Gå til innhold

vask av sterke farger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har fått nytt treningstøy og har en adidas t-skjorte i sånt pustende kunststoff som nå trenger en vask. Fargen er litt vanskelig å beskrive men veldig sterk ferskenfarge.. sånn blanding mellom rosa og orange på en måte.. og nesten på grensen mot å være litt neonfarget/veldig sterk. Hvilke farger kan jeg trygt vaske denne med? Er jo litt redd for at den skal farges av noe annet.. og er det stor fare for at farge fra slike stoffer smittet over på andre klær?

Jeg vasker som reger klær i to hauger: lyst og hvitt på sterk og svak varme og samme med mørke klær og farger. Nå har det seg sånn at jeg ikke har så mange slike sterke farger og fargene jeg har er på en måte mer mørke og ikke så sterke så vasker disse sammen med mørke klær og det har alltid gått bra. Men nå lurer jeg altså på hva jeg burde vaske denne toppen med? kan jeg vaske med den mørke og fargete vasken eller bør jeg rett og slett vaske den alene eller sammen med veldig liknende farger? takk på forhånd:)

Anonymous poster hash: 3cad4...5f2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Om du bare har ett plagg i den fargen ville jeg vasket den for hånd med Bio-Tex.

Ellers tror jeg for øvrig at ferskenfargede plagg kan vaskes med noen rosafarger/orangefarger/gulfarger dersom de andre plaggene har blitt vasket noen ganger før.

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg har endel treningstøy med sterke farger, vasker disse sammen med det mørke tøyet. Har gått bra hittil hvertfall :)

Skrevet

Du kan legge det i en bøtte vann med litt eddik i før vask. Da skal overskuddsfargen bli borte og fargene trekker mer inn i stoffet slik at du bevarer fargene lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...