AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Har f.eks. en søster som er veldig dårlig på å svare på sms. Ofte svarer hun ikke i det hele tatt, andre ganger etter 1-2 dager. Hun har alltid telefonen på seg og skal sånn sett være veldig tilgjengelig, men hun er bare elendig til å svare selv om hun har et hav av tid til det. Så da har det hendt at jeg har skrevet et svar til henne og rett før jeg skal sende tenkt at "nei, jeg drøyer det noen timer" (så lenge det ikke haster å få svar). Spiller også et online-spill hvor vi samtidig skriver på Skype. Veldig mye av det som blir skrevet der blir aldri besvart. Det resulterer i at jeg i ren refleks begynner på å skrive et svar, men stopper og backspace'er og tenker at "nei, jeg gidder ikke å svare i en så dårlig chat". Det er jeg som er sjefen i det spillet, i mitt lag, men veldig mye av det de sier eller spør om nå som jeg rett og slett ikke gidder å svare på. Jeg tenker at så lenge de ikke er helt avgjørende for oss at jeg svarer, så får det bare være. I starten var jeg langt hyggeligere og svarte på tilnærmet 100 % av det folk hadde å fortelle eller spørre om, men man gir jo opp sånne folk ganske kjapt, sånne som er elendige til å svare. Nå spiller vi fortsatt i laget mitt etter noen måneder, men ut ifra et rasjonelt ståsted ser den chat'ën helt latterlig ut, med veldig mye som aldri blir besvart. Hvordan håndterer du mennesker som ikke vet når det er en SELVFØLGE at de skal svare? I de lagene hvor jeg ikke er sjef har jeg bare stukket etter en stund, og folk lurer på hva som har skjedd. Anonymous poster hash: c0415...fc6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Spør henne hvorfor hun ikke svarer? Anonymous poster hash: 5cec6...a12 1
oeas Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Hva som kan føles som en selvfølge for deg, trenger ikke være noen selvfølge for andre. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Jeg synes det er jævlig slitsomt og masete med folk som forventer svar på alle mulige tulle-, fjase- og ikke så veldigviktig-meldinger. Vi er tilgjengelige over alt hele tiden for tiden. Har måtte oppdra noen venner som forventer svar på alt mulig innen kort tid. For no stress! Anonymous poster hash: 50f08...53e 10
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Ja, det er veldig irriterende. Som regel, når man sender en melding til en person, så svarer jo personen så fort man ser sms-en. Om man er på jobb, så kan det jo gå noen timer før man svarer. Jeg svarer alltid ganske fort, men husker jeg en gang svarte etter 1 dag, pga det var så mye som skjedde akkurat da. En annen gang svarte jeg ikke på 1 uke, fordi jeg var i utlandet og hadde ikke med mobilen. Den var avslått og lå hjemme. Om jeg sender en melding til noen og spør om personen vil være med å trene ikveld, eller om vil være med på kino ikveld, så er det jo greit å svare ja eller nei. Hadde en venninne som ikke svarte i det hele tatt, og jeg satt og ventet på svar. Hadde jeg visst at hun ikke svarte, kunne jeg jo avtalt med noen andre... Anonymous poster hash: eeb9c...f33
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Jeg synes det er jævlig slitsomt og masete med folk som forventer svar på alle mulige tulle-, fjase- og ikke så veldigviktig-meldinger. Vi er tilgjengelige over alt hele tiden for tiden. Har måtte oppdra noen venner som forventer svar på alt mulig innen kort tid. For no stress! Anonymous poster hash: 50f08...53e Det er greit om det bare er noe tulle og kose og dilledall-meldinger Men når det gjelder konkrete spørsmål, er det greit å få svar .... Anonymous poster hash: eeb9c...f33 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Ja, det er veldig irriterende. Som regel, når man sender en melding til en person, så svarer jo personen så fort man ser sms-en. Om man er på jobb, så kan det jo gå noen timer før man svarer. Jeg svarer alltid ganske fort, men husker jeg en gang svarte etter 1 dag, pga det var så mye som skjedde akkurat da. En annen gang svarte jeg ikke på 1 uke, fordi jeg var i utlandet og hadde ikke med mobilen. Den var avslått og lå hjemme. Om jeg sender en melding til noen og spør om personen vil være med å trene ikveld, eller om vil være med på kino ikveld, så er det jo greit å svare ja eller nei. Hadde en venninne som ikke svarte i det hele tatt, og jeg satt og ventet på svar. Hadde jeg visst at hun ikke svarte, kunne jeg jo avtalt med noen andre... Anonymous poster hash: eeb9c...f33 Eller du kunne ringt i stedet. Eller du kunne planlegge å gjøre noe annet siden det tok så lang tid å få svar. Verre er det ikke. Anonymous poster hash: 50f08...53e 6
Gjest Eurodice Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 Sjef i et onlinespill? Det er nok av største viktighet å få raskt svar da. Hva med virkeligheten? Får du raskere svar på meldinger? 1
oeas Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Hvis du på død og liv skal ha svar på et spørsmål, er det naturlig å ringe. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Det er greit om det bare er noe tulle og kose og dilledall-meldinger Men når det gjelder konkrete spørsmål, er det greit å få svar .... Anonymous poster hash: eeb9c...f33 Tja, det spørs virkelig hva det er. Og det ikke alle som sitter med mobilen i hånda hele tiden heller. Noen ganger legger man mobilen vekk, har ikke tid til å svare, glemmer å svare, har besøk og prioriterer å snakke med gjesten i stedet for å kikke på alle meldingene som tikker inn. Osv osv... Anonymous poster hash: 50f08...53e
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Det er da ingen menneskerett å få tak i folk på minuttet, uansett om de har telefonen på seg hele tiden. Er det noe viktig ringer man, enten får man svar eller så får man ikke svar. Får man ikke svar må man bare godta det og kanskje ringer vedkommende tilbake når det passer. Anonymous poster hash: 19362...3e4 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #12 Skrevet 2. februar 2014 Jeg synes det er jævlig slitsomt og masete med folk som forventer svar på alle mulige tulle-, fjase- og ikke så veldigviktig-meldinger. Vi er tilgjengelige over alt hele tiden for tiden. Har måtte oppdra noen venner som forventer svar på alt mulig innen kort tid. For no stress! Anonymous poster hash: 50f08...53e I en skype-samtale skal i utgangspunktet alt noen forteller eller spør om bli besvart fra minst av de andre deltagerne. Er man bare to i en samtale så må den andre svare, "alltid". Men dette avhenger jo av om man spiller eller bare chatter mellom øktene. Jeg skrev f.eks. i en pause at jeg hadde en levende mus løpende rundt i leiligheten min. INGEN som svarte, var kanskje 5-10 personer i chatten. Da er det ikke mye håp. TS Anonymous poster hash: c0415...fc6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #13 Skrevet 2. februar 2014 Det er også mange som har mobilen på lydløs store deler av tiden. Da kan det kan gå mange timer før jeg ser at noen har sendt sms. Anonymous poster hash: 50f08...53e 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #14 Skrevet 2. februar 2014 I en skype-samtale skal i utgangspunktet alt noen forteller eller spør om bli besvart fra minst av de andre deltagerne. Er man bare to i en samtale så må den andre svare, "alltid". Men dette avhenger jo av om man spiller eller bare chatter mellom øktene. Jeg skrev f.eks. i en pause at jeg hadde en levende mus løpende rundt i leiligheten min. INGEN som svarte, var kanskje 5-10 personer i chatten. Da er det ikke mye håp. TS Anonymous poster hash: c0415...fc6 Hvis det er sånne ting du synes er fælt at folk ikke svarer på, så synes jeg ikke veldig synd på deg. Anonymous poster hash: 50f08...53e
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2014 #15 Skrevet 2. februar 2014 Hvordan håndterer du mennesker som ikke vet når det er en SELVFØLGE at de skal svare? I de lagene hvor jeg ikke er sjef har jeg bare stukket etter en stund, og folk lurer på hva som har skjedd. Anonymous poster hash: c0415...fc6 Jeg gir slike tilbake med samme mynt. De bruker å være den første som klager og da sier jeg det som det er at jeg trodde det var greit siden de selv holder på sånn. 1
Gjest Eurodice Skrevet 2. februar 2014 #16 Skrevet 2. februar 2014 I en skype-samtale skal i utgangspunktet alt noen forteller eller spør om bli besvart fra minst av de andre deltagerne. Er man bare to i en samtale så må den andre svare, "alltid". Men dette avhenger jo av om man spiller eller bare chatter mellom øktene. Jeg skrev f.eks. i en pause at jeg hadde en levende mus løpende rundt i leiligheten min. INGEN som svarte, var kanskje 5-10 personer i chatten. Da er det ikke mye håp. TS Anonymous poster hash: c0415...fc6 Var det viktig, synes du? Påkrevet å få svar/kommentar?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #17 Skrevet 2. februar 2014 Var det viktig, synes du? Påkrevet å få svar/kommentar? Det var ikke viktig, men definitivt en selvfølge å få svar. Nesten like stor selvfølge som å svare på at jeg er lam og aldri kan spille det spillet igjen. Får se hvor lenge de godtar at jeg behandler dem på nøyaktig samme måte og fortsetter å spille for meg. Mistenker at de ikke bryr seg om jeg er dust eller ikke, vi får jo spilt på en "forsvarlig" måte uansett. Anonymous poster hash: c0415...fc6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #18 Skrevet 2. februar 2014 Jeg har en sånn venninne jeg og. Tidligere bestevenninne som nå er degradert for hun svarer faenmæ ALDRI. Hvis jeg spør om hun vil bli med på noe, middag, konsert etc, får jeg kanskje svar etter 3 uker. Hvis jeg er heldig. Og da har jeg lagt andre planer for lengst. Nå har jeg sendt henne en mail ang en reise vi skal på, som jeg trenger svar på. Ble sendt på onsdag denne uken. Har jeg fått svar? Nei. Så jeg gir faen og bestiller det som skal bestilles siden hun ikke gidder svare. Gruer meg til å dra på tur med henne. Jeg skjønner at folk kan være opptatt, ikke alltid jeg har tid til å svare selv eller at jeg glemmer jeg har fått sms. Men jeg svarer alltid uansett! Der jeg kommer fra er det vanlig høflighet. Møkkafolk. Anonymous poster hash: 718df...742 2
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2014 #19 Skrevet 2. februar 2014 Jeg har en sånn venninne jeg og. Tidligere bestevenninne som nå er degradert for hun svarer faenmæ ALDRI. Hvis jeg spør om hun vil bli med på noe, middag, konsert etc, får jeg kanskje svar etter 3 uker. Hvis jeg er heldig. Og da har jeg lagt andre planer for lengst. Nå har jeg sendt henne en mail ang en reise vi skal på, som jeg trenger svar på. Ble sendt på onsdag denne uken. Har jeg fått svar? Nei. Så jeg gir faen og bestiller det som skal bestilles siden hun ikke gidder svare. Gruer meg til å dra på tur med henne. Jeg skjønner at folk kan være opptatt, ikke alltid jeg har tid til å svare selv eller at jeg glemmer jeg har fått sms. Men jeg svarer alltid uansett! Der jeg kommer fra er det vanlig høflighet. Møkkafolk. Anonymous poster hash: 718df...742 Ikke dra på tur med henne. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. februar 2014 #20 Skrevet 2. februar 2014 I en skype-samtale skal i utgangspunktet alt noen forteller eller spør om bli besvart fra minst av de andre deltagerne. Er man bare to i en samtale så må den andre svare, "alltid". Men dette avhenger jo av om man spiller eller bare chatter mellom øktene. Jeg skrev f.eks. i en pause at jeg hadde en levende mus løpende rundt i leiligheten min. INGEN som svarte, var kanskje 5-10 personer i chatten. Da er det ikke mye håp. TS Anonymous poster hash: c0415...fc6 Men det er jo ikke et spørsmål 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå