninne jeg ikke har sett på 10 år. Har ingenting i mot henne i det hele tatt, så det var ikke noe personlig mot henne.

Så det trenger ikke være noe som skjer, eller at de har noe i mot deg. :)

• Liker 3
Skrevet

Det høres sikkert barnslig ut, men tror jeg sletter dem fra vennelisten min på facebook. Ser liksom ikke helt hvorfor jeg skal ha dem der når de overser meg.

• Liker 2
Skrevet

Skriver under på det "latersbaby" skrev. hehe

Skrevet

Det høres sikkert barnslig ut, men tror jeg sletter dem fra vennelisten min på facebook. Ser liksom ikke helt hvorfor jeg skal ha dem der når de overser meg.

La det ligge.

• Liker 1
Skrevet

Du bør finne ut hvorfor de overser deg. Det er så utrolig mange grunner til det, og kanskje ingenting har med deg som person å gjøre. Forstår du ikke det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurte meg unna ei gammel klassevenninne for litt siden da jeg så henne på butikken. Jeg hadde tatt en kjapp tur, usminka og daff, orket derfor ikke å slå av en prat med ei venninne jeg ikke har sett på 10 år. Har ingenting i mot henne i det hele tatt, så det var ikke noe personlig mot henne.

Så det trenger ikke være noe som skjer, eller at de har noe i mot deg. :)

Men det vet ikke hun noe om siden hun ikke er tankeleser.

• Liker 1
Skrevet

Opplever stadig det samme, spesielt med en som jobber på nærbutikken her (vi gikk i samme klasse). Ser ikke opp, møter ikke blikket mitt, sier ikke hei.

Skrevet

Jeg husker en gang jeg møtte en gammel klassevenninne som jeg hadde gått hele grunnskolen med og vi hadde gått i paralellklasse på vgs.

Vi hadde ikke sett hverandre siden vgs, og det var sikkert 10 år siden.

Jeg hadde nettopp hatt en ganske opprivende og alvorlig krangel med kjæresten, og etter å ha grått ifra meg dro jeg til Oslo sentrum og virret rundt med følelsene og tankene mine.

Plutselig ser jeg denne gamle klassevenninnen min - vi er facebook-venner - og jeg gjemmer meg for henne. Jeg bare ORKER ikke å prate med henne, der hun kommer drassende på mann og barn. Hun smiler og er glad og de ser veldig glade ut.

Jeg bare orket ikke ... orket ikke vise mitt mislykkede jeg ... heldigvis så hun meg ikke ...

• Liker 1
Skrevet

Får bare prøve å glemme det da. Synes bare det var litt ubehagelig/ekkelt.

Skrevet

Men man bør kanskje tenke sånn, siden alle har sine grunner. Det er jo derfor vi skriver her for å fortelle hvorfor vi unngår folk vi ser så sjeldent.

Er annerledes med de vi ser ofte, for de trenger man ikke steile seg opp for.

• Liker 2
Skrevet

Får bare prøve å glemme det da. Synes bare det var litt ubehagelig/ekkelt.

Om du vet du har sagt eller gjort noe vondt mot de, så vet du det.

Om du vet at du ikke har sagt eller gjort noe vondt mot de, så er det noe de selv sliter med.

Husk at det ikke handler om deg som person, men at de kanskje ikke orker å prate akkurat da. Det kan være så mange grunner!

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt ikke, men jeg sier det slik at ts kan se at det ikke alltid er noe vondt som ligger bak.

Dessuten kunne jo hun sagt hei til meg også, det hadde jeg ikke tenkt på før... kan jo være hun ikke liker meg, eller lager/har hørt noen rykter om meg bak min rygg da?? ;)

Poenget mitt er at det er lite vits å overanalysere alt, om ikke gamle venner hilser på deg - så gå bort å hils på dem. Problem solved.

Skrevet

Men man bør kanskje tenke sånn, siden alle har sine grunner. Det er jo derfor vi skriver her for å fortelle hvorfor vi unngår folk vi ser så sjeldent.

Er annerledes med de vi ser ofte, for de trenger man ikke steile seg opp for.

Nei vel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...