AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Vi har allerede begynt å tenke på sommerferien i år fordi vi venter barn nr. 2 i slutten av juni. 3 uker er minimum, men det er vel ikke noe galt i å la barnet være hjemme f.eks. fra 16. juni til 10. august siden vi har mulighet for det pga kommende mammaperm og farens 5 uker ferie? Barn nr. 1 blir 2 år i mai. Hvor lang ferie pleier dere å ha til barnehagebarna, og hvor gamle er de? Anonymous poster hash: 16f7e...af9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Dere kan selvsagt ha barnet på ferie akkurat så lenge dere ønsker. De fleste ville nok heller med en liten en og lite søvn heller kanskje levert første barnet i barnehaget for å kunne slappe av litt innimellom slagene og heller la barnet få de 3-4 standard ukene. Første barnet kan jo få kortere dager, men jeg ville prioritert å få meg litt søvn i den mest slitsomme perioden.Anonymous poster hash: 159e7...eab
Stinelin Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Her skal ungene ha minst 3 uker, og det blir nok 3 uker + flere enkeltdager/langhelger på småen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Stor omveltning iet lite barns liv å bli storesøsken, da kan det være greit å ga noe "normalitet" i hverdagen, med barnehage deler av sommeren. Kortere dager, kanskje bare annenhver dag, etc. Så får også mor og far "kjørt seg inn" med ny baby uten å ga dårlig samvittighet overfor eldstemann.Anonymous poster hash: cf6f4...6bb
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Stor omveltning iet lite barns liv å bli storesøsken, da kan det være greit å ga noe "normalitet" i hverdagen, med barnehage deler av sommeren. Kortere dager, kanskje bare annenhver dag, etc. Så får også mor og far "kjørt seg inn" med ny baby uten å ga dårlig samvittighet overfor eldstemann.Anonymous poster hash: cf6f4...6bb Tror nok det største barnet har godt av å få litt space fra alt hjemme, og med hyl og skrik fra ny baby. Anonymous poster hash: 159e7...eab
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Mitt barn har sommerferie frå 20. Juni til 13. August kvart år. Pluss haustferie, juleferie, vinterferie og påskeferie Eg er lærar.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Ferie i hele juli (4uker). Barnehagen er stengt i dette tidsrommet. Anonymous poster hash: eaa9e...24b
Bettina82 Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 Synes det er fantastisk å kunne ha ungene hjemme så mye som mulig når vi har mulighet til det Samtidig er det en stor omveltning i ett lite barns liv å få en liten bror/søster. Jeg ville ha tatt ut de ukene man må, men samtidig gitt beskjed til barnehagen at dere sannsynligvis kommer til å ha 2 åringen mest mulig hjemme i resten av perioden. Da har dere mulighet til å levere ham i barnehagen om det skulle oppstå mye våkenetter, kolikk m.m. Vår vår del som jobber 100% begge prøver vi å jobbe inn såpass mye at vi ihvertfall får 6 uker ferie med barna og 2 av disse tar vi på sommeren. I tillegg har de stort sett 1-2 uker sammen med besteforeldrene.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Jeg synes dere skal ha det litt åpent. Ta ut 4 uker ferie for barnet, og så kanskje ha muligheten til å være i barnehagen kun i kjernetiden resten av tiden, og tidlig hjem -slik at alle får følelsen av en lang og god ettermiddag. På den måten vil mor kunne få hvilt litt godt på formiddagen mens babyen sover en økt. Og alle er ekstra fornøyde når de kan dra på stranda om ettermiddagen og kose seg isammen. Anonymous poster hash: a137d...ed0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Jeg har hatt barna hjemme mens jeg har fri (seks uker). For mine barn er det litt lenge da de mister mye av tryggheten til barnehagen. Så i år blir det fem uker og heller korte, korte dager.Anonymous poster hash: 14e7a...972
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå