Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøver å sminke meg med øyeskygge, men ender opp med å tørke det av, mascara og til nød eyeliner er det eneste jeg synes fungerer. Er det slik at noen øyne kler øyenskygge bedre enn andre?

Anonymous poster hash: a0817...33a
Skrevet

Ja, det vil jeg si. Alle kler nok NOE, men ikke alle kler like kraftig øyeskygge iallefall. Jeg merker iallefall stor forskjell på om jeg er blond eller brunette. Når jeg er blond må jeg være forsiktig med hvor mye jeg bruker, mens er jeg brunette er det bare å peise på!

Kanskje du prøver med for mørke farger?

• Liker 4
Skrevet

prøver å sminke meg med øyeskygge, men ender opp med å tørke det av, mascara og til nød eyeliner er det eneste jeg synes fungerer. Er det slik at noen øyne kler øyenskygge bedre enn andre?

Anonymous poster hash: a0817...33a

Alle kler øyeskygge, men man kler ikke alle farger.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er brunette, men må være forsiktig med øyenskyggen. Jeg synes sotete øyne er så fint, og prøvd det noen ganger, men blir ikke fint på meg.

Skrevet

Alle kler det, men man kler jo forskjellige farger ut i fra øyenfarge, hårfarge og hudfarge. Kanskje du også påfører øyenskyggen feil i forhold til hvordan formen på øynene dine er? Sistnevnte har vel nemlig mer å si for om det ser bra ut.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kler f.eks ikke øyeskygge med glitter, det blir helt forferdelig på min tørre hud, og jeg må holde meg unna mørke farger på øyelokket og i øyehulen, for øynene mine er ganske dypt inn i hodet fra før av, så hvis det blir for mørkt så ser det ikke bra ut.

Gjest Inferno
Skrevet

Jeg kler øyenskygge dårlig, sammen med mascara. Bruker bare litt eyeliner i ytterkanten, som regel. Svart øyenskygge og eyeliner fungerer bedre, riktignok.

Men så synes jeg at øyenskygge som oftest ser rart ut, uansett hvem det er på. Det har vel med personlige preferanser å gjøre også.

Skrevet

Om man lærer seg hvirdan man skal legge den på sine øyne og bruker riktige nyanser, vil jeg påstå de fleste får penere øyne av å bruke det. Men det er forskjell på hverdagssminke og kveldssminke.

Man kan google seg frem til ulike guider for hva man kler av farger. Jeg pleier å kombinere en lys base og en litt mørkere nyanse av basen. I tillegg bruker jeg kajal og maskara. Mange kan godt bruke en brun eller plommefarget kajal, man må ikke nødvendigvis bruke den svarte (men den er fin som kveldssminke).

Da kan man få til litt ulike effekter.

Anonymous poster hash: 0438d...592

Gjest Blondie65
Skrevet

Har du prøvd å bli sminket av en profesjonell så du får sett hva slags farger og hvordan det legges for akkurat dine øyne?

Det jeg oftest ser når noen gjør feil er at det legges en veldig lys øyenskygge over hele lokket. Da ser det "klistret på" ut. Mitt gjennombrudd kom etter at jeg forstod effekten av å arbeide øyenskyggen inn med en "fordelingskost": ingen tydelige overganger, og et "mildt" uttrykk som resultat. I tillegg holder sminken hele dagen.

Gjest Tigress
Skrevet

Alle kler augeskugge, men ikkje alle fargar eller måtar å leggje han på. Eg vil tru alle vil sjå betre ut med ein nøytral konturleggjing av auget, til dømes.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Problemet til de fleste er at de ikke duser ut fargene, noe som ofte gir et hardt og unaturlig uttrykk. Alle kan kle det om de finne rette produkter med de rette fargene og bruker gode børster :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...