Gå til innhold

Hva kan man lage av svinekoteletter, annet enn å steke de i panna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen kom hjem med koteletter igår som han har så lyst på til middag idag…

Selv er jeg ikke så begeistret for koteletter, bruker bare å steke de i panna og servere med saus, grønnsaker og potet til…

Noen som har gode tips hva annet jeg kan gjøre med de, som ikke er fullt så kjedelig?

Skrevet

Den så ganske så god ut Gjest!

Heldigvis nesten alt i hus, mangler bare squash, men søndagsåpen butikk rett ved her:D

Skrevet

Den så ganske så god ut Gjest!

Heldigvis nesten alt i hus, mangler bare squash, men søndagsåpen butikk rett ved her:D

Kult.

Jeg bruker hjemmelaget potetmos og valgfri saus til.

Skrevet

Jeg langsteker de i en leirgryte , med masse grønnsaker. Putter i ovnen når jeg drar på jobb og spiser når jeg kommer hjem.

Eller, steker godt krydrete koteletter på panne , putter i masse løk , raspet kålrot og gulrøtter ( dette blir på en måte en veldig smakfull jevning til sausen) legger alt i en gryte med litt buljong og fløte og lar putre i noen timer. Veldig mørt , med deilig saus.

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Langtisstek dem og ha soppstuing til. Kjempegodt!

Skrevet

Jeg har ikke leirgryte….

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg langtidssteker koteletter rett i langpannen, med bakepapir under. Trenger ikke leirgryte til det.

Skrevet

Jeg har ikke leirgryte….

Langpanner funker fint. De gangene jeg laaaaaangsteker ( mer enn 8 timer) så har jeg folie over og rundt .

Skrevet

Langpanner funker fint. De gangene jeg laaaaaangsteker ( mer enn 8 timer) så har jeg folie over og rundt .

Det skal jeg huske på neste gang:)

Nå er det vel litt forseint å sette igang langsteking (da får jeg sikkert en mann som holder på å dø på seg av sult :fnise: ), men jeg skal notere meg det bak øret til neste gang:)

Skrevet

Det skal jeg huske på neste gang:)

Nå er det vel litt forseint å sette igang langsteking (da får jeg sikkert en mann som holder på å dø på seg av sult :fnise: ), men jeg skal notere meg det bak øret til neste gang:)

Ja , hihi! Du , de kotelettene du hadde så lyst på ? Ja, nå prøver jeg en greie her , så de er ferdig sånn rundt Kveldsnytt .... :)

• Liker 2
Skrevet

Mannen kom hjem med koteletter igår som han har så lyst på til middag idag…

Selv er jeg ikke så begeistret for koteletter, bruker bare å steke de i panna og servere med saus, grønnsaker og potet til…

Noen som har gode tips hva annet jeg kan gjøre med de, som ikke er fullt så kjedelig?

Du har på salt og pepper og steker de så de blir gylne, så dekker du de såvidt med vann og koker de i 1 time. Lag saus av krafta. Da blir det nesten som svinestek.

Annonse
Skrevet

Jeg langtidssteker koteletter rett i langpannen, med bakepapir under. Trenger ikke leirgryte til det.

Blir det ikke tørrere med bakepapir enn med folie?

Gjest Violetta
Skrevet

Blir det ikke tørrere med bakepapir enn med folie?

Vet ikke, har aldri prøvd med folie. Men de blir ikke tørre.

Skrevet

Vet ikke, har aldri prøvd med folie. Men de blir ikke tørre.

ok.

Skrevet

Fillippinsk chicken/pork adobo er kjempegodt!

Skrevet

Fillippinsk chicken/pork adobo er kjempegodt!

Men da trenger hun risvinedikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...