Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk en datter i mai 2013, nå har vi lyst å prøve på en lillebror\søster siden vi brukte så lang tid med første. Men om det klaffer med engang er vi litt redd for at det blir for tett mellom barna, det gjør oss litt usikre.. Hva tror\synes dere?

Anonymous poster hash: 1b4f6...c5b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om dette stemmer, men har hørt at det er lettere å bli gravid når man først har fått en unge? Kanskje dere burde vente til dere er helt sikker på at dere ikke er redd for at det skal bli for tett, for det kan plutselig skje første prøving, men såklart trenger ikke det være tilfelle. Dere gjør jo såklart det dere føler for. Lykke til :-)

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om dette stemmer, men har hørt at det er lettere å bli gravid når man først har fått en unge? Kanskje dere burde vente til dere er helt sikker på at dere ikke er redd for at det skal bli for tett, for det kan plutselig skje første prøving, men såklart trenger ikke det være tilfelle. Dere gjør jo såklart det dere føler for. Lykke til :-)

Ja det kan jo hende det stemmer! Kanskje vi venter til mai med å prøve.. Det gjør ikke så mye om barna blir veldig tette, men vi vil helst ha 2 års aldersforskjell eller mer. Tusen takk :)

Skrevet

Vi har samme problemstilling her, da førstemann ble sett på som umulig å lage fra legene sin side.. Vi fikk en jente 29.juli 2013, og vi tenkte vi skulle prøve på nytt fra november i år.

Skrevet

Vi har samme problemstilling her, da førstemann ble sett på som umulig å lage fra legene sin side.. Vi fikk en jente 29.juli 2013, og vi tenkte vi skulle prøve på nytt fra november i år.

Hvorfor umulig? Hvis jeg får lov til å spørre..

Skrevet

Hvorfor umulig? Hvis jeg får lov til å spørre..

Har endometriose på helt feil plasser, og tette eggledere.

Skrevet

Jeg har ei venninne som har to barn med 13 mnd mellomrom og to tremeninger med 15 mnd mellom. Fungerer fint for foreldrene og ungene kommer veldig godt over ens. Om jeg skulle hatt flere barn ville jeg ha hatt dem ganske nærme.

Skrevet

For oss stemmer i allefall ikke dette. Vi slet med nr 1, og fikk det til slutt til med hormonkur. Nå har vi prøve i 1 1/2 år på å få nr 2. Har hatt 4 hormonkurer uten resultat, neste steg er IVF. Ikke vent sier nå jeg. Jeg angrer på at vi ventet med å prøve. Hadde vi startet tidligere hadde vi kanskje slupp å ha så stor aldersforskjell som vi vil få nå hvis vi klarer å få nr 2.

Anonymous poster hash: 715ae...ea6

• Liker 1
Skrevet

Har endometriose på helt feil plasser, og tette eggledere.

Åja. Så bare at du var så ung derfor jeg lurte.. Håper det klaffer fort for dere, når dere bestemmer dere for å prøve igjen :jepp:

For oss stemmer i allefall ikke dette. Vi slet med nr 1, og fikk det til slutt til med hormonkur. Nå har vi prøve i 1 1/2 år på å få nr 2. Har hatt 4 hormonkurer uten resultat, neste steg er IVF. Ikke vent sier nå jeg. Jeg angrer på at vi ventet med å prøve. Hadde vi startet tidligere hadde vi kanskje slupp å ha så stor aldersforskjell som vi vil få nå hvis vi klarer å få nr 2.

Anonymous poster hash: 715ae...ea6

Hmm :(

Skrevet

Vi fikk en i mars 2013 og er allerede gravid igjen, 3 mnd. Måtte ha hormontilskudd for å bli gravid første gang og nå satt det jaggu på første forsøk uten hjelp. Skrekkblandet fryd.

Anonymous poster hash: 7d94c...8ba

Skrevet

Ikke frykt to tette! Jeg er så glad for at våre er så tette (i underkant av 14 mnd) at jeg svært så gjerne skule fått to tette til :)

Selvfølgelig litt slitsomt det første året man har to, men dere får så mye igjen for det at det er ikke noe å tenke på.

Kjør på dere :)

Skrevet

Åja. Så bare at du var så ung derfor jeg lurte.. Håper det klaffer fort for dere, når dere bestemmer dere for å prøve igjen :jepp:

Haha, jaa, det er ikke akkurat hverdags å være "steril" som 20 åring :ler: Fikk vite det som 14 åring, DET var surrealistisk :P

Håper det klaffer fort for dere også:)

Skrevet

Kjenner litt på denne frykten jeg også. Vi brukte nesten to år på første barnet og han fyller straks to år. Mannen vil vente før vi begynner å prøve igjen, men jeg er så redd for at det kan ta lang tid. Mannen har/hadde dårlig sædkvalitet..

Anonymous poster hash: a390e...a93
Skrevet

Haha, jaa, det er ikke akkurat hverdags å være "steril" som 20 åring :ler: Fikk vite det som 14 åring, DET var surrealistisk :P

Håper det klaffer fort for dere også :)

Uff.. Ikke noe hyggelig beskjed å få akkurat :sad:

Skrevet

Kjenner litt på denne frykten jeg også. Vi brukte nesten to år på første barnet og han fyller straks to år. Mannen vil vente før vi begynner å prøve igjen, men jeg er så redd for at det kan ta lang tid. Mannen har/hadde dårlig sædkvalitet..

Anonymous poster hash: a390e...a93

Har dere snakket ordentlig om det? At du er redd for at dere kommer til å bruke lang tid med neste?

Sorry for sent svar forresten.. Så ikke kommentaren før nå..

Vi har bestemt oss for å prøve nå allikevel. Klaffer det med engang så får det bare gå, er jo bare snakk om noen få måneder tidligere enn vi hadde tenkt i mellom barna.. :biggrin:

Gjest Trøffel
Skrevet (endret)

Her ble vi uplanlagt gravide med nr 1, så tenkte at det ville klaffe veldig kjapt med nr 2. Med nr 2 så satt spiren i 4. prøveperiode, og det ble nesten nøyaktig 24 mnd mellom barna. Det er ganske tett, men alle aldersforskjeller har sine fordeler. Uansett, om jeg hadde hatt problemer med å unnfange førstemann så hadde jeg aldri turt å vente særlig lenge med å prøve på nr 2. Èn ting å få to tette, en annen ting er å føle desperasjonen stige for hver måned man ikke får det til. To tette kan være slitsomt de første årene, men det er nok enda tyngre psykisk å bli mer og mer stresset for hver måned det ikke klaffer.. Hadde startet nå jeg, mens dere ennå er ganske så avslappede :)

Endret av Trøffel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...