Gå til innhold

Lurt av betjeningen i neglsalong... obs, langt innlegg..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere denne uken bestemte jeg meg for å bruke gavekortene jeg fikk av min mann til jul. Disse gavekortene var til en neglsalong hvor jeg kunne ta en time å pleie meg selv. Det ble litt av et styr.

Jeg ringer inn og bestiller time. Under telefonsamtalen påpeker jeg at jeg ikke vil ha akrylnegler, men gele. Jeg får bekreftet at det ikke er noe problem, bare litt dyrere. Det godtar jeg selvfølgelig.

Senere den samme dagen kommer jeg til salongen og blir tatt i mot av ei jente som kjapt prøver å overtale meg til å ta akryl likevel. Jeg fortsetter å krange, jeg vil ikke ha akryl, og da hun lurte på hvorfor, svarte jeg at jeg hadde dårlig erfaring med det.

Hun godtok dette, (trodde jeg), og satte i gang med å klippe ned neglene mine, pusse de super tynne og sette på tipper. Så tar hun frem en pulverboks jeg reagerer på. Er ikke gele flytende? Jeg spørr om hun er sikker på at hun har forstått meg. "Ja, dette er gele." svarer hun. Der og da tenkte jeg ikke mer over saken. Jeg hadde jo hørt at gele også kom i pulver, og jeg hadde spurt for å dobbeltsjekke.

Da alt var ferdig, neglene på plass og vi kom til betalingen spør hun om jeg vil betale med kort eller kontant. Jeg svarer at jeg gjerne vil betale med begge gavekortene som er på 800kr tilsammen for behandlingen til 570kr. Det går vist ikke. Da får jeg beskjed om at jeg må enten gi henne begge (altså betale 800kr for neglene) eller betale mellomlegget med kort og gi henne ett. Veldig enkelt velger jeg det siste.

Etter å ha hastet ut av salongen og inn i bilen begynner jeg å merke at fingrene mine gjør smertelig vondt. Det har de aldri gjort før etter en slik behandling. Jeg tar en nærmere titt, og fort oppdager jeg at flere at tippene ikke passer og at gelen absolutt ikke ser ut som den burde.

Jeg ringer mannen min og er veldig missfornøyd.. for etterhvert som tiden går, får jeg vondere og vondere i fingrene. Vi bestemmer oss for at vi skal prøve å få de av med engang jeg kom meg hjem. Men før jeg i det heletatt kom meg hjem, var fingrene hovnet opp og jeg klarte knapt røre dem. I all hast bestilte jeg time hos en lokal neglsalong i byen.

Jeg ber sårt om de kan pusse vekk neglene mine og i det hun starter kommer det en spesiell lukt. Hun ser på meg veldig overasket og spør;

"Sa ikke du at du hadde gele negler?"

"Jo," svarer jeg. Men hun rister på hodet.

"Nei, dette er akryl," bekrefter hun og ber meg lukte på neglene mine. Og hun har helt rett. det er ingen tvil om at jeg har fått akryl negler. Og nei, jeg tåler dem ikke.

Jeg får nå av disse neglene og sender raskt en mail til eieren av den forrige neglsalongen, etterfulgt av en lang telefonsamtale. Alt jeg får tilbud om er et nytt gavekort på pengene jeg har brukt. og hvis ikke jeg vil bruke dem, kunne jeg vel gi det til en venn eller lignende, sier sjefen.

Jeg lurer på om dette er noe jeg kan ta til forburkerrådet? Summen penger er så liten at det i seg selv ikke er noe jeg bryr meg om. Men at jeg har blitt lurt av betjeningen på den måten, det er noe som virkelig irriterer og gjør meg sint. Er det noen som har peillig på hva man kan gjøre i slike situasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det her er en sak for forbrukerrådet ja. Og fortell alle venninnene dine om saken.

  • Liker 13
Skrevet

Det her er en sak for forbrukerrådet ja. Og fortell alle venninnene dine om saken.

Sender man bare inn en mail til dem? eller hvordan går man frem? aldri vært i en slik situasjon før så vet ikke helt hvordan jeg skal ta tak i det.

Tro meg, venner og familie har alle fått beskjed.

Skrevet

Sender man bare inn en mail til dem? eller hvordan går man frem? aldri vært i en slik situasjon før så vet ikke helt hvordan jeg skal ta tak i det.

Tro meg, venner og familie har alle fått beskjed.

Send inn en mail og følg opp med en telefonsamtale.

  • Liker 2
Skrevet

Tidligere denne uken bestemte jeg meg for å bruke gavekortene jeg fikk av min mann til jul. Disse gavekortene var til en neglsalong hvor jeg kunne ta en time å pleie meg selv. Det ble litt av et styr.

Jeg ringer inn og bestiller time. Under telefonsamtalen påpeker jeg at jeg ikke vil ha akrylnegler, men gele. Jeg får bekreftet at det ikke er noe problem, bare litt dyrere. Det godtar jeg selvfølgelig.

Senere den samme dagen kommer jeg til salongen og blir tatt i mot av ei jente som kjapt prøver å overtale meg til å ta akryl likevel. Jeg fortsetter å krange, jeg vil ikke ha akryl, og da hun lurte på hvorfor, svarte jeg at jeg hadde dårlig erfaring med det.

Hun godtok dette, (trodde jeg), og satte i gang med å klippe ned neglene mine, pusse de super tynne og sette på tipper. Så tar hun frem en pulverboks jeg reagerer på. Er ikke gele flytende? Jeg spørr om hun er sikker på at hun har forstått meg. "Ja, dette er gele." svarer hun. Der og da tenkte jeg ikke mer over saken. Jeg hadde jo hørt at gele også kom i pulver, og jeg hadde spurt for å dobbeltsjekke.

Da alt var ferdig, neglene på plass og vi kom til betalingen spør hun om jeg vil betale med kort eller kontant. Jeg svarer at jeg gjerne vil betale med begge gavekortene som er på 800kr tilsammen for behandlingen til 570kr. Det går vist ikke. Da får jeg beskjed om at jeg må enten gi henne begge (altså betale 800kr for neglene) eller betale mellomlegget med kort og gi henne ett. Veldig enkelt velger jeg det siste.

Etter å ha hastet ut av salongen og inn i bilen begynner jeg å merke at fingrene mine gjør smertelig vondt. Det har de aldri gjort før etter en slik behandling. Jeg tar en nærmere titt, og fort oppdager jeg at flere at tippene ikke passer og at gelen absolutt ikke ser ut som den burde.

Jeg ringer mannen min og er veldig missfornøyd.. for etterhvert som tiden går, får jeg vondere og vondere i fingrene. Vi bestemmer oss for at vi skal prøve å få de av med engang jeg kom meg hjem. Men før jeg i det heletatt kom meg hjem, var fingrene hovnet opp og jeg klarte knapt røre dem. I all hast bestilte jeg time hos en lokal neglsalong i byen.

Jeg ber sårt om de kan pusse vekk neglene mine og i det hun starter kommer det en spesiell lukt. Hun ser på meg veldig overasket og spør;

"Sa ikke du at du hadde gele negler?"

"Jo," svarer jeg. Men hun rister på hodet.

"Nei, dette er akryl," bekrefter hun og ber meg lukte på neglene mine. Og hun har helt rett. det er ingen tvil om at jeg har fått akryl negler. Og nei, jeg tåler dem ikke.

Jeg får nå av disse neglene og sender raskt en mail til eieren av den forrige neglsalongen, etterfulgt av en lang telefonsamtale. Alt jeg får tilbud om er et nytt gavekort på pengene jeg har brukt. og hvis ikke jeg vil bruke dem, kunne jeg vel gi det til en venn eller lignende, sier sjefen.

Jeg lurer på om dette er noe jeg kan ta til forburkerrådet? Summen penger er så liten at det i seg selv ikke er noe jeg bryr meg om. Men at jeg har blitt lurt av betjeningen på den måten, det er noe som virkelig irriterer og gjør meg sint. Er det noen som har peillig på hva man kan gjøre i slike situasjoner?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener at du skal få erstatning for - utover å få tilbake kostnadene du har brukt. For det første - da du oppdaget feilen, burde du dratt til neglesalongen og latt dem fikse dette. Det har de krav på å gjøre, bare les forbrukerkjøpsloven. Så tviler på at du kan kreve erstatning på bakgrunn av at du valgte å ta ny behandling et annet sted - uten å la de fikse sin egen feil først. Om man er misfornøyd med håret hos frisøren (feil farge etc.) går man ikke til en ny frisør uten å gi frisøren mulighet til å rette opp i det.

At du har krav på nytt gavekort for summen du betalte er selvsagt. Mulig du har krav på pengene tilbake - men siden dette i utgangspunktet var et gavekort er jeg usikker, er ingen jurist.

En ting som er sikkert er at du uansett ikke har krav på erstatning for at betjeningen oppførte seg dårlig. Hårreisende oppførsel, helt enig, men det får man ikke erstattet her i Norge. Du får erstattet behandlingen med ny eller tilsvarende behandling, eventuelt pengene tilbake. Ja, du kan ta saken til forliksrådet, men jeg vet ikke helt hva du vil oppnå der.

Anonymous poster hash: bed50...e25

  • Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener at du skal få erstatning for - utover å få tilbake kostnadene du har brukt. For det første - da du oppdaget feilen, burde du dratt til neglesalongen og latt dem fikse dette. Det har de krav på å gjøre, bare les forbrukerkjøpsloven. Så tviler på at du kan kreve erstatning på bakgrunn av at du valgte å ta ny behandling et annet sted - uten å la de fikse sin egen feil først. Om man er misfornøyd med håret hos frisøren (feil farge etc.) går man ikke til en ny frisør uten å gi frisøren mulighet til å rette opp i det.

At du har krav på nytt gavekort for summen du betalte er selvsagt. Mulig du har krav på pengene tilbake - men siden dette i utgangspunktet var et gavekort er jeg usikker, er ingen jurist.

En ting som er sikkert er at du uansett ikke har krav på erstatning for at betjeningen oppførte seg dårlig. Hårreisende oppførsel, helt enig, men det får man ikke erstattet her i Norge. Du får erstattet behandlingen med ny eller tilsvarende behandling, eventuelt pengene tilbake. Ja, du kan ta saken til forliksrådet, men jeg vet ikke helt hva du vil oppnå der.

Anonymous poster hash: bed50...e25

Som sagt så er ikke erstattningen så veldig viktig for min del. Men jeg har betalt for en vare jeg ikke har fått. I dette tilfellet er jeg mer interesert i at det blir en form for oppfølging/skremsel for bedriften å bli kontaktet av forbukerrådet. (Jeg er vist ikke første som opplever dårlig behandling i denne salongen). Og det siste jeg vil er at andre skal måtte gjennom det samme.

Når det kommer til det å ha oppdaget feilen, så hadde jeg ikke tid til å gå tilbake da jeg måtte hente i barnehage. Og det går faktisk først. Dessuten, hadde jeg gått tilbake og sagt at det føltes feil, ville jeg likevel fått den samme behandlingen som var like smertefull om igjen.

  • Liker 1
Skrevet

Hvilken salong er det snakk om? Ikke noe vits i å holde tilbake navnet når de har behandlet deg så dårlig.



Anonymous poster hash: 87a04...adc
  • Liker 2
Skrevet

Du har ikke krav på annen erstatning enn at utgiftene dine blir dekt, jf forbrukerkjøpsloven.



Anonymous poster hash: 4a53b...5e3
  • Liker 3
Skrevet

Siden salongen for med løgn, så er det nok bare å kjøre på.

  • 4 uker senere...
Skrevet

Dette er Nailexpress. De har salonger både i drammen og oslo.

I senere tid har jeg hørt mer om disse og er rett og slett skikkelig forskrekket over at de får lov til å drive på enda.

Fikk forresten pengene tilbake på det gjennverende gavekortet :)

Skrevet

de der ja... venninna mi var innom der i drammen og det resulterte i at hun ble filt til blods på den ene fingeren.

har ikke hørt mye annet positivt om den sjappa (og ja, det er en regelrett sjappe/hull i veggen) for å si det mildt.

  • Liker 1
Skrevet

Om de faktisk lurte deg, har de ikke rett til å fikse feilen. Det hadde vært gjeldende om de var redelige og ga deg gelenegler (som de påsto). Da er det jo svindel. Det er en sak for forbrukerrådet. Du burde i det minste få pengene tilbake. Og anmeld dem for svindel eventuelt.

Anonymous poster hash: f3234...958

  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns også måten du ble bedt om å betale på er kritikkverdig.

De burde NATURLIGVIS latt deg betale med begge gavekortene, og gitt deg et nytt gavekort på det resterende beløpet.

  • Liker 3
Skrevet

Jeg syns også måten du ble bedt om å betale på er kritikkverdig.

De burde NATURLIGVIS latt deg betale med begge gavekortene, og gitt deg et nytt gavekort på det resterende beløpet.

Det var jo det som var tanken min også. Forsto virkelig ikke hvorfor det var så vanskelig for dem...

Skrevet

Det her er svindel, eller i bestefall vesentlig mislighold. Krev å få pengene tilbake, og stå på ditt. Begynn å true med forbrukerrådet og hele rulla, gjerne til sjefen der. Jeg synes det er helt vilt. Det kan sammenlignes med å si at "Jada, brødet er glutenfritt", når det ikke er det. Når du er allergisk mot akryl også, så fikk det jo store følger for deg! Stå på og bli sint, jeg merker jeg ble sint av å lese innlegget ditt :bond:

Og hvis de prøver seg med at du kan få verdien igjen i gavekort, så blånekt! Selvsagt vil du ikke forsøke enda en gang å kjøpe en vare som ikke holder mål - i det hele tatt!

Skrevet

Visste du om at du ikke tålte akryl? Hvorfor sa du ikke ifra?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg bedt om å få farget håret mitt svart og det ble blondt så hadde jeg absolutt klaget. Så skjønner godt at du er skuffet. At du ikke tålte neglene kunne ingen vite, men de ga deg noe annet enn det du ba om.



Anonymous poster hash: c8a86...af7
  • Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Hva skjedde videre her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...