AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Min datter er tre år, og er så heldig å ha alle fire besteforeldre i ganske fin avstand. Det ene besteforeldre-paret er veldig lekte og er på gulvet og herjer mye, noe hun syns er supergøy! Det andre besteforeldre-paret er rolige, avslappet og ikke i nærheten så lekete. Barnet er tydelig mer fornøyd og komfortabel med de som herjer, mens hun er mer reservert ovenfor de andre. Bruker lengre tid på å tøffe opp, og mer restriktiv med koser. Jeg syns dette er litt vondt for de to som er rolige. De har jo andre kvaliteter, som barnet ikke syns er så gøy. Lurer på om det kommer til å jevne seg ut etterhvert?Anonymous poster hash: d488b...32c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Det gjør det helt sikkert. Vi har det likt. Han har et kjempegodt forhold til det ene paret som gir mye av seg selv og et nesten ikke-eksisterende til det andre.Anonymous poster hash: 3c536...2b7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Det gjør det helt sikkert. Vi har det likt. Han har et kjempegodt forhold til det ene paret som gir mye av seg selv og et nesten ikke-eksisterende til det andre.Anonymous poster hash: 3c536...2b7 Det ikke lekende paret her gir for så vidt mye av seg selv. Men på en annen måte enn de lekende. Jeg innbiller meg kanskje at de ikke lekende blir en mer trygg havn etterhvert hvor barnet føler det blir tatt på alvor og kan få ro. Mens jeg tror det lekende kan bli for fjasete og tulle bort det alvorlige når den tid kommer. Anonymous poster hash: d488b...32c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Det jevner seg nok ut etterhvert som barnet blir eldre. Jeg hadde ingen besteforeldre som herjet rundt med meg på gulvet, eller som var med å leke i det hele tatt. Den ene bestefaren min var slik, men han døde mens jeg var baby. Selv om de 3 som var igjen, heller likte å sitte å drikke kaffe enn å leke med meg, betyr ikke det at jeg ikke var glad i dem. Glad for å få være med dem, eller at jeg ikke har fine minner. Anonymous poster hash: 1ef80...d61
Ciara Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Vi er i samme situasjon. I starten var leke- og tullebesteforeldrene mest poppis, men nå er de like populære. For eksempel setter de seg i fanget til min mor (som ikke er leketypen) når de vil ha ro, og de elsker at hun lager god mat og duller med dem på andre måter. Faren min sitter de ved siden av i sofaen og leser eller ser på barne-tv med. Jeg tror med hånden på hjertet at de liker alle besteforeldrene sine like godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå