Gå til innhold

Brownies

Anbefalte innlegg

Skrevet

Linktil gode oppskrifter?

Anonymous poster hash: 5fce5...bc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange sverger til kokesjokolade i brownies, men etter å ha testet noe sånt som 2612326541 oppskrifter så synes jeg fortsatt at denne med kakao er den beste jeg noen sinne ha smakt. Har servert den til mange etterhvert, og får BARE skryt. Jeg bruker mer kakao enn det står, og gjerne litt salt oppi i tillegg (smak deg frem) for å få frem sjokoladesmaken.

Smaker veldig godt i små porsjonsbiter med kaffesmørkrem og friske bær på toppen. Kaffesmørkrem lager jeg slik:

200 g Philadelphia

200 g mykt meirismør

1-2 ss espressopulver (pulverkaffe, men det må være espresso - de andre typene er for grovkornet)

1 ss kakao

melis

Pisker philadelphia og smør luftig, gjerne 10 min på full guffe i kjøkkenmaskina. Så tilsetter jeg kaffepulver, kakao og litt og litt melis. Det er nok melis når konsistensen er passe og kremen er så søt som du vil ha den. Siden browniene er så mektige synes jeg ikke det er noe godt med alt for søt krem. Ha på så dekorativt som du klarer eller gidder, pynt med bær (bringebær er aller best synes jeg) og spis med en gang eller sett i kjøleskapet slik at kremen stivner.

Anonymous poster hash: 0c18b...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...